Gå til innhold

Nå begynte jeg å grine.

Anbefalte innlegg

Gjest rutangis netu
Skrevet

Hei,

Du skriver: "Hvis rasisme går på at man liker sin egen kultur og religion best (og kanskje mener at andres kultur har feil), så er jeg nok rasist, ja.. I likhet med de fleste av jordens befolkning.."

Men hvem er det som definerer rasisme slik? Jeg har aldri sett noen gjøre det.

Rasisme for meg er å tillegge andre mennesker "åndelige egenskaper" (lojalitet, kriminalitet, intelligens, osv.) basert på hvilken rase/folkegruppe de tilhører (albanere, jøder, svarte, muslimer, osv.).

Det har ALDRI vært rasisme å kritisere individer for handlinger de har begått (f. eks. terrorisme, tyveri), men kun hvis man påstår at "de stjeler fordi de er svarte" eller "man kan ikke stole på kinesere".

Er du uenig i noe av dette?

Med vennlig hilsen

Et lite råd: Det er sikkert fler enn meg som irriterer seg forferdelig når du begynner innlegg med 'Du skriver'.... Herregud! Hvis du ikke er UTE etter å irritere da? For ellers burde du slutte med det. Blir vel på samme måten som om en ber folk i RL som lager rare lyder uten at de er klar over det, å slutte med nettopp det.

Er du klar over det?

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Mr Kahn

13

• Champagne

6

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Et lite råd: Det er sikkert fler enn meg som irriterer seg forferdelig når du begynner innlegg med 'Du skriver'.... Herregud! Hvis du ikke er UTE etter å irritere da? For ellers burde du slutte med det. Blir vel på samme måten som om en ber folk i RL som lager rare lyder uten at de er klar over det, å slutte med nettopp det.

Er du klar over det?

Nei, og jeg tviler på at det egentlig er vesentlig for andre enn deg?

Jeg skriver "Du skriver:" for å indikere hvilken del av meddebattantens innlegg jeg svarer på, og ikke som noen "anklage".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Er du klar over det?

Det er jo en grei måte å henvise til sitater på. Helt vanlig.

Skrevet

Hei Bic Mac,

Jeg har skrivet mot hvert eneste jævla anti-jødiske innlegg som har vært på DOL siden 1998. Det har ikke vært ett eneste slikt innlegg jeg ikke har slaktet.

Sammen med jøder går jeg i Krystallnatt-markeringen. (Jeg tror jeg var den ENESTE på DOL som gjorde det!)

Jeg har (selvsagt) aldri skrevet et anti-jødisk innlegg i mitt liv. Derimot har jeg kritisert (sammen med hvert eneste demokratisk land i verden) det STATEN Israel bedriver i palestinerenes landområder.

Med vennlig hilsen

At du orker å skrive her alene mot denne gjengen som spyr ut eder, galle og faenskap og hat og jeg vet ikke hva - dag og natt, år etter år... imponerende.

Skrevet

Jeg skal sannelig forklare deg hva Sør sier i svaret ditt under her; Jo, Kahn skrev "grave ned under verandaen" en gang i en hissig diskusjon hvor han var forbannet over at Sør kunne tro noe sånt - og det var dryppende ironi, det later nå Sør som han aldri har forstått og så bruker han det for det det var verdt. Hele tråden ble jo slettet også - så jeg kan ikke vise deg hvordan det ble slik.

Han er imot Islam som gammelmannsreligiøs fundamentalisme - og hvem er ikke det? - det vrir og vrenger Sør på for at det skal se ut som at Kahn er en som hater det muslimske folk - utrolig gement og rått. Og hvis du følger med - så ser du at hverken Kahn eller jeg svarer Sør lenger - ikke i de mest uskyldige kakeoppskriftråder engang - og det irriterer Sør så vanvittig nå at han prøver å vri historien slik som han gjør til deg. Han kommer helt sikkert nå til å få lyst til å fortelle meg at jeg burde komme meg vekk fra min voldelige mann eller noe - for det er sånn den hjernen hans virker. Jeg svarer han ALDRI mer!

Når det gjelder det som skjedde på debattsidene til "DAGEN" - så var det helt riktig grusomme tilstander der, han fikk bombetrusler og vi meldte hele saken til det lokale politiet her - så det var ikke Kahn - eller VI som sto for det ekle greiene der. Jeg nektet å være hjemme i den tiden - og Kahn var helt fortvilet for at han var blitt outet med fullt navn - og så koblet opp mot nick som ikke er han. Nick som skrev mens vi satt i campingvogna i Sverige - f.eks - der er det jo ikke akkurat noe internett. Så skrev de innlegg med nicket hans der inne - og så skrev de i mitt RL-navn også - om man søker opp mitt navn på Google f.eks - så ligger enda slike innlegg der - som at jeg er en opprørt SV'er etc. Det er så ionfløkt alt sammen så det g¨år ikke an å prøve å nøste lenger. Men noen får det til å se ut som det de vil at det skal se ut som -og vi skylder egentlig ingen noen forklaring.

men nå fikk du i alle fall et oppgitt innlegg fra meg :)

Jeg lar meg ikke lenger lure av den "Med vennlig hilsen"-greia hans - for det er ikke ment sånn.

Mye har undret meg her inne. Har ikke fulgt diskusjonene så nøye som deg. Det du skrev nå, forklarer mye. Vil også slutte å svare denne signaturen sør.

Prøvde en gang å spørre Kahn om noe. La igjen et innlegg på meldinger til ham, men han svarte ikke. Nå legger jeg igjen et innlegg på meldinger til deg, og håper du kan svare. Forsatt God Jul, Flisa ! :-)

Gjest tilskuer
Skrevet

Signaturen Sør er ravende, hoppende gal, og det er vel få her som tar noe av det han skriver på alvor.

Kahn er en potesiell morder, både Pappa Bjørn og jeg har blitt beskyldt for å gjøre felles sak med pedofile og barneskjendere. Ei jente som likte katter bedre enn folk fikk høre at hennes menneskesyn var nazistisk, likeså ei som hadde et annet syn enn ham på bunadsbruk etc. etc.

Motsatt veg lagde han et enormt rabalder for et års tid siden når en tok igjen med samme mynt, og skrev at han via bekjente hadde hørt at Sør var hivd ut av hjelpeorganisasjonen han jobbet for nettopp av samme grunn som han strør rundt seg med bekyldninger og hendydninger mot andre om.

Signaturen Sør er en åndsfattig venneløs einstøing med et kollossalt oppmerksomhetsbehov. Desverre kan han ikke få tilfredstilt det andre steder enn her.

"...via bekjente hadde hørt at Sør var hivd ut av hjelpeorganisasjonen han jobbet for nettopp av samme grunn som han strør rundt seg med bekyldninger og hendydninger mot andre om."

Sør skrev en gang at han samarbeidet med kristne i en hjelpeorganisasjon. Om påstanden din stemmer, kan det sikkert forklare noe av Sørs hat mot kristne/kristendom.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Nei, og jeg tviler på at det egentlig er vesentlig for andre enn deg?

Jeg skriver "Du skriver:" for å indikere hvilken del av meddebattantens innlegg jeg svarer på, og ikke som noen "anklage".

Med vennlig hilsen

Jeg skjønte HVORFOR du skrev det da! Men det virker litt slik skittviktig liksom.

hehe... Synes jeg hører deg uttale det. *fnis* JEG skriver... og så din kommentar. JEG skriver... enda en kommentar.

Men du skjønte det ikke.

Skrevet

Jeg har bare boka - men har ikke turt å lese den enda.

Filmen er mye verre en boka, selv om boka også er ganske fæl.

Skrevet

En liten korrigering først, jakken er rød, ikke lilla.

Filmen er helt forferdelig å se på. Jeg husker vi så den på kino med hele kullet på skolen. Selv de tøffeste av de tøffeste satt helt pent på stolen og prøvde å svelge unna klumpen i halsen.

Band of Brothers er ganske rå den også, syv hakk bedre enn Saving private Ryan. Jeg liker slike filmer. Satt hele dagen og natten for å se ferdig alle delene til BoB for noen måneder siden. Jeg hadde sett den før, men jeg ble like satt ut og oppslukt likevel.

Skrevet

"...via bekjente hadde hørt at Sør var hivd ut av hjelpeorganisasjonen han jobbet for nettopp av samme grunn som han strør rundt seg med bekyldninger og hendydninger mot andre om."

Sør skrev en gang at han samarbeidet med kristne i en hjelpeorganisasjon. Om påstanden din stemmer, kan det sikkert forklare noe av Sørs hat mot kristne/kristendom.

*ler*

Og hvordan forklarer du din krig mot virkeligheten?

Skrevet

Jeg skjønte HVORFOR du skrev det da! Men det virker litt slik skittviktig liksom.

hehe... Synes jeg hører deg uttale det. *fnis* JEG skriver... og så din kommentar. JEG skriver... enda en kommentar.

Men du skjønte det ikke.

Du har ikke vurdert om det faktisk er DEG som ikke skjønner det?

Med vennlig hilsen

Skrevet

For å presisere så var det ikke min påstand, men en referense til en som i berettiget harme valgte å møte Sør på hjemmebane.

Skrevet

For å presisere så var det ikke min påstand, men en referense til en som i berettiget harme valgte å møte Sør på hjemmebane.

*ler*

Nåja - kollegaen din måtte erkjenne at påstanden var pur løgn.

Skrevet

*ler*

Nåja - kollegaen din måtte erkjenne at påstanden var pur løgn.

Ja, på det område er han heldigvis helt ulik deg.

i motsetning til deg har han ryggrad til å innrømme, og flyr ikke rundt å skriker "link" hver gang løgner avsløres og groteske uttalelser gjengis.

Skrevet

At du orker å skrive her alene mot denne gjengen som spyr ut eder, galle og faenskap og hat og jeg vet ikke hva - dag og natt, år etter år... imponerende.

Oi! Sør har matet papegøyen sin i julen.

Skrevet

Oi! Sør har matet papegøyen sin i julen.

....det utsagnet der ble vel litt som å skyte seg selv i foten, gjorde det ikke....?

Skrevet

Ja, på det område er han heldigvis helt ulik deg.

i motsetning til deg har han ryggrad til å innrømme, og flyr ikke rundt å skriker "link" hver gang løgner avsløres og groteske uttalelser gjengis.

Men så har jo ikke jeg kommet med de uttalelsene du påstår, lillegutt.

Det er derfor naturlig at jeg ikke trekker tilbake uttalelser jeg aldri har kommet med.

Skrevet

....det utsagnet der ble vel litt som å skyte seg selv i foten, gjorde det ikke....?

Du mener at jeg burde skrevet papegøy(ene)?

Skrevet

Men så har jo ikke jeg kommet med de uttalelsene du påstår, lillegutt.

Det er derfor naturlig at jeg ikke trekker tilbake uttalelser jeg aldri har kommet med.

*LOL* ja, og julenissen finnes, månen er lagd av gul ost, og jorden er flat.

Mer du vil fortelle oss?

Skrevet

Du mener at jeg burde skrevet papegøy(ene)?

Nei, jeg mener det hadde vært greit med en smule selvinnsikt.....!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...