Gå til innhold

Beste og verste julegave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var den fineste, og hva var den kjipeste julegaven du fikk?

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

9

• lurulf

8

• Grip

7

• MsSophie

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest izzabell
Skrevet

Fineste av det jeg ikke kommer til å bruke så ofte: En maskin til å oversette ord til flere språk, liten nok til å bære i vesken.

Fineste av det jeg kommer til å bruke ofte: Rosa monstertøfler med klør der man kan trykke på ene kloren og det kommer plystrelyd. Min søster på 5 er så misunnelig.

Verste av det jeg ikke kommer til å bruke: En stygg liten veske som kan gjøres om til sekk.

Verste at det jeg KOMMER til å bruke: En stor pose sjokolader.

Skrevet

Fineste jeg skal bruke ofte, var en lekker og stilig kaffekanne.

Fineste jeg skal bruke til festbruk, var et vakkert smykke av typen klave, med to forskjellige steiner til å variere med.

Kjempelekkert!

Kuleste var et avlastningsbord i tre, skikkelig tøft og med mulighet for å slå sammen, og mulghet for å ta av brettet øverst og bruke til vanlig brett. En overraskelse!

Kjipeste...tja, fikk ikke noen kjipe julegaver, faktisk.

Skrevet

Beste: ny foto/multifunksjonsskriver og et nyyydelig Pilgrim smykke.

Verste: salt og pepper-sett i sølvplett og hvitt porselen, hvor holderen er formet som en vannkran, og bøssene skal se ut som gammeldagse knotter til å skru "vannet" *herregud* av og på med. Kanskje jeg er utaknemlig *dårlig sdamvittighet*, men den blir iksom litt malplassert!Det første jeg tenkte da jeg så den var WHY??? Hadde jo vært kjempefint med et sånt sett i mer diskret design! Her er bilde av herligheten...

http://www.panoramagruppen.no/ImageArchive/93/83990.jpg

Mvh

Skrevet

Spørsmålsstillingen er fremmed for meg. Noen gaver blir brukt mer enn andre, noen er "finere" enn andre og sikkert dyrere også.

Men hovedpoenget er at noen finner å ville påskjønne en som har levd såvidt lenge (og syndet såvidt mye), med en gave.

Det bør man glede seg over i stedet for å å ergre seg på infantilt-materalistisk vis over at noen av dem ikke akkurat designmessig er fullt på høyden.

Skrevet

Spørsmålsstillingen er fremmed for meg. Noen gaver blir brukt mer enn andre, noen er "finere" enn andre og sikkert dyrere også.

Men hovedpoenget er at noen finner å ville påskjønne en som har levd såvidt lenge (og syndet såvidt mye), med en gave.

Det bør man glede seg over i stedet for å å ergre seg på infantilt-materalistisk vis over at noen av dem ikke akkurat designmessig er fullt på høyden.

...hehe

Vel, for vårt vedkommende er det vel ikke designet som er det viktigste heller (selv om jeg ser at det kan se sånn ut i innlegget under her), men jeg synes det er fælt at folk bruker hundervis av kroner på unyttige ting -som en egentlig ikke har brukt for. Joda,tanken teller, men synes det er direkte sløsing når gaverotteracet gjør at en får ting "til skapet"...

Skrevet

Verste julegaven var at min datter fikk en truse (Lindex) av fadderen sin.

Det får meg til å lure på om hun helst ikke ville gi henne gave. I så fall håper jeg fadderen avstår til neste år. Bedre med ingen gave enn å demonstrere at "jeg syns ikke du er verdt noe".

Skrevet

...hehe

Vel, for vårt vedkommende er det vel ikke designet som er det viktigste heller (selv om jeg ser at det kan se sånn ut i innlegget under her), men jeg synes det er fælt at folk bruker hundervis av kroner på unyttige ting -som en egentlig ikke har brukt for. Joda,tanken teller, men synes det er direkte sløsing når gaverotteracet gjør at en får ting "til skapet"...

Det ligger i sakens natur.

En gjenstand man ikke kjøper til andre, vil nødvendigvis føre til at mottakers nytte ikke tilsvarer verdien i butikken. I de fleste tilfeller naturligvis, ikke alltid.

Skal man unngå dette, må det drives research på forhånd, noe som er for krevende for de fleste av oss.

Derfor kjøper vi et eller annet som vi antar vil glede mottaker, men uten å reflektere så mye over det.

Skal slikt unngås, bør man gi penger.

Inntil videre lar vi oss altså glede over omtanken, en glede som lett lar seg supplere med en liten cognac efter barns leggetid, om det nå ble saltbøsser, aftershave eller drill.

Skrevet

Verste julegaven var at min datter fikk en truse (Lindex) av fadderen sin.

Det får meg til å lure på om hun helst ikke ville gi henne gave. I så fall håper jeg fadderen avstår til neste år. Bedre med ingen gave enn å demonstrere at "jeg syns ikke du er verdt noe".

Undertøy er alltid kjærkommene gaver her hos oss.

Når jeg tenker etter så ga jeg faktisk fadderbarnet mitt (gutt 15 år) et par boxere til jul!

Skrevet

En gjenstand man ikke kjøper til andre, vil nødvendigvis føre til at mottakers nytte ikke tilsvarer verdien i butikken. I de fleste tilfeller naturligvis, ikke alltid.

Skal man unngå dette, må det drives research på forhånd, noe som er for krevende for de fleste av oss.

Derfor kjøper vi et eller annet som vi antar vil glede mottaker, men uten å reflektere så mye over det.

Inntil videre lar vi oss altså glede over omtanken, en glede som lett lar seg supplere med en liten cognac efter barns leggetid, om det nå ble saltbøsser, aftershave eller drill.

I går spiste jeg pinnekjøtt.....det var ganske godt!

Det kan selvfølgelig ikke serveres på juleaften, men holder helt fint som romjulsmiddag!

:-)

Skrevet

Undertøy er alltid kjærkommene gaver her hos oss.

Når jeg tenker etter så ga jeg faktisk fadderbarnet mitt (gutt 15 år) et par boxere til jul!

Vi gutta får jo lett kjøpt Bjørn Borge-boxere til 2-300 kroner til bruk forneden. Så som du sier; Slike gaver er gode greier, og blir iallefall brukt.

Skrevet

Er litt enig, men er jo en mellomting mellom outrerte saltbøsser og penger...

Samma det...jeg har tydligvis aldri så lite dårlig samvittighet fordi jeg hater denne bøssa så sterkt, siden jeg forsvarer meg i innlegg på innlegg...;-)

Jaja, fortsatt God Jul, Grip :-)

Skrevet

I går spiste jeg pinnekjøtt.....det var ganske godt!

Det kan selvfølgelig ikke serveres på juleaften, men holder helt fint som romjulsmiddag!

:-)

Min mening er at pinnekjøtt må kokes og deretter får noen minutter under grillelementet.

I dag skal jeg forsøke svin til middag, ribbe, og har gjort de teoretiske forberedelser. Dertil har den ligget påført salt og pepper et par dager. Jeg tror det blir bra.

Skrevet

Min mening er at pinnekjøtt må kokes og deretter får noen minutter under grillelementet.

I dag skal jeg forsøke svin til middag, ribbe, og har gjort de teoretiske forberedelser. Dertil har den ligget påført salt og pepper et par dager. Jeg tror det blir bra.

Forresten; Hvor lenge lar du ribba ligge i ovnen og på hvilken temperatur?

Skrevet

Det var grillet i ovenen også....:-)

Og Svineribbe i dag blir helt sikkert bra....!

Skrevet

Som om å gi julegaver er frivillig.

Det er høyst obligatorisk. Og det stinker å gi bort en Mercedes og få en Lada i retur, om giveren vet og kan bedre. Da blir det Lada fra mottaker også, neste år.

Så det så.

(cecily er sur i dag, og det har ikke noe med jul å gjøre)

Skrevet

Er litt enig, men er jo en mellomting mellom outrerte saltbøsser og penger...

Samma det...jeg har tydligvis aldri så lite dårlig samvittighet fordi jeg hater denne bøssa så sterkt, siden jeg forsvarer meg i innlegg på innlegg...;-)

Jaja, fortsatt God Jul, Grip :-)

God Jul til deg også...også glem nå den derre saltbøssa. Han'n på hytta.

Skrevet

Jeg fikk ingen kjipe julegaver i år. Bare sexy julegaver!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...