Gå til innhold

Helvetes nabo..!!

Gjest sov 3 timer i natt

Anbefalte innlegg

Gjest sov 3 timer i natt
Skrevet

Vi bor i 3-etasjes blokk, og på skrå under oss bor en godt voksen alkoholiker. (selveierleilighet).

Han har sine fyllekuler med jevne mellomrom, og problemet er at det høres! Nå er han tydeligvis inne i en fyllekule igjen.

Han spiller musikk på et vanvittig volum om natten, i natt våknet jeg kl 1 og fikk ikke sove igjen før 4..!

Han er to forskjellige personer; som edru er han spak som en spurv, unnskylder seg og forstår at han plager oss naboene. Dette har vært oppe mange ganger, og han har lovet gang på gang å holde musikken dempet om nettene. Men når han er full er han en helt annen person. Da er alle løfter glemt, og han er aggressiv og til tider truende.

Vi hadde en avtale om å slå av sikringen hans hvis det ble for høyt, og samboeren min prøvde det i natt. Men da ble det bråk! Fylliken brølte og bannet, smalt i dører og løp etter samboeren min. Sto og hamret på døra vår og bannet og svertet.. Og da han gikk ned til leiligheten sin igjen skrudde han musikken enda høyere.

Vi vil prøve å løse dette på en fredelig måte, men det har som sagt vært oppe flere ganger før, og den fulle husker ikke hva den edru har lovet. Og den edru husker også lite av hva den fulle har gjort...! Arrg..

Det er jo klart synd på mannen, han har sikkert sine problemer. Men det kan ikke fortsette sånn. Jeg er hjemmme med et lite barn som våkner kl 7, og resten av folka i blokka skal vel opp på jobb.

Hva kan gjøres? Han eier leiligheten og har bodd her i mange år. Har koblet ut ringeklokka og kommer ikke på sameiemøter. Politi blir kanskje litt drastisk? Kinkig, dette!

Skrevet

Jeg hadde ringt politi. Hadde aldri i verden giddi å finne meg i å ikke få sove i min egen leilighet pga en duste-nabo. Brutalt eller ikke.

Skrevet

Jeg syns politi er på sin plass, om du forklarer oppførselen hans og sier hvor aggresiv og truende han er. Så kommer det vel helt an på hvor mye politiet har å gjøre, om de gidder å komme eller ikke.

Skrevet

Jeg hadde ringt politi. Hadde aldri i verden giddi å finne meg i å ikke få sove i min egen leilighet pga en duste-nabo. Brutalt eller ikke.

Med den oppførsel du forklarte han hadde i natt er politi ikke for drastisk, dersom øreplugger ikke er nok til å holde støyen ute.

Gjest sov 3 timer i natt
Skrevet

Med den oppførsel du forklarte han hadde i natt er politi ikke for drastisk, dersom øreplugger ikke er nok til å holde støyen ute.

Kan desverre ikke bruke øreplugger, må ha ørene åpne for evt barnegråt.

Skrevet

Da er som sagt politi tingen i håp om at han får seg en støkk av det.

Hvis ikke er det enkleste og beste rett og slett å flytte. Omtrendt umulig, og i alle fall svært tid og ressurskrevende å få hivd folk ut av selveierleiligheter.

Skrevet

Kan desverre ikke bruke øreplugger, må ha ørene åpne for evt barnegråt.

Da er som sagt politi tingen i håp om at han får seg en støkk av det.

Hvis ikke er det enkleste og beste rett og slett å flytte. Omtrendt umulig, og i alle fall svært tid og ressurskrevende å få hivd folk ut av selveierleiligheter.

Gjest han må få konsekvenser
Skrevet

Jeg syns ikke politi er for drastisk, tvert om. Jeg ville ringt dem for lenge siden. De kommer til den slags husbråk. Og kommer de nok ganger, vil dere nok også kunne stå sterk i en evt. utkastelsessak mot ham (kjenner andre som klarte det).

Det nytter ikke å behandle slike folk med slikehansker.

Skrevet

Jeg syns ikke politi er for drastisk, tvert om. Jeg ville ringt dem for lenge siden. De kommer til den slags husbråk. Og kommer de nok ganger, vil dere nok også kunne stå sterk i en evt. utkastelsessak mot ham (kjenner andre som klarte det).

Det nytter ikke å behandle slike folk med slikehansker.

Fra borettslag er det en smal sak å få slike folk hivd ut med politiet og styrets hjelp.

Fra selveierleiligehter er det helt annerledes. Dersom vedkommende ikke vil, kan det gå både vinter og vår i ulike rettsinstanser hvor sjansene er overhengende for at man selv pådrar seg traumer og nerveproblemer før vedkommende er ute.

Skrevet

jeg hadde ringt politiet! Som du sier så er mannen truende, og når han løper etter samboeren din og banker ned døra deres bør dere gjøre noe... Han vet han slipper billig unna hver gang, og forbedrer seg ikke.. Synd på mannen er det nok, men han skal ikke få oppføre seg som et svin fordet. Ring politiet neste gang.. Hvis dere vil gi han en sjanse til, så snakk med han en gang til mens han er edru og fortell hvor vansklig og ubehagelig dere synes det er og advar om at politiet blir koblet inn neste gang... Kanskje han skjerper seg da, eller så blir han nødt til å skjerpe seg når politiet kommer...

Skrevet

Vi hadde også en slik nabo for magne år siden sa vi bodde i leilighet. Ved to anledninger ringte vi politiet og det synts jeg ikke var for drøyt.

Gjest fra sine
Skrevet

Ring politiet, det er da ingen grunn til at dere skal plages!

Nabohuset vårt er befengt med festeglade satanister i slutten av tenåra. Mora har gitt opp og er der nesten ikke mer.

Anyway, det var et helvetes spetakkel hver helg, til vi ringte politiet. De kom, og festen ble stoppet.

Skjedde to ganger til, vi ringte, politiet kom, ingen fest.

Nå er det tyst! Og har vært det i 5 mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...