Gå til innhold

kålrabistappe

Anbefalte innlegg

Gjest kålrabistappe
Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med oppskrift på verdens beste kålrabi stappe?

På forhånd takk for svar!

Nestor sin mamma
Skrevet

Vet du,kålrabistappen fra Toro er faktisk kjempegod!(Sagt av en som aldri har smakt hjemmelaget kålrabistappe..c",).

Du kan kanskje kjøpe en pose el. fem...

Kos deg videre i romjulen!

Mvh

Skrevet

Jeg bruker kun kålrabistappe til pinnekjøtt, hehe. Slik gjør jeg det:

Koker 1 kålrabi, 2 poteter og 1 gulerot i biter, med litt salt.

Moser og tilsetter ørlite muskat og pepper. Sper med litt av kokevannet til grønnsakene og pinnekjøttet.Blander i en ferdiglaget pose toro-kålrabistappe.

Har i en GOD klatt smør, og smaker eventuelt til med salt, dersom det trengs noe mer.

*sikle*

Gjest litt lat, men ok...
Skrevet

Vet du,kålrabistappen fra Toro er faktisk kjempegod!(Sagt av en som aldri har smakt hjemmelaget kålrabistappe..c",).

Mvh

Eller gjør som meg. Bland en pose potetmos, en pose kålrabistappe, og ha i en kokt kålrot i biter som er kokt i kraften fra pinnekjøttet. Bedre kn det ikke bli !!! :)

(Du bruker selvfølgelig litt av kraften å spe i posene også.)

GOD JUL

ilene1365380268
Skrevet

Stapper og moser (en gulerot sammen med). Ha i en god smørklatt. Strø litt mel over, salt og pepper, rør godt når du tømmer i fløten.

Skrevet

Den aller, aller beste er denne. Ingen andre kan måle seg, og jeg har smakt mange varianter.

Kok opp rabbe til den er myk. Så møser du den. Tilsett hvit saus som du har laget ved siden av til passe tykkelse. Smak til med peper og salt. Ha i ribbefett/pinnekjøtt fett til slutt.

Skrevet

Mvh

Pose-kålrabistappen til Toro er FORFERDELIG!!! Den er jo så og si ferdig fordøyet for deg!!! Ser ut som en sur, gammel og illeluktende grøt av noe slag! Nei, hjemmelaget er best! Ville satset på oppskriften til Femur, jeg!!!!

Skrevet

Ta litt sukker i, 2 ss eller noe, gir stappen en rundere smak. Ellers er det flere forskjellige varianter, her tar vi fløte og godt med smør, smelter/varmer det opp og rører i etter å ha most stappen. En-to gulrøtter og poteter har vi i og. Krydrer med salt og pepper ellers.

Skrevet

Ja denne er veldig god:

Kålrot, 2 poterer, 1 gulrot kuttes i biter, kokes i lettsaltet vann.

Ha malt muskat i vannet mens grønnsakene kokes.

Moses (jeg bruker stavmixer) og spes med melk og litt fløte og en god kladd smør. (Steikesmør, som jeg kaller det)

Smakes til med pepper og event. mer salt og malt muskat.

Mmm, den er supergod!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...