Gå til innhold

bytte adresse

Anbefalte innlegg

tullball1365380062
Skrevet

jeg er lærling i oslo, og får stipend. for et par mnd siden meldte jeg adresseendring til likningskontoret.

men nå sa forledrene mina at jeg mister retten til borteboerstipend, men det kan vel ikke stemme? for foreldrene mine er jo fortsatt registrert på en helt annen adresse enn den jeg bor på. hvis noen kan gi meg et sikkert svar på det blir jeg veldig takknemlig.

skorpionfisken
Skrevet

Sakset fra www.lanekassen.no:

For å få bostipend er det noen krav som blir stilt

Du må bo for deg selv og minst et av disse kravene må være oppfylt:

skolen ligger minst 40 km fra foreldrehjemmet

reisetiden mellom hjem og skole er minst tre timer tur-retur

det er spesielle forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme mens du går på skolen, for eksempel sykdom eller funksjonshemming

Gjest lille rosinen
Skrevet

Du kan få borteboerstipend selv om du ikke har samme adresse som foreldrene dine. Men, det jeg ikke er sikker på er hvordan det er med reisestipend hvis du forandrer adressen din. Dette ville jeg sjekket ut før jeg gjorde noe, hvis jeg var deg. Hvis du har krav på noe reisestipend da :-)

Jeg fikk ganske mange tusen i året jeg faktisk :-)

lalala1365380457
Skrevet

hvis du melder adresse endring til folkeregisteret så mister du din rett på borteboerstipend

tullball1365380062
Skrevet

Du kan få borteboerstipend selv om du ikke har samme adresse som foreldrene dine. Men, det jeg ikke er sikker på er hvordan det er med reisestipend hvis du forandrer adressen din. Dette ville jeg sjekket ut før jeg gjorde noe, hvis jeg var deg. Hvis du har krav på noe reisestipend da :-)

Jeg fikk ganske mange tusen i året jeg faktisk :-)

ok takk for svar (alle sammen). men er du helt 100% sikker på at jeg forstatt får bostipend? får ikke reisestipend eller noen andre typer bortesett fra bostipend på litt over 18.000 i halvåret.

Skrevet

ok takk for svar (alle sammen). men er du helt 100% sikker på at jeg forstatt får bostipend? får ikke reisestipend eller noen andre typer bortesett fra bostipend på litt over 18.000 i halvåret.

Bostipendet får du hvis du egentlig bor hjemme hos dine foreldre, men må bo borte midlertidig for å gå på skole. Melder du flytting til folkeregisteret regnes du som "utflyttet", og får ikke bostipend.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...