Gå til innhold

Ørepinnebomull som sitter fast..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben min er en fin skrue! ; ) Han har psoriasis i øra og klør med q-tips... Nå sitter det bomull fast inni øret hans! Jeg kan ikke se det engang.. han har nok dytta det langt inn når han skulle prøve å få det ut.. Jeg skulle prøve med pinsett, men turte ikke siden jeg ikke så snurten av dotten... Hva gjøres nå??? Har dere gode råd, eller bør vi la det være og bestille legetime?

*Mannfolk* ; )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør selvsagt ta en strikkepinne, og dytte det helt gjennom, slik at det kommer ut på den andre siden! ;-)

[ADVARSEL: Ikke gjør dette hjemme!]

Med vennlig hilsen

Gjest hehe, bra gjort
Skrevet

Hehe...uff. tror nok han må til legen. Egentlig så er det ikke så smart å bruke q-tips i det hele tatt, i alle fall ikke langt inn. Men få ham til legen, så han tar det ut, det kan være farlig...

Skrevet

Når faren min var liten så dyttet han en hel fjær inn i øret. så brakk ytterste delen og han måtte på legevakta for å få den ut. Det var ingen behagelig opplevelse.

Så gå til legen før det blir infeksjon inni der.

Gjest jeg også!
Skrevet

Jeg lo litt når jeg leste dette, men vet du hva? Jeg tror kanskje jeg har en liten bomullsdott inni øret mitt jeg også... I såfall har den ligget der i mange år...

En gang når jeg var yngre rengjorde jeg øra med q-tips og plutselig så jeg at det nesten ikke var noe bomull igjen på pinnen. Jeg trøstet meg med at jeg ikke hadde sett etter om det var like lite bomull på den når jeg først stakk pinnen inn i året...

Jeg gikk ikke til legen og har ikke fått noen men etter dette heller :-)

Hvis dere går til legen, kan dere ikke skrive hva legen sa? Kanskje jeg burde nevne det for legen jeg også...

Men, er det ikke sånn at ørene selv transporterer ut skit (ørevoks) og dermed også bomull litt etter litt?

Skrevet

Du bør selvsagt ta en strikkepinne, og dytte det helt gjennom, slik at det kommer ut på den andre siden! ;-)

[ADVARSEL: Ikke gjør dette hjemme!]

Med vennlig hilsen

Hehe.. Tenkte meg det ja, at vi bør la være å "operere" noe mer enn han allerede har gjort... : )

Legen neste!

Skrevet

Jeg lo litt når jeg leste dette, men vet du hva? Jeg tror kanskje jeg har en liten bomullsdott inni øret mitt jeg også... I såfall har den ligget der i mange år...

En gang når jeg var yngre rengjorde jeg øra med q-tips og plutselig så jeg at det nesten ikke var noe bomull igjen på pinnen. Jeg trøstet meg med at jeg ikke hadde sett etter om det var like lite bomull på den når jeg først stakk pinnen inn i året...

Jeg gikk ikke til legen og har ikke fått noen men etter dette heller :-)

Hvis dere går til legen, kan dere ikke skrive hva legen sa? Kanskje jeg burde nevne det for legen jeg også...

Men, er det ikke sånn at ørene selv transporterer ut skit (ørevoks) og dermed også bomull litt etter litt?

Tviler på at øret vil spytte ut en hel dott med bomull som er presa godt inn og sitter fast i øret du... :) Du skal få legerapport!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Bruke støvsuger!! ??

Skrevet

hvis det er mindre enn en albue, blir det sagt.

Så da så!

Skrevet

hvis det er mindre enn en albue, blir det sagt.

Så da så!

Hvordan skal man fjerne ørevoks da?

Skrevet

Hvordan skal man fjerne ørevoks da?

Men olje man kjøper på apoteket. Dessuten har ørevoks sin misjon, det er faktisk meningen at man skal ha den der, inni øret altså.

Bitis Gabonica
Skrevet

Hehe.. Tenkte meg det ja, at vi bør la være å "operere" noe mer enn han allerede har gjort... : )

Legen neste!

:D lol

Legen er nok det klokeste. Men jeg tror man kan få kjøpt en sånn ballongdings (som man bruker vann i) på apoteket til å skylle ører med. Om han ikke får legetime sånn med en gang går det jo an å høre om de har noe råd på apoteket om hvordan man evt. kan spyle ut bomullen selv.

Skrevet

Gå til legen og få det skyllt ut.

Du skal se at høreselen hans blir bedre etterpå også:-)

Skrevet

Men olje man kjøper på apoteket. Dessuten har ørevoks sin misjon, det er faktisk meningen at man skal ha den der, inni øret altså.

Ja det vet jeg, men ikke brune kladder.. det er ikke digg å se inn i øra på folk som er mørke brune inni der.. man renser jo ikke øra hver dag...

Skrevet

Ja det vet jeg, men ikke brune kladder.. det er ikke digg å se inn i øra på folk som er mørke brune inni der.. man renser jo ikke øra hver dag...

De fleste får som regel slike kladder av en eneste grunn, og det er overproduksjon av ørevoks på grunn av fjerning. Så har man en ond sirkel.

Men det finnes selvfølgelig unntak, der folk har en overproduksjon fra naturens side, eller pga sykdom. Det er dog sjeldent.

Skrevet

Jeg mista en tyggis inni øret da jeg var 13...

Prøvde lenge å få den ut, men det gikk ikke. Måtte på legevakta, der en gynekolog greide å fjerne den.

Skrevet

Prøvde lenge å få den ut, men det gikk ikke. Måtte på legevakta, der en gynekolog greide å fjerne den.

En gynekolog?

Har du en ...øh... "uvanlig" anatomi? :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

*ler*

Skrevet

:D lol

Legen er nok det klokeste. Men jeg tror man kan få kjøpt en sånn ballongdings (som man bruker vann i) på apoteket til å skylle ører med. Om han ikke får legetime sånn med en gang går det jo an å høre om de har noe råd på apoteket om hvordan man evt. kan spyle ut bomullen selv.

Jeg prøvde med den ballongen først, jeg, men det hjalp ikke. Legen prøvde først med en diger sprøyte vann. Men så brukte han et instrument som han stakk inn i øret med en tunnel, der han førte en liten "tang/pinsett" gjennom tunnelen og slik fikk han ut tyggisen.

Det var en stor lettelse.

Gjest jeg også!
Skrevet

Tviler på at øret vil spytte ut en hel dott med bomull som er presa godt inn og sitter fast i øret du... :) Du skal få legerapport!

Nå har jeg vært hos legen og han fant ikke noe inni ørene mine som ikke skulle vært der :-)

Hvordan har det gått med mannen din?

Tror nok øregangene vil transportere ut slike små bomullsdotter ut tråd for tråd... Kanskje?!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...