Gå til innhold

Klump i baken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal ligge den,så da blir det her.

Har de siste dagene hatt en stor klup akkurat ved anal åpningen. Jeg har ikke lagt merke til den før jeg gikk en hel dag på jobben med ekstrem kløe i baken. Nå har jeg prøvd å klemme litt på den og stikke litt i den med en nål og det har ikke gjort sitvasjonen særlig bedre. Nå er den skikkelig øm og jeg har ondt av å sitte. Noen som har en anelse om hva det kan være? *bekymret*

Gjest har kanskje det sammeb
Skrevet

Tror nok også at det kan være en hemoride. Men er den alltid på samme sted? eller kommer den bare frem når du presser? hvis sistnevnte er tilstede så ville jeg iallefall ha sjekket det opp med legen.

Gjest Har kanskje det samme
Skrevet

Prøv å søk på hemoroider du :-)

jeg har også hatt en stor kløe i anusåpningen en stund og har det fortsatt. nå kjenner jeg meg litt øm der nede. Er de mulig at jeg også er i ferd med å få en hemoroide?

Skrevet

Kan det ikke være det man på folkemunne kaller en "tvilling"?

Uansett synes jeg du skal slutte å stikke deg selv med nåler ;)

Skrevet

Tror nok også at det kan være en hemoride. Men er den alltid på samme sted? eller kommer den bare frem når du presser? hvis sistnevnte er tilstede så ville jeg iallefall ha sjekket det opp med legen.

Ja,det er en rimelig stor klum som er tilstedet hele tiden. Tok en ny titt i går kveld og da var det dukket opp to nye,men i mindre størrelse =/

Skrevet

Sannsynligvis en såkalt "hemoroide". Det er blodkarfylte "poser" som klemmes ut av analåpningen ved press.

Det verste du kan gjøre er å stikke i dem med nål, for rumpa de er ikke det reneste og beste stedet å ha et sår der bakterier kan komme inn....Det du nå risikerer, er en betennelse!

Hemoroider er et svært vanlig problem i befolkningen. Det du skal gjøre, er å legge en isbit på, vente en stund, og så dytte "klumpen" inn igjen gjennom analåpningen.

Dette rådet leste jeg i Gro Nylanders bok "Mamma for første gang", siden hemoroider er et vanlig problem blant høygravide eller de som nettopp har født (pga det store trykket ved en fødsel).

La den i hvertfall få være i fred for nålestikk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...