Gå til innhold

Rettferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste middag med et par venninner igår kveld. Vi handlet inn tidligere på dagen, og det ble ganske så dyrt. I tillegg var det en del som skulle kjøpes som bare gunnhild kunne spise...

Når vi gikk for å betale hadde jeg akkurat. Gunnhild var i tlf akkurat da, så jeg tenkte jeg skulle legge ut i mellomtiden. Når hun så at jeg betalte, regnet hun visst med at hun ikke trengte, for hun sa ikke mer. Klara sa at hun skulle betale neste dag... og det er greit. Men jeg skjønner meg ikke på Gunnhild, hun har ikke nevnt regningen - og jeg har til og med betalt for middagen til noen av hennes venner som jeg ikke kjenner engang.

Men jeg fikk en veldig dyr gave, og jeg fikk beholde noen av restene av maten + vin etc. Så jeg vet ikke hva jeg skulle ha sagt. Men mesteparten av restematen liker jeg ikke, så det går rett i søpla allikevel.

Jeg er en fattig student, og har ikke råd til alt dette. Hun gjør det gang på gang. Vi er veldig gode venner, og hun er utrolig snill ellers, så jeg er redd for å si noe galt.

Skrevet

Du sier:

Jeg har utrolig dårlig råd, så selv om jeg ville, kan jeg ikke betale 'det og det' alene. Skal vi regne ut hvor mye det blir på hver?

Skrevet

Du sier:

Jeg har utrolig dårlig råd, så selv om jeg ville, kan jeg ikke betale 'det og det' alene. Skal vi regne ut hvor mye det blir på hver?

joa, men jeg føler liksom at det er for sent nå. Og det som irriterer meg mest er at hun dro opp lommeboken, og la den ned igjen når hun så at jeg betalte. Dumme meg skulle bare ha ventet til hun var ferdig med telefonsamtalen.

Skrevet

Har en sånn venninne jeg også... som regner med at det er betalt når det er betalt av andre, hun tenker ikke så mye på å betale tilbake heller:) dette er ganske kjipt og den eneste måten å få gjort noe med det på er å si fra...

Men hvor mange ganger skal man si i fra? Ofte nok, men er det nødvendig så er det nødvendig:)