Gå til innhold

ja nå har det skjedd igjen


nest

Anbefalte innlegg

Hei har en kone som har diagnosen biopolar lidelse i tillegg er hun periode dranker. Nå har hun klart å ødelegge hele julen for mann og 2 barn . onsdag før jul startet drikkingen og siden har ingen av oss stt henne . Det eneste vi vet er at hun har vært en natt i arresten til politet. Tilbake sitter vi . flott jul. nå har jeg forsøkt i 2 år og snakke med legen hennes politet, blå kors,sosiallærer hvor hun jobber,rusmiddel kontoret i kommunen,barnevernet og sosial kontoret. og alle sitter på sin kjepphøye hest og ikke klarer og organisere noe sammen. nå føler jeg det er bare og gi opp. Min sønn på 13 kom og sa til meg på julaften, tenk hvis du dør pappa da har jeg ingen. vet ikke min arme råd lenger. orker rett og slett ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vanskelig for å akseptere misbruk av alkohol hos foreldre med mindreårige barn. Jeg kan heller ikke se at det å ha bipolar lidelse kan frita henne for ansvaret for den smerte hun påfører sin familie.

Det er trist å høre at hjelpeapparatet ikke fungerer slik du skulle ønske. Dersom dere skal fortsette å holde sammen som en familie så trenger dere vel flere typer hjelp.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg vel tatt en pause i ekteskapet - og forlangt at hun flyttet ut inntil hun hadde fått kontroll over alkoholmisbruket samt forholdt seg til en sykdom på en konstruktiv måte. Men jeg vet jo ikke hva du og barna føler rundt dette - og hvorvidt det vil være enda vondere for dere å forlange at hun klarer seg selv inntil videre.

Forsøk å finn på noe som du og barna kan ha glede av resten av julen... Tillat dere å være sinte for den smerte hun påfører dere - selv om hun sannsynligvis også har det vondt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett foten ned og gi henne ansvaret for egen drikking. Det er ikke hjelpeapparatet det til syvende og sist kommer an på, det er hennes egen vilje.

La henne klare seg selv med klar beskjed om at døra er åpen igjen når hun ønsker å slutte å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å akseptere misbruk av alkohol hos foreldre med mindreårige barn. Jeg kan heller ikke se at det å ha bipolar lidelse kan frita henne for ansvaret for den smerte hun påfører sin familie.

Det er trist å høre at hjelpeapparatet ikke fungerer slik du skulle ønske. Dersom dere skal fortsette å holde sammen som en familie så trenger dere vel flere typer hjelp.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg vel tatt en pause i ekteskapet - og forlangt at hun flyttet ut inntil hun hadde fått kontroll over alkoholmisbruket samt forholdt seg til en sykdom på en konstruktiv måte. Men jeg vet jo ikke hva du og barna føler rundt dette - og hvorvidt det vil være enda vondere for dere å forlange at hun klarer seg selv inntil videre.

Forsøk å finn på noe som du og barna kan ha glede av resten av julen... Tillat dere å være sinte for den smerte hun påfører dere - selv om hun sannsynligvis også har det vondt selv.

Du burde sete foten ned,selv om du er glad i henne.Du kan ikke la henne ødelegge for dere heller.selv fik jeg kniven på strupen etter at han fikk greie på at jeg hadde misbrukt tabletter over tid.Konsekvensen av og fortsette var samlivsbrudd.Jeg ble innlagt på en rusklinikk. Du burde sette krav til hene om det samme. Ikke bare be henne slutte, men kreve at hun legger seg inn, og får hjelp. Hvis hun ikke vil gjøre noe med det, ville jeg spurt meg selv om hvor mye du har igjen for dette ekteskapet.selv med en bipolar lidelse, fritar det ikke henne for alt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...