Gå til innhold

Beste og verste julegave

Anbefalte innlegg

Skrevet

De beste var pengene jeg fikk, og den kjipeste var en stilig truse som er to nummer for stor.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

9

• lurulf

8

• Grip

7

• MsSophie

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jo, hun blir glad for pene klær. Hun fikk to pene gensere som hun ble veldig glad for.

Men denne trusen var ikke søt eller fin på noen måte. En helt ordinær, kjedelig truse. Med henvisning til svaret ditt lenger oppe i tråden: Hvorfor i alle dager syns du det er så mye verre å bli skuffet over en truse enn over et stygt fat?

Jeg synes det er STOR forskjell på å gi noen fine gensere, bukser, e.l og en ordinær truse.

Ok, trodde det var snakk om en truse med fint mønster på e.l.

"Hvorfor i alle dager syns du det er så mye verre å bli skuffet over en truse enn over et stygt fat?"

Stygt fat går på smak og behag, da kan man bytte til noe en liker bedre. Det kan en også gjøre om det er klær en ikke liker.

Men dette gikk jo på at du syntes at å gi en truse var en dårlig gave. Ikke at den ikke var din (eller jenta di sin) smak, men at det var en billiggave.

Jeg syntes ikke det å gi et fat var en dårlig gave, men jeg syntes motivet var stygt.

Skrevet

Hvis folk ikke ønsker at vi skal bli glad for gaven - så syns jeg det er bedre å ikke få noen gave.

Å gi bort en gave for at mottaker skal bli lei seg er jo ikke akkurat noe verdisyn å lære bort heller, vel?

Det er ikke vanskelig å finne en gave et barn vil bli glad for i prisklassen 30kr.

Men vet du at giver visste at barnet ikke ville bli glad for gaven?

Min datter på 7 år jubler hver gang hun åpner pakker med klær inni, selv søte små truser.

lalala1365380457
Skrevet

fikk mange brae. fikk av samboern et par sko jeg har gått og sikla på i et halvår nå. da ble jeg overraska og glad =D hadde ikke gjetta det i det heletatt :)

dårlig (men bra også) var et grønt sjal. fint sjal, men passer ikke i grønt (skal ut og bytte i morgen)

Skrevet

Har du en link til avlastningsbordet? Det hørtes skikkelig bra ut!

Ååå, nå har jeg lett og lett, men finner det ikke...

Det er kjøpt på Rustica, derfor søkte jeg på det på google,

Fikk opp masse bord osv av alle typer, men fant ikke dette.

Men det er mørkebrunt tre, og står på klapp-bein. Altså man kan slå bordbeina sammen, de ser ut som på sånne klapp-stoler.

Oppå der setter man brettet, det er i samme farge tre, og langsidene er i flettet tre mens kortsidene har håndtak til å løfte av. Brettet settes "fast" oppå klappbeina, men kan altså løftes av.

Vet ikke hvor du bor, men her i stavanger finnes det på butikken Rustica i østervåg. De har sikkert tilsvarende butikker i andre byer også, husker ikke hvor du bor.

En litt annerledes interiørbutikk, med mer eksotiske ting, en del tre og stråting, litt kule skulpturer av giraffer og elefanter i tre, spesielle store vaser og fat osv.

:)

Skrevet

Men vet du at giver visste at barnet ikke ville bli glad for gaven?

Min datter på 7 år jubler hver gang hun åpner pakker med klær inni, selv søte små truser.

"Selv søte små truser", er nettopp poenget. Jeg ser at jeg ikke har fått det klart nok frem, men denne trusen var ensfarget, grå-hvit og slett ikke søt.

Generelt blir datteren min veldig glad for klær, men her fikk jeg følelsen av at vedkommende måtte ha anstrengt seg for å finne en kjedelig en - det finnes jo så mye søtt.

Skrevet

Ok, trodde det var snakk om en truse med fint mønster på e.l.

"Hvorfor i alle dager syns du det er så mye verre å bli skuffet over en truse enn over et stygt fat?"

Stygt fat går på smak og behag, da kan man bytte til noe en liker bedre. Det kan en også gjøre om det er klær en ikke liker.

Men dette gikk jo på at du syntes at å gi en truse var en dårlig gave. Ikke at den ikke var din (eller jenta di sin) smak, men at det var en billiggave.

Jeg syntes ikke det å gi et fat var en dårlig gave, men jeg syntes motivet var stygt.

Jeg syntest at en "ordinær truse" var det vel jeg skrev - var en dårlig gave.

Ser nå at den beskrivelsen var ufullstendig - jeg så den jo så tydelig for meg for mitt indre blikk :-)

Skrevet

Kjipeste: En "dørkrans"-sak med sølvsløyfer, kongler og glitterspray, laga av papp og skumplast med tilhørende lite juletre. Tror tilogmed prislappen 29.90 fra europris sitter på fortsatt...

Det er kanskje tanken som teller, men her er det ikke tenkt så hardt *s* - vi pleier å ha det litt artig med pakken fra akkurat disse giverne - "hva er det slags idiotisk de har funnet på i år igjen"...

Kjekkeste: Deler til nisse-serviset mitt, samt ting som ungene har laga til meg. Et par gaver må jeg riktignok dele med katten, men likevel :-)

Skrevet

....den verste var et grusomt fat i glass eller krystall jeg fikk av den mellomste broren min. Det var dekorert med et kattefjes, i kraftige, grelle penselstrøk. *grøss*

Det skal byttes! Jeg pleier sjelden eller aldri bytte julegaver, jeg godtar det jeg får. Men dette fatet klarer jeg bare ikke ha i hus...!

Fatene fra Steninge Slott er grisedyre da, koster 995 kroner. Har to stykker, men de er ikke i sortimentet lenger. Ett grønt med en gul giraff og ett rødt med hundehode. Men det kattefatet du beskriver er ikke noe pent...

Skrevet

Beste gaver: Ting Knotten har lagd i barnehagen, diamantanheng, Eva Solo hvitløkpresse, penger og gavekort (alltid gøy!), Tommy Hilfiger parfyme, Herstal Strax vegglampe, CD'er, Jackass DVD...

Fikk ikke noen pytongaver i år, tro det eller ei!

Skrevet

Jeg er en enkel sjel og utrolig lett å glede. Det er helt overveldende å få _gaver_ fra folk, har ingen verdens ting å klage over.

Skrevet

Ååå, nå har jeg lett og lett, men finner det ikke...

Det er kjøpt på Rustica, derfor søkte jeg på det på google,

Fikk opp masse bord osv av alle typer, men fant ikke dette.

Men det er mørkebrunt tre, og står på klapp-bein. Altså man kan slå bordbeina sammen, de ser ut som på sånne klapp-stoler.

Oppå der setter man brettet, det er i samme farge tre, og langsidene er i flettet tre mens kortsidene har håndtak til å løfte av. Brettet settes "fast" oppå klappbeina, men kan altså løftes av.

Vet ikke hvor du bor, men her i stavanger finnes det på butikken Rustica i østervåg. De har sikkert tilsvarende butikker i andre byer også, husker ikke hvor du bor.

En litt annerledes interiørbutikk, med mer eksotiske ting, en del tre og stråting, litt kule skulpturer av giraffer og elefanter i tre, spesielle store vaser og fat osv.

:)

Aner ikke om vi har slike butikker i Trondheim...

Hørtes fortsatt kult ut, ja :)

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jo, hun blir glad for pene klær. Hun fikk to pene gensere som hun ble veldig glad for.

Men denne trusen var ikke søt eller fin på noen måte. En helt ordinær, kjedelig truse. Med henvisning til svaret ditt lenger oppe i tråden: Hvorfor i alle dager syns du det er så mye verre å bli skuffet over en truse enn over et stygt fat?

Jeg synes det er STOR forskjell på å gi noen fine gensere, bukser, e.l og en ordinær truse.

Men så er det det der med smak og behag da! Anre liker det du synes er stygt og omvendt.

Forøvrig har vi familiemedlemmer som aldri blir fornøyd med det di får, samme hvor mye omtanke vi legger i det. Kunne godt tenkt meg å kjøpe noe stygt til dem en gang. Noe som ikke kunne byttes! Bare for å ta igjen for all utakknemligheten igjennom åra. Men jeg er for snill. Dumsnill.

Skrevet

Blir den ikke ødelagt i vaskemaskinen da tro? Eller så klipper den lillenevøen din (eller noen andre) hull i den, eller ei bikkje eller katte river hull i den. Eller den får en flekk som ikke går vekk. Piece of cake!

Flott råd, jeg skal kjøre den på 95' i vaskemaskin :o).

Bare jeg ikke får en ny.

Skrevet

Hva var det du ønska deg som du ikke fikk da?

Trur eg står over å fortelle det her på DOL, for det er ganske personleg.

Men det er i alle fall noko som ikkje kan kjøpast for pengar. Kan seie såpass.

Gjest fikk få gaver i år..
Skrevet

Glemte gavene til datteren min i barnehagen, men i fjor var det hun hadde laget de beste! I år: en cd (not just) another x-mas album. Verste: juggelsmykker...

Skrevet

Har ikke åpnet alle gavene ennå, men så langt er nok den mest rørende cd'en som tantisen har sunget inn, hun er 14 år og har en utrolig vakker stemme!

Har ingen verste-gaver så langt. Jo, det må være en luregave poden hadde laget, en svær pakke han hadde ordnet og inni var det bare en skrue han hadde funnet ute! :o) Han holdt på å le seg ihjel!

Skrevet

Den beste var vel gaven fra mannen min og sønnen min. Av fireåringen fikk jeg et sølvhjerte og kjede som jeg ønsket meg (plukket ut egenhendig av fireåringen i gullsmed-butikken!), og av mannen min et gavekort + noe til som jeg akter å bruke på klær!

Ifjor fikk jeg et kjempestort syskrin av mannen min, og det er den beste gaven noensinne:-)!

Hvilket av dem var det? http://www.steningeslott.com/wsp/steningeslott3/frontend.cgi?session=3ki8gu42p5c8birr50tw2d6cq6gjyw&func=catalog.list&table=PRODUCT&func_id=1008&open=1008&template=category_glass

syns de var lekre alle sammen jeg!

Skrevet

Beste var skinn knickers, og diamant ring.

Verste var skrubb hansker fra Body Shop, noe jeg hvertfal aldri kommer til å bruke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...