Gå til innhold

hva slags diagnose er atypisk Borderline?


Gjest Linneke

Anbefalte innlegg

har fått denne diagnosen av psykologen mine og lurer på hva den innebærer?. Har jeg Borderline men samtidig ikke Borderline eller hva?

Noen med samme diagnose her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke meg i hvert fall. Har aldri hørt om atypisk Borderline.Har borderline, type impulsiv.Kjipt nok, men jeg er utrolig nok på bedringens vei....og da er det sikkert håp for deg også.

Good Luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har også fått diagnosen borderline av min psykolog, og er blitt forklart at det ikke er den typiske. Det psykologen har fokusert på er at jeg ofte beveger meg på grensen til det psykotiske i stress-situasjoner (derav navnet borderline - grense). Jeg er ikke utagerende, impulsiv, aggressiv eller lever utfordrende på noe vis, så jeg har selv stusset over at jeg har fått diagnosen. Det jeg har skjønt er at man med grensepsykotiske symptomer også kan få denne diagnosen. Av andre kanskje typiske symptomer har jeg problemer med å være alene, føler meg ikke som et "helt" menneske, mangler en tydelig omkrets. Sliter veldig med tomhetsfølelse og meningsløshet i perioder. Da kan destruktive tanker være påtrengende. Jeg har nytte av Trilafon og Cipralex. Kjenner du deg igjen i noe av dette tro? Hva tror du selv er årsaken til at du har fått diagnosen?

Ha en fin julekveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg ikke er oppdatert her, men denne diagnosen har jeg aldri brukt og aldri hørt om.

Har faktisk hørt om atypisk autisme og atypisk schizofreni....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...