Gå til innhold

Nå begynte jeg å grine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke sett den filmen siden jeg gikk på skolen og vi så den på kino. Den gjorde sterkt inntrykk på meg da, og vil sansynligvis gjøre kangt sterkere inntrykk på meg nå.

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Mr Kahn

13

• Champagne

6

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

'Gjør ikke de hatefulle innleggene noe bedre' ?!

Skal vel ikke ha mange hjerneceller eller mye rettferdighetssans før en skjønner at det er 'bedre' (INGEN har sagt 'bra', så slipper du å omskrive til det...) å skrive hatefulle innlegg mot noen som dreper andre og selv blir drept, enn det er mot noen som ikke gjør noen fortred og allikevel blir drept.

Og jeg gidder ikke svare på eventuelle svar med vriing og vrenging av andres meninger.

Ettersom 20% av verdens befolkning ikke "dreper andre" så er det du påpeker irrelevant.

Det er helt irrelevant om det er uskyldige jøder, muslimer, kristne eller hinduer som Den Brune Bermen trakasserer.

Skrevet

Du skriver: "ALDRI MER!"

Med tanke på det blinde hatet du støtt og stadig skriver om uskyldige muslimer på disse sidene, så blir slike utsagn fra deg totalt latterlige.

Rasehat blir ikke "bedre" (eller verre) om man bytter ut gruppen "jøder" med gruppen "muslimer".

Det er NULL forskjell mellom å trakassere jøder på 1930-tallet og din trakassering av muslimer i 2004.

Det blinde hatet (som førte til gasskammerene) er akkurat det samme.

Jeg må bare spørre: Tror du virkelig Kahn noensinne kunne tenke seg å drepe muslimer?

Jeg synes faktisk det er ganske usmakelig, for det er en sterk påstand du kommer med, sør!

Skrevet

Ved å påstå at religionen til 20% av verdens befolkning er verre enn nazisme, så har du igjen spilt deg selv ut over sidelinjen. Du fremstår som en vits.

Verken Stalin eller Mao eller Pol Pot kan skylde på islam; derimot vokste nazismen og drapet på 6 millioner uskyldige jøder (og USAs drap på 3 millioner uskyldige vietnamesere) ut av kristne land. (Uten at noen påstår at alle kristne er nazister!)

Dette er fakta som ingen bortsett fra kjente historieforfalskere vil bestride.

Din evinnelige terping om at motstand mot islam bunner ut i rasisme, er nøyaktig like inkonsekvent absurd som å hevde at motstand mot nazismen bunner ut i hat til Tyskere.

Komplett vanvittig!

Skrevet

Jeg må bare spørre: Tror du virkelig Kahn noensinne kunne tenke seg å drepe muslimer?

Jeg synes faktisk det er ganske usmakelig, for det er en sterk påstand du kommer med, sør!

Under et av sine forrige nick så skrev Kahn til en muslimsk kvinne her på DOL at hvis sønnen hennes banket på døren for å be ut Kahns datter, så skulle Kahn begrave ham under verandaen.

For et par dager siden skrev Kahn: "En pedofil torturist, morder og landeveisrøver som forbilde for 1,3 milliarder mennesker bekymrer meg mer enn en kristendom som ble «tam» for flere hundre år siden."

===

Hvor mye av dette som bare er "stor i kjeften" er vanskelig å bedømme, fordi det finnes faktisk folk som utøver vold i Norge.

Debattsidene (som Kahn var en del av) hos avisen Dagen måtte nedlegges fordi noen der sporet opp hverandre og ventet utenfor arbeidsplassen med balltre. Det var politianmeldelser osv.

Så jeg anklager IKKE Kahn for å gjøre noe voldelig, men det sier seg selv at når hatet til en gruppe mennesker er så ekstremt, så kan det gå ille.

====

Jeg har også sett det selv; jeg har forlatt forretningsmøter (og tapt kontrakter på flere millioner) fordi kjøperen viste seg å være gammelnazist fra Tyskland.

Jeg har sittet til bords med mordere i Sør Afrika. De virket hyggelig på alle mulige måter, men før i historien så hadde de altså fløyet over svarte landsbyer og skutt befolkningen fra luften med maskingevær.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Din evinnelige terping om at motstand mot islam bunner ut i rasisme, er nøyaktig like inkonsekvent absurd som å hevde at motstand mot nazismen bunner ut i hat til Tyskere.

Komplett vanvittig!

Du skriver: "Din evinnelige terping om at motstand mot islam bunner ut i rasisme, er nøyaktig like inkonsekvent absurd som å hevde at motstand mot nazismen bunner ut i hat til Tyskere."

Det er faktisk akkurat like "absurd" som å påstå at motstanden mot jødene bunnet ut i rasisme, Morsk.

Det er AKKURAT det samme!

Skrevet

Du skriver: "Din evinnelige terping om at motstand mot islam bunner ut i rasisme, er nøyaktig like inkonsekvent absurd som å hevde at motstand mot nazismen bunner ut i hat til Tyskere."

Det er faktisk akkurat like "absurd" som å påstå at motstanden mot jødene bunnet ut i rasisme, Morsk.

Du tenker på DIN hetsing av jøder her på DOL?

Hva ditt vanvidd bunner ut i får du svare på selv.

Skrevet

Du tenker på DIN hetsing av jøder her på DOL?

Hva ditt vanvidd bunner ut i får du svare på selv.

Hvor er den hetsingen, Morsk?

På din høyst private kino på innsiden av øyenlokkene dine?

Vær gjerne konkret, og kom med en lenke til ett av mine innlegg hvor jeg gjør det du påstår.

Skrevet

Selv om hele begrepet jøder primært er knyttet til religion, utgjør gruppen en nogenlude homogen gruppe rent anatomisk rasemessig at det er nærligggende å kalle jødehat for rasisme.

hva angår muslimer blir alt snakk om rase fra din side totalt absurd. Som med kristne og nazister finnes det muslimer i alle raser og folkeslag.

Du trenger ikke gjøre deg dummere enn du er, din rasistiske tyskerhater.

Skrevet

Selv om hele begrepet jøder primært er knyttet til religion, utgjør gruppen en nogenlude homogen gruppe rent anatomisk rasemessig at det er nærligggende å kalle jødehat for rasisme.

hva angår muslimer blir alt snakk om rase fra din side totalt absurd. Som med kristne og nazister finnes det muslimer i alle raser og folkeslag.

Du trenger ikke gjøre deg dummere enn du er, din rasistiske tyskerhater.

Igjen kommer du bare med usammenhengende IRRELEVANT vås.

Det er ikke bedre å trakassere muslimer enn det er å trakassere jøder. Det er akkurat det samme.

Skrevet

Igjen kommer du bare med usammenhengende IRRELEVANT vås.

Det er ikke bedre å trakassere muslimer enn det er å trakassere jøder. Det er akkurat det samme.

Tullball Islam er ikke på noen som helst måte bunnet til rase.

Vi snakker da heller ikke om å trakkassere muslimer, og det er vel uansett ingen som ens kommer i nærheten av den måte du har trakkassert annerledes troende(les kristne) på her på DOL.

Vi snakker om å ta avstand fra en skitten politisk, kulturell maktfaktor som allerede har styringen i flere land og ønsker seg den i flere, og som på svært få områder er særlig bedre enn nazismen.

Når dette lyset KANSKJE en dag går opp for deg, kan alle vi andre også muligens bli spart for ditt rase-vrøvl.

Skrevet

Under et av sine forrige nick så skrev Kahn til en muslimsk kvinne her på DOL at hvis sønnen hennes banket på døren for å be ut Kahns datter, så skulle Kahn begrave ham under verandaen.

For et par dager siden skrev Kahn: "En pedofil torturist, morder og landeveisrøver som forbilde for 1,3 milliarder mennesker bekymrer meg mer enn en kristendom som ble «tam» for flere hundre år siden."

===

Hvor mye av dette som bare er "stor i kjeften" er vanskelig å bedømme, fordi det finnes faktisk folk som utøver vold i Norge.

Debattsidene (som Kahn var en del av) hos avisen Dagen måtte nedlegges fordi noen der sporet opp hverandre og ventet utenfor arbeidsplassen med balltre. Det var politianmeldelser osv.

Så jeg anklager IKKE Kahn for å gjøre noe voldelig, men det sier seg selv at når hatet til en gruppe mennesker er så ekstremt, så kan det gå ille.

====

Jeg har også sett det selv; jeg har forlatt forretningsmøter (og tapt kontrakter på flere millioner) fordi kjøperen viste seg å være gammelnazist fra Tyskland.

Jeg har sittet til bords med mordere i Sør Afrika. De virket hyggelig på alle mulige måter, men før i historien så hadde de altså fløyet over svarte landsbyer og skutt befolkningen fra luften med maskingevær.

Med vennlig hilsen

Fint at du ikke anklager han for noe voldelig.

Jeg klarer ikke helt å ta inn over meg sånne grusomheter som f.eks. holocaust, heksebrenning eller steining.

Jeg er av de som tror godt om alle til det motsatte er bevist.

Skrevet

Jeg skal sannelig forklare deg hva Sør sier i svaret ditt under her; Jo, Kahn skrev "grave ned under verandaen" en gang i en hissig diskusjon hvor han var forbannet over at Sør kunne tro noe sånt - og det var dryppende ironi, det later nå Sør som han aldri har forstått og så bruker han det for det det var verdt. Hele tråden ble jo slettet også - så jeg kan ikke vise deg hvordan det ble slik.

Han er imot Islam som gammelmannsreligiøs fundamentalisme - og hvem er ikke det? - det vrir og vrenger Sør på for at det skal se ut som at Kahn er en som hater det muslimske folk - utrolig gement og rått. Og hvis du følger med - så ser du at hverken Kahn eller jeg svarer Sør lenger - ikke i de mest uskyldige kakeoppskriftråder engang - og det irriterer Sør så vanvittig nå at han prøver å vri historien slik som han gjør til deg. Han kommer helt sikkert nå til å få lyst til å fortelle meg at jeg burde komme meg vekk fra min voldelige mann eller noe - for det er sånn den hjernen hans virker. Jeg svarer han ALDRI mer!

Når det gjelder det som skjedde på debattsidene til "DAGEN" - så var det helt riktig grusomme tilstander der, han fikk bombetrusler og vi meldte hele saken til det lokale politiet her - så det var ikke Kahn - eller VI som sto for det ekle greiene der. Jeg nektet å være hjemme i den tiden - og Kahn var helt fortvilet for at han var blitt outet med fullt navn - og så koblet opp mot nick som ikke er han. Nick som skrev mens vi satt i campingvogna i Sverige - f.eks - der er det jo ikke akkurat noe internett. Så skrev de innlegg med nicket hans der inne - og så skrev de i mitt RL-navn også - om man søker opp mitt navn på Google f.eks - så ligger enda slike innlegg der - som at jeg er en opprørt SV'er etc. Det er så ionfløkt alt sammen så det g¨år ikke an å prøve å nøste lenger. Men noen får det til å se ut som det de vil at det skal se ut som -og vi skylder egentlig ingen noen forklaring.

men nå fikk du i alle fall et oppgitt innlegg fra meg :)

Jeg lar meg ikke lenger lure av den "Med vennlig hilsen"-greia hans - for det er ikke ment sånn.

Skrevet

...om jeg er istand til å drepe muslimer?

La meg si det slik: dersom jeg hadde blitt beordret til å skyte en forsvarsløs mann fordi han har et annet politisk eller religiøst syn enn meg selv, så ville jeg heller vært militærnekter eller tatt sjansen på en krigsrett for militær insubordinasjon.

Hvis det derimot sto om å forsvare mitt land, min familie mot en aggressor, så ville jeg meid ned et helt regiment uten å blunke. For meg betyr forsvar kun forsvar. Å diskutere etiske og moralske aspekter rundt det å ta liv i krig blir for meg helt feil.

Det blir også feil å forsvare seg mot signaturen sørs løgnaktige personangrep.

Skrevet

Jeg greier ikke å se Holocaust-filmer.

Da har vi i alle fall DET til felles.

Skrevet

...om jeg er istand til å drepe muslimer?

La meg si det slik: dersom jeg hadde blitt beordret til å skyte en forsvarsløs mann fordi han har et annet politisk eller religiøst syn enn meg selv, så ville jeg heller vært militærnekter eller tatt sjansen på en krigsrett for militær insubordinasjon.

Hvis det derimot sto om å forsvare mitt land, min familie mot en aggressor, så ville jeg meid ned et helt regiment uten å blunke. For meg betyr forsvar kun forsvar. Å diskutere etiske og moralske aspekter rundt det å ta liv i krig blir for meg helt feil.

Det blir også feil å forsvare seg mot signaturen sørs løgnaktige personangrep.

Beklager hvis du tok det ille opp. Mitt poeng var naturligvis at jeg ikke tror at du hadde syntes det var greit å massakrere uskyldige muslimer.

Ellers er jeg helt enig i ditt resonnement, å forsvare seg er noe man må, på den måten som må til.

Skrevet

Jeg skal sannelig forklare deg hva Sør sier i svaret ditt under her; Jo, Kahn skrev "grave ned under verandaen" en gang i en hissig diskusjon hvor han var forbannet over at Sør kunne tro noe sånt - og det var dryppende ironi, det later nå Sør som han aldri har forstått og så bruker han det for det det var verdt. Hele tråden ble jo slettet også - så jeg kan ikke vise deg hvordan det ble slik.

Han er imot Islam som gammelmannsreligiøs fundamentalisme - og hvem er ikke det? - det vrir og vrenger Sør på for at det skal se ut som at Kahn er en som hater det muslimske folk - utrolig gement og rått. Og hvis du følger med - så ser du at hverken Kahn eller jeg svarer Sør lenger - ikke i de mest uskyldige kakeoppskriftråder engang - og det irriterer Sør så vanvittig nå at han prøver å vri historien slik som han gjør til deg. Han kommer helt sikkert nå til å få lyst til å fortelle meg at jeg burde komme meg vekk fra min voldelige mann eller noe - for det er sånn den hjernen hans virker. Jeg svarer han ALDRI mer!

Når det gjelder det som skjedde på debattsidene til "DAGEN" - så var det helt riktig grusomme tilstander der, han fikk bombetrusler og vi meldte hele saken til det lokale politiet her - så det var ikke Kahn - eller VI som sto for det ekle greiene der. Jeg nektet å være hjemme i den tiden - og Kahn var helt fortvilet for at han var blitt outet med fullt navn - og så koblet opp mot nick som ikke er han. Nick som skrev mens vi satt i campingvogna i Sverige - f.eks - der er det jo ikke akkurat noe internett. Så skrev de innlegg med nicket hans der inne - og så skrev de i mitt RL-navn også - om man søker opp mitt navn på Google f.eks - så ligger enda slike innlegg der - som at jeg er en opprørt SV'er etc. Det er så ionfløkt alt sammen så det g¨år ikke an å prøve å nøste lenger. Men noen får det til å se ut som det de vil at det skal se ut som -og vi skylder egentlig ingen noen forklaring.

men nå fikk du i alle fall et oppgitt innlegg fra meg :)

Jeg lar meg ikke lenger lure av den "Med vennlig hilsen"-greia hans - for det er ikke ment sånn.

Jeg har ikke fulgt med på disse innvandrer-trådene, for jeg blir bare så irritert av all kverulering.

Så derfor vet jeg ingenting om det du nå skriver.

For lenge siden skrev jeg dette, og det mener jeg:

For meg er det uvesentlig hvordan noen ser ut. Hvis rasisme går på hudfarge, er jeg ikke rasist.

Hvis rasisme går på at man liker sin egen kultur og religion best (og kanskje mener at andres kultur har feil), så er jeg nok rasist, ja.. I likhet med de fleste av jordens befolkning..

Skrevet

Beklager hvis du tok det ille opp. Mitt poeng var naturligvis at jeg ikke tror at du hadde syntes det var greit å massakrere uskyldige muslimer.

Ellers er jeg helt enig i ditt resonnement, å forsvare seg er noe man må, på den måten som må til.

Neida, jeg tok det ikke ille opp, og det var heller ikke meningen å virke krass.

Og ja, jeg er helt for å forsvare meg selv og familien, Kongen og Fedrelandet mot trusler utenfra såvel som innenfra. Men å forsvare seg mot sørs løgn og bakvaskelser er nytteløst, det blir som å slåss med feiern.

Jeg må bare konstatere at signaturen sør har en spesiell plass i webmasters hjerte, siden han har klart å unngå utestengelse. Jeg kunne aldri gått så langt uten at jeg måtte svare konsekvensene av det.

Til gjengjeld har jeg og fruen lovet dyrt og hellig at vi aldri mer skal svare denne motbydelige personen.

God jul, og Godt Nyttår.

Skrevet

Jeg har ikke fulgt med på disse innvandrer-trådene, for jeg blir bare så irritert av all kverulering.

Så derfor vet jeg ingenting om det du nå skriver.

For lenge siden skrev jeg dette, og det mener jeg:

For meg er det uvesentlig hvordan noen ser ut. Hvis rasisme går på hudfarge, er jeg ikke rasist.

Hvis rasisme går på at man liker sin egen kultur og religion best (og kanskje mener at andres kultur har feil), så er jeg nok rasist, ja.. I likhet med de fleste av jordens befolkning..

Helt enig - verre er det ikke - og så enkelt kan det sies ja! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...