Gå til innhold

Stålsetter seg mot kulden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For de som har «glemt» julens budskap, ble det sagt...også ble vi beriket med denne linken:

http://web3.aftenbladet.no/innenriks/article165081.ece

Stålsets moralpreken får et skjær av komikk når vi vet at det har stukket av bortimot 5000 «trengende» fra norske asylmottak de siste par årene. Så vidt meg bekjent fyrer de på disse asylmottakene om vinteren, og jeg tror jaggu «fangene» får mat også.

Selvsagt ville det gått mye greiere å rydde opp i asylsøker-køen om ikke flesteparten av disse lurendreierne hadde brent papirene sine før de landet på norsk jord. En annen ting, Stålset, som er slik en romslig sjel, han har vel også en romslig bolig. Tenk på hvor mange «trengende» han kunne huset i vinterkulden, en vinterkulde som de «trengende» ikke hadde tatt høyde for da de betalte seg ut av Balkan eller vest-Afrika eller hvor fan de kommer fra alle sammen.

Ekstra morsomt når ortodokse marxister slår sine armer rundt en annen ortodoks marxist, særlig når den ene er ateist og den andre bærer kappe og krage. Komikveld?

Jaja amen!

Skrevet

Du skriver: "Stålsets moralpreken får et skjær av komikk når vi vet at det har stukket av bortimot 5000 «trengende» fra norske asylmottak de siste par årene. Så vidt meg bekjent fyrer de på disse asylmottakene om vinteren, og jeg tror jaggu «fangene» får mat også."

Du kan gjerne forklare hvilken relevans det har for de menneskene som sulter/fryser i Norge at ANDRE mennesker har "rømt" eller lignende?

Skrevet

Du skriver: "Stålsets moralpreken får et skjær av komikk når vi vet at det har stukket av bortimot 5000 «trengende» fra norske asylmottak de siste par årene. Så vidt meg bekjent fyrer de på disse asylmottakene om vinteren, og jeg tror jaggu «fangene» får mat også."

Du kan gjerne forklare hvilken relevans det har for de menneskene som sulter/fryser i Norge at ANDRE mennesker har "rømt" eller lignende?

Selvsagt ikke bra at folk sulter og fryser her i landet. Men man kan jo ikke gi seg til å gi alle rettigheter til folk som vitterlig ikke har tillatelse til å oppholde seg i riket. Det ville jo skape det rene anarki.

Skrevet

Selvsagt ikke bra at folk sulter og fryser her i landet. Men man kan jo ikke gi seg til å gi alle rettigheter til folk som vitterlig ikke har tillatelse til å oppholde seg i riket. Det ville jo skape det rene anarki.

Det er ikke snakk om "alle rettigheter", men å gi dem man ikke ***kan*** sende ut av landet mat og en seng. Et minimum av anstendighet tilsier det.

Skrevet

Det er ikke snakk om "alle rettigheter", men å gi dem man ikke ***kan*** sende ut av landet mat og en seng. Et minimum av anstendighet tilsier det.

Det støtter jeg fullt ut, forutsatt at ditt **kan** er i overensstemmelse med virkeligheten.

Skrevet

Det støtter jeg fullt ut, forutsatt at ditt **kan** er i overensstemmelse med virkeligheten.

Diskusjonen går jo på nettopp dem man ikke kan sende ut, fordi det ikke er noe sted å sende dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...