Gå til innhold

Beste og verste julegave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den hørtes ikke mye dekorativ ut. *LOL*

PS! Det var et fat fra Steninge Slott, og jeg synes faktisk de ofte har veldig pene ting derfra. Men ikke dette!!!

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

9

• lurulf

8

• Grip

7

• MsSophie

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Beste (ihvertfall dyreste ) var en symaskin. Samboer'n har nok en baktanke med å gi meg den, men jeg ville jo ha den da :-)

Kjipeste var en blå duk i kunststoff.

Den aller, aller beste julegaven var å se hvor glade ungene ble over alle gavene sine...

Å, det var et fint svar!:-) Det glemte jeg helt å nevne. Det morsomste og beste var selvsagt da fireåringen utbrøt hver gang han pakket opp noe han har ønsket seg:"Åh, se! Jeg fikk HELE den, mamma!!"

Det gjentok seg hver gang. HELE leketøy fikk han, og utbrøt det like lykkelig hver gang noe ble åpnet:-)

(Trodde han at det var risiko for å få HALVE gaver av alt?)

Skrevet

Beste: ny foto/multifunksjonsskriver og et nyyydelig Pilgrim smykke.

Verste: salt og pepper-sett i sølvplett og hvitt porselen, hvor holderen er formet som en vannkran, og bøssene skal se ut som gammeldagse knotter til å skru "vannet" *herregud* av og på med. Kanskje jeg er utaknemlig *dårlig sdamvittighet*, men den blir iksom litt malplassert!Det første jeg tenkte da jeg så den var WHY??? Hadde jo vært kjempefint med et sånt sett i mer diskret design! Her er bilde av herligheten...

http://www.panoramagruppen.no/ImageArchive/93/83990.jpg

Mvh

Den var kjempetøff!

Skrevet

Hadde den samme trusa vært en bedre gave hvis den kosten 150 og hadde et designernavn? Noen mennesker ser ut til å mene det!

Det hadde vært bedre fordi jeg da hadde trodd at det var en gave som man ønsket å gi bort for å glede, ikke bare gjøre narr!

Slik jeg oppfatter det, så er det å gi en truse til et barn å uttrykke at :"Du er ikke verdt noe, jeg slenger i deg en truse". Men er trusen kostbar, så var kansje baktanken at: "Denne trusen er så fin at den ville du nok ikke fått til vanlig, men du kan få den som julegave".

Skrevet

Jeg fikk to presanger og det var begge deler to ting jeg ønsket meg så jeg fikk to beste og ingen verste :o)

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det hadde vært bedre fordi jeg da hadde trodd at det var en gave som man ønsket å gi bort for å glede, ikke bare gjøre narr!

Slik jeg oppfatter det, så er det å gi en truse til et barn å uttrykke at :"Du er ikke verdt noe, jeg slenger i deg en truse". Men er trusen kostbar, så var kansje baktanken at: "Denne trusen er så fin at den ville du nok ikke fått til vanlig, men du kan få den som julegave".

Hjelpe meg, kan ikke være lett å kjøpe presang til deg! Du leter jo etter baktanker med gavene du jo.

Skrevet

Ingen kjipe julegaver. Jeg er rørt over at folk fortsatt gidder å kjøpe gaver til meg. Det at de har tenkt på meg og kjøpt av sitt hjerte og naturlig nok sin egen smak rører meg dypt.

Det som rører meg dypest er likevel gavene som mine egne barn har lagd til meg.

Skrevet

Ja, om det er kvalitets-undertøy er det noe annet. Men et par fra Lindex som i høyden koster 30 kr, er liksom ikke så mye å rope Hurra for!

Kjære vene - jeg håper du ikke videreformidler ditt verdisyn til din datter. Ikke alle har råd til dyre gaver, jeg synes dere skal være glad for at noen gidder å kjøpe noe. Kanksje de vet hvor utakknemlig dere er og derfor kjøpte noe dere virkelig har grunn til å klage over (i stedet for å håpe at dere mot formodning ville være fornøyd med gaven).

Skrevet

Verste: salt og pepper-sett i sølvplett og hvitt porselen, hvor holderen er formet som en vannkran, og bøssene skal se ut som gammeldagse knotter til å skru "vannet" *herregud* av og på med. Kanskje jeg er utaknemlig *dårlig sdamvittighet*, men den blir iksom litt malplassert!Det første jeg tenkte da jeg så den var WHY??? Hadde jo vært kjempefint med et sånt sett i mer diskret design! Her er bilde av herligheten...

Mvh

Ypperlig julegave til en rørlegger!

Skrevet

....den verste var et grusomt fat i glass eller krystall jeg fikk av den mellomste broren min. Det var dekorert med et kattefjes, i kraftige, grelle penselstrøk. *grøss*

Det skal byttes! Jeg pleier sjelden eller aldri bytte julegaver, jeg godtar det jeg får. Men dette fatet klarer jeg bare ikke ha i hus...!

Jeg fant det...det var _ikke_ fint.

De hadde mye fint der ,men de med svære dyrefjes på var rare.

Så en bolle også, som het Wild Cat Vase, med et svært kattehode i blå og hvite striper, med grønne villdyrøyne.

Skrevet

PS! Det var et fat fra Steninge Slott, og jeg synes faktisk de ofte har veldig pene ting derfra. Men ikke dette!!!

Var inne på nettsiden deres, og der fant jeg noe som het Amber ...

Tre ting, de var skikkelig stilige og vakre. I ravfarge og glasshvitt, nydelig...

:)

Skrevet

Kjære vene - jeg håper du ikke videreformidler ditt verdisyn til din datter. Ikke alle har råd til dyre gaver, jeg synes dere skal være glad for at noen gidder å kjøpe noe. Kanksje de vet hvor utakknemlig dere er og derfor kjøpte noe dere virkelig har grunn til å klage over (i stedet for å håpe at dere mot formodning ville være fornøyd med gaven).

Enig med deg her, msna.

Skrevet

Å, det var et fint svar!:-) Det glemte jeg helt å nevne. Det morsomste og beste var selvsagt da fireåringen utbrøt hver gang han pakket opp noe han har ønsket seg:"Åh, se! Jeg fikk HELE den, mamma!!"

Det gjentok seg hver gang. HELE leketøy fikk han, og utbrøt det like lykkelig hver gang noe ble åpnet:-)

(Trodde han at det var risiko for å få HALVE gaver av alt?)

Han mente vel at han var heldig som fikk så mye da.

Skrevet

Da er jeg sannelig glad for at jeg ikke skal finne gaver til deg. Snakk om å tenke dårlig om giveren!

5åringen her fikk også truser, hun ble _kjempeglad_ for dem, og har villet ha på seg en ny hver dag etter julaften.

Det var også truser fra Lindex, men de ble like godt mottatt forde.

Håper virkelig ikke at barna dine snapper opp sånne primadonnanykker!

Skrevet

Hvis folk ikke ønsker at vi skal bli glad for gaven - så syns jeg det er bedre å ikke få noen gave.

Å gi bort en gave for at mottaker skal bli lei seg er jo ikke akkurat noe verdisyn å lære bort heller, vel?

Det er ikke vanskelig å finne en gave et barn vil bli glad for i prisklassen 30kr.

Skrevet

Hvis folk ikke ønsker at vi skal bli glad for gaven - så syns jeg det er bedre å ikke få noen gave.

Å gi bort en gave for at mottaker skal bli lei seg er jo ikke akkurat noe verdisyn å lære bort heller, vel?

Det er ikke vanskelig å finne en gave et barn vil bli glad for i prisklassen 30kr.

Liker ikke datteren din å få klær, sokker og truser?

Blir hun ikke glad for noe nytt fint å ha på seg, med fint mønster f eks?

Skrevet

Fineste jeg skal bruke ofte, var en lekker og stilig kaffekanne.

Fineste jeg skal bruke til festbruk, var et vakkert smykke av typen klave, med to forskjellige steiner til å variere med.

Kjempelekkert!

Kuleste var et avlastningsbord i tre, skikkelig tøft og med mulighet for å slå sammen, og mulghet for å ta av brettet øverst og bruke til vanlig brett. En overraskelse!

Kjipeste...tja, fikk ikke noen kjipe julegaver, faktisk.

Har du en link til avlastningsbordet? Det hørtes skikkelig bra ut!

Skrevet

Mvh

Den var jo stilig! Ønsker meg en sånn til 30-årsdagen *hehe*

Skrevet

Liker ikke datteren din å få klær, sokker og truser?

Blir hun ikke glad for noe nytt fint å ha på seg, med fint mønster f eks?

Jo, hun blir glad for pene klær. Hun fikk to pene gensere som hun ble veldig glad for.

Men denne trusen var ikke søt eller fin på noen måte. En helt ordinær, kjedelig truse. Med henvisning til svaret ditt lenger oppe i tråden: Hvorfor i alle dager syns du det er så mye verre å bli skuffet over en truse enn over et stygt fat?

Jeg synes det er STOR forskjell på å gi noen fine gensere, bukser, e.l og en ordinær truse.

Skrevet

En lysestake/et glass som 4-åringen har malt med glassmaling i barnehagen! Guttungen strålte da jeg pakket den opp, og fortalte at _den_ hadde HAN laga!

Fikk ellers nydelige sengesett Høie Damask Aries, leselampe, penger, vannkoker, etc.

Ingen "verst"-gaver :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...