Gå til innhold

digitalkamera og tiden det tar å ta bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

regner med at det er noen som har greie på digitalkamera her inne, er på utkikk etter et bra kamera som tar bilder kjapt uten at en må vente i flere sekunder på at det skal fokuseres og sånn, men som også greier å ta skarpe bilder for det (for det er vel derfor det tar så lang tid å fokusere?). Hva heter det, og har dere konkrete forslag til slike bra kameraer? Tenker spesielt på det å ta bilder av små barn, da de sjelden venter på at en skal fokusere kameraet....

Skrevet

glemte å nevne prisklasse, max 2500 el, blir dette da et håpløst prosjekt?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Se om du finner noen av fjorårets modeller, de kan du prute på.

Skrevet

Da skal du i alle fall *ikkje* kjøpe det vi har, hp photosmart 433. Det tar tusen år, omtrent...

Men det er sikkert utgått modell. Det var Rimi-tilbud før jul i fjor. Men du ville ikkje hatt det likevel, det har ikkje optisk zoom.

Ta ein kikk på tester og guider her:

http://akam.no/

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Da skal du i alle fall *ikkje* kjøpe det vi har, hp photosmart 433. Det tar tusen år, omtrent...

Men det er sikkert utgått modell. Det var Rimi-tilbud før jul i fjor. Men du ville ikkje hatt det likevel, det har ikkje optisk zoom.

Ta ein kikk på tester og guider her:

http://akam.no/

Photosmart er nok treg. Men når du trykker på utløseren - gjør du da hele "opperasjonen" i ett?

Utløseren har to steg, ved det første fokuserer du, så trykker du av.

Da tas bildet straks, gjør det ikke?

Skrevet

Photosmart er nok treg. Men når du trykker på utløseren - gjør du da hele "opperasjonen" i ett?

Utløseren har to steg, ved det første fokuserer du, så trykker du av.

Da tas bildet straks, gjør det ikke?

Nei, eg har ikkje merka nokon tydeleg to-trinns-operasjon i den, faktisk. Men det er vel rimeleg å tru at det er slik det foregår. Når eg trykker på knappen, da begynner den å jobbe (og skjermen blir svart) men bildet blir ikkje tatt før til sist. For meg verkar det som om det tar hundre år. Ungane rekk å springe ut av bildet lenge før det seier klikk. Men fordelen med digitalkamera er jo at det er fort gjort å sjå med ein gong at bildet vart hielt mislykka og slette det og evt prøve på nytt (i den grad det er eit "poseringsbilde" ein kan gjere det med, da) i motsetnad til kamera m film der ein får bilde etter bilde etter bilde som er heilt på trynet - og må betale for det også. Så aldri så galt...

Skrevet

Canon Ixus 40.

Det er perfekt. Klar til å ta bilde på 1,3 sek når det er slått av. Når det er på, er det bare å knipse i vei. Det er dette du skal ha. Det er lekkert og lite også.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Nei, eg har ikkje merka nokon tydeleg to-trinns-operasjon i den, faktisk. Men det er vel rimeleg å tru at det er slik det foregår. Når eg trykker på knappen, da begynner den å jobbe (og skjermen blir svart) men bildet blir ikkje tatt før til sist. For meg verkar det som om det tar hundre år. Ungane rekk å springe ut av bildet lenge før det seier klikk. Men fordelen med digitalkamera er jo at det er fort gjort å sjå med ein gong at bildet vart hielt mislykka og slette det og evt prøve på nytt (i den grad det er eit "poseringsbilde" ein kan gjere det med, da) i motsetnad til kamera m film der ein får bilde etter bilde etter bilde som er heilt på trynet - og må betale for det også. Så aldri så galt...

Når du trykker halvt ned skal det fokusere, dette gjør du straks du titter i søkeren. Når du får grønnt signal (og bildet er komponert) fyrer du av.

Bruk den ordentlige søkeren (om den finnes) den er best.

Skrevet

Når du trykker halvt ned skal det fokusere, dette gjør du straks du titter i søkeren. Når du får grønnt signal (og bildet er komponert) fyrer du av.

Bruk den ordentlige søkeren (om den finnes) den er best.

Skal undersøke saka.

Takk skal du ha :)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Skal undersøke saka.

Takk skal du ha :)

Det skal gå fint å få fine bilder med dette kameraet. Det følger med ypperlig programvare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...