Gå til innhold

er jeg uhøffelig hvis jeg bemerker at en jeg kjenner har slanket seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Skal jeg si noe
Skrevet

en dame som er med i foreningen vår har vært veldig overvektig. Nå synes jeg at hun har blitt slankere. Kanskje bare kler hun seg anderledes, men noe er det

kan hun bli såret om jeg sier at hun ser tynnere ut?

Folk reagerer jo så forskjelige så jeg aner ikke om jeg bør si noe eller ikke.

Skrevet

Synes det holder med at du sier så fin du er, du stråler eller noe sånn. Ellers kan det føles som om du sier "fint at du ikke ser ut som en julegris lenger, nå kan vi endelig akseptere deg!"

Skrevet

Det enkleste er vel bare å si "så flott du så ut i dag" (eller noe lignende), og så kan hun selv bestemme om hun vil føre samtalen over på slanking.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det finnes ikke et kvinnfolk i hele verden som blir sur dersom du spør om hun har gått ned i vekt.

Gjest teit svar
Skrevet

Det finnes ikke et kvinnfolk i hele verden som blir sur dersom du spør om hun har gått ned i vekt.

Da vet du veldig lite om tynne folk. Ikke alle liker å gå ned i vekt.

Skrevet

Det innlegget ditt var en del av "idioti"-serien din.

Skrevet

Jo, jeg ;o)

Skrevet

Jeg hadde blitt særdeles fornærmet skal jeg fortelle deg.

Gjest slank som fy
Skrevet

og det betyr at du er serdeles feit ; )

Skrevet

og det betyr at du er serdeles feit ; )

Nope, men jeg hadde blitt særdeles fornærmet likevel.

Gjest gammel røy
Skrevet

Jeg har selv gått ned 13 - 14 kg i løpet av et drøyt halvår og har fått mange positive bemerkninger om dette. Jeg blir glad når andre legger merke til at jeg faktisk har slanket meg, har nemlig vært beinhard mot meg selv for å greie det. Kan ikke tenke meg at damen blir sur dersom du gir henne et slikt kompliment.

Skrevet

Det du kan si er: "Jøss så flott du er nå da - hva har du gjort?" :)

Skrevet

Hvorfor det?

Skrevet

Da vet du veldig lite om tynne folk. Ikke alle liker å gå ned i vekt.

Jeg spør aldri tynne mennesker om de har gått ned i vekt. Det blir det samme som å spørre bolla om hun har gått opp.

Skrevet

Jo, jeg ;o)

Tror jeg ikke noe på, med mindre du er minus 10 kilo allerede. De andre blir så krye så. For det første tror de fleste damer at de er overvektige, så når man indikerer at de har gått ned så er det bra. For det andre betyr det at du har lagt merke til vedkommende, og det er også bra.

Det er stort sett bare ett spørsmål man aldri skal stille et kvinnfolk, og det er; Er du gravid? Sånt må man være 100% sikker på først.

Godt Nyttår!

Gjest uhøflig
Skrevet

Er jeg uhøflig om jeg bemerker at det ikke heter "uhøffelig"? ;)

Skrevet

Tror jeg ikke noe på, med mindre du er minus 10 kilo allerede. De andre blir så krye så. For det første tror de fleste damer at de er overvektige, så når man indikerer at de har gått ned så er det bra. For det andre betyr det at du har lagt merke til vedkommende, og det er også bra.

Det er stort sett bare ett spørsmål man aldri skal stille et kvinnfolk, og det er; Er du gravid? Sånt må man være 100% sikker på først.

Godt Nyttår!

LOL, må har jeg vært minst 10 kg undervektig og endelig har jeg klart å legge på meg så jeg veier det jeg vil så jeg skal love jeg hadde blitt fornærmet :o) Jeg veier 14 kg mer enn jeg veide for et år siden.

God jul og godt nyttår du og forresten.

Skrevet

Hvorfor det?

"Åååå så fin du er, har du gått ned i vekt?"

Dette er negativt fordi:

1.) Dersom jeg i utgangspunktet ikke har gått ned i vekt, så burde da vel denne personen se det vel, for svarte svingende.

2.)Hvorfor er det fordi jeg evt skulle ha gått ned i vekt at jeg ser fin ut. Er jeg kun pen som slank?

3.) Så jeg ikke fin ut før?

4.) Dersom jeg faktisk har gått ned i vekt, men fortsatt ikke er fornøyd, men noen kommenterer det likevel, så ville jeg tenke "Javel, så du syntes jeg så ut som en elefant tidligere"

Et par punkter her, kunne nok hoste opp flere.

Gjest ja, jeg synes det.
Skrevet

Ja, jeg synes kommentarer om kroppsvekt ikke er noe særlig. Er helt normalt slank (bmi på 20), og har veid nøyaktig det samme så lenge svigermor har kjent meg. Hun spør ca annenhver gang om jeg har gått ned i vekt, annen hver gang sier hun ikke noe. I min familie ville det vært helt unaturlig å si noe likt, men jeg har jo blitt vant til det selv om jeg ikke liker det.

Synes du noen seg godt ut / flott ut, så sier du det, uten å knytte det til kroppsvekt. Hyggelig å få komplimenter, men uten at det knyttes til vekten.

Skrevet

Jeg syns det er en uting å kommentere vekten til folk, tykk eller tynn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...