Gå til innhold

Støping av lys

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har støpt lys og som kan gi meg noen hete tips?;)

Skrevet

Jeg støper lys. Hva er det du trenger råd om???

Til nå har jeg bare laget enkle, enten med en farge i formen, eller med to, men vil gjerne ha litt tips om hvordan jeg kan dekorere lyset, slik at jeg får en fin nyanse, flere farger, eller noe som er litt annerledes....ikke helt vanlig, for det blir for kjedelig....hvis du forstår hva jeg mener?

Tips om former jeg kan bruke, eller hvordan putte fargene i formen.... osv.

Skrevet

Til nå har jeg bare laget enkle, enten med en farge i formen, eller med to, men vil gjerne ha litt tips om hvordan jeg kan dekorere lyset, slik at jeg får en fin nyanse, flere farger, eller noe som er litt annerledes....ikke helt vanlig, for det blir for kjedelig....hvis du forstår hva jeg mener?

Tips om former jeg kan bruke, eller hvordan putte fargene i formen.... osv.

Jeg synes det enkle blir det peneste. Hvis man har for mye pynt på lyset så blir det fort for mye.

En teknikk man kan bruke er når lyset er ferdig og tatt ut av formen kan man smelte litt ny stearin og smøre på lyset med en grov pensel slik at det blir mønster i stearinen.

Jeg bruker forskjellige former. Pyramide, juletre, kjegle, hjerte, stjerne og rund.

Skrevet

Jeg synes det enkle blir det peneste. Hvis man har for mye pynt på lyset så blir det fort for mye.

En teknikk man kan bruke er når lyset er ferdig og tatt ut av formen kan man smelte litt ny stearin og smøre på lyset med en grov pensel slik at det blir mønster i stearinen.

Jeg bruker forskjellige former. Pyramide, juletre, kjegle, hjerte, stjerne og rund.

Ja, jeg er helt enig i at det kan bli for mye med mange farger og sånn.

Takk for tipset da;) skal prøve.

Skrevet

Tenkte jeg skulle spørre deg om du bruker andre former enn de som er ordinære, og kjøpt i butikken? Har hørt at noen bruker melkekartonger og sånt. Bruker du noe sånt?

Skrevet

Tenkte jeg skulle spørre deg om du bruker andre former enn de som er ordinære, og kjøpt i butikken? Har hørt at noen bruker melkekartonger og sånt. Bruker du noe sånt?

melkekartong har jeg brukt. Men det er like greit å bruke en firkantet form som er kjøpt i butikken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...