Gjest Karina23 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hei. Jeg er en jente på 23 år som ble misbrukt som liten. Jeg har hatt et langvarig forhold bak meg, som tok slutt etter ca 2år. Jeg går ikke ut på byn, for jeg tør ikke. En del av meg ønsker en kjæreste, men når noen nærmer seg, eller prøver å prate til meg får jeg panikk. Er livredd de er som overgriperen, livredd de er manipulerende. Jeg elsker barn, og når de sier at de også liker barn, får jeg enda mer panikk. Liker de barn pga de kan misbruke de? Jeg har ikke lyst å tenke disse tankene, men det skjer, og jeg vil så gjerne få det vekk... Hva kan jeg gjøre? Kan legge til at jeg går i terapi 2 ganger i uken, har bipolar 2 lidelse, spiseforstyrrelse, angst og lavt stoffskifte. Jeg vil ikke tenke disse tankene mer:( Mvh Karina23 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168632-misbrukt-redd-menn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Skjønner det godt. Lett å bli redd menn med disse erfaringene. Er noen av behandlerne dine menn? -de kan man øve seg på å være "nære" mentalt i trygge omgivelser. Eller psykomotorisk fysioterpi kan hjelpe for å bli vant med å tåle mer nærhet og berøring hvis du sliter med det. skjønner at du ikke vil tenke disse tankene, men du må prøve å dele dem med behandlern, snakke og plassere dem et sted så du kan slappe av mer. Kanskje du kan prøve å satse på vennskap først og ta det derfra. Et godt, tillittsfult vennskap er god grunn for å utvilke seg videre. Ikke tenk så langt fremmover når du møter en, bare vuder han som kanskje venn først. Øv med trygge venner du har fra før eller trygge behandlere. Snakk om disse tankene. Ta et skritt om gange. I en bok som heter "Courage to heal" har et helt kapittel om intimitet, forhold og gode råd m hva kan gjøre. lykke til mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168632-misbrukt-redd-menn/#findComment-1102748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.