Gå til innhold

utdannelse når man er kronisk syk

Anbefalte innlegg

Gjest også kronisk syk
Skrevet

Er det noen her som har klart å ta en utdannelse til tross for kroniske smerter?

Hvordan la du i tilfelle opp studiet for at du skulle klare å gjennomføre det?

Jeg prøver nå å ta en utdannelse, men det er ikke lett når verken skole eller medstudenter klarer å ta hensyn til at jeg ikke makter å studere mer enn 50%.

Fortsetter under...

Skrevet

jeg har studert siden 2000 til tross for kroniske smerter. Det var viktig for meg at studiet var fleksibelt, at ikke alt var obligatorisk. Så tok jeg i bruk skippertaksmetoden, leste når jeg orket. Var også en fordel å få data til eksamen og dermed få en time mer. De er som regel greie om du vil utsette noen innleveringer etc.

men jeg tror nok at det kan bli tøffere nå med den nye reformen, det er større krav til deltakelse og flere innleveringer.

forhåpentligvis har jeg en bachelorgrad til våren.

lykke til :)

mvh

• 2 uker senere...
Skrevet

Hm...hva slags utdannelse tar du?

Har etter at jeg ble syk tatt et grunnfag på Universitetet, og et 10-vekttalls kurs på høgskole. Fordelene her er at det var lite obligatorisk undervisning, og en var ikke forpliktet til gruppearbeid i særlig grad, så det gikk greit.

Er vel ingen andre enn deg selv som kan svare på det du spør om egentelig...

Du kan jo kanskje ta kontakt med studiestedene du kunne tenke deg, og snakke med den som har med tilrettelegging å gjøre. Kanskje en kan få fritak fra normert studietid, og kanskje også fra gruppe-arbeider som krever mer enn 50%? Eller kanskje de har grupper for folk med andre behov- sånn at dere kan ha en gruppe sammen?

Slenger liksom noen forslag ut i lufta her nå, da...;-)

Anyway - lykke til!

Mvh

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har vært kronisk syk i en årrekke og har flere lidelser. Jeg har fått en avtale med aetat om videreutdanning på attføring, og heldigvis er det slik at et normert halvt år går over to semestre. Foreløpig ser det ut til å gå greit, selv om det humper og går litt inne i mellom. Etter dette skal jeg gå to år til for å studere(halv tid da også) Håper du finner ut av det. Det finnes forskjellige muligheter ,men du må nok bruke en del tid på å orientere deg. Håper du finner ut av det. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...