Gå til innhold

Pasienten ønsker ikke besøk..!


deprimert med mange tanker

Anbefalte innlegg

deprimert med mange tanker

Jul - da kommer fjerne og nære hjem for å feire jul - og oppsøker gamle kjenninger. Jeg har en slik venninne som er hjemme en gang i året og da gjerne stikker innom meg. Ellers har vi ikke kontakt.

Jeg oppfatter disse besøkene som en gylden anledning for henne til å fortelle om sin egen vellykkethet og for å grave i min elendighet som blir større for hvert år.

I år er jeg dypt nede i elendigheten, og har siden lenge før jul isolert meg og unngått kontakt med andre mennesker når jeg har klart å unngå det. Helt isolert er jeg dog ikke, jeg har jo barn som krever sitt, og jeg har stilt opp på både skoleavslutninger og andre tilstelninger.

I går fikk jeg tekstmelding fra min fjerne venninne, kunne hun komme hit i dag på besøk? Jeg svarte at jeg for tiden var syk og derfor ikke hadde overskudd og lyst til å ha besøk. Jeg orker bare ikke at hun skal komme hit og grave seg ned i min elendighet, spørre meg ut, konstatere at jeg har est ut, osv. Jeg er et vrak av meg selv og ønsker ikke andres blikk på meg.

Er det for galt av meg å nekte henne å komme?

Jeg kunne selvsagt ha låst dørene og slokt lysene men av hensyn til barna ønsker jeg ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt skal du si nei om du ikke oensker besoek. Med tanke paa din situasjon og dine barn ville det muligens vaert klokt av deg aa oppsoeke hjelp for din depresjon, men for alt jeg vet kan det vaere du allerede har gjort det.

Men aa takke nei til besoek maa da (selvsagt) vare lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt ok når du ikke er i form. Man skal ikke la seg presse av andre..høytid eller ikke. Isolerer meg selv for tiden, så skjønner litt av hvordan du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal du si nei om du ikke oensker besoek. Med tanke paa din situasjon og dine barn ville det muligens vaert klokt av deg aa oppsoeke hjelp for din depresjon, men for alt jeg vet kan det vaere du allerede har gjort det.

Men aa takke nei til besoek maa da (selvsagt) vare lov.

Hei, vil skrive deg noen ord.Selvklart at det går an og takke nei til besøk. Og særlig slike som ikke gir deg noen ting som helst.Det trenger du ikke nå. Men for dine barns skyld, og ikke minst din egen, burde du søke litt utover deg selv, ikke isolere deg helt. Da snevres livet og tankene også ganske inn etterhvert, hvis du ikke gjør noe med det.Du må sannsynligvis over en terskel, for og komme deg mer ut. Nå er det jo mørketid, og tid for depresjoner. Jeg bruker noe som heter Cipralex, som virker veldig bra på meg. Jeg har fått et spark bak til og komme igang med ting.Jeg har fått et liv igjen, og cipralexèn er veldig god mot angst.Håper du finner ut av ting,Ingenting er så truende som meningsløsheten, klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitis Gabonica

Hei, vil skrive deg noen ord.Selvklart at det går an og takke nei til besøk. Og særlig slike som ikke gir deg noen ting som helst.Det trenger du ikke nå. Men for dine barns skyld, og ikke minst din egen, burde du søke litt utover deg selv, ikke isolere deg helt. Da snevres livet og tankene også ganske inn etterhvert, hvis du ikke gjør noe med det.Du må sannsynligvis over en terskel, for og komme deg mer ut. Nå er det jo mørketid, og tid for depresjoner. Jeg bruker noe som heter Cipralex, som virker veldig bra på meg. Jeg har fått et spark bak til og komme igang med ting.Jeg har fått et liv igjen, og cipralexèn er veldig god mot angst.Håper du finner ut av ting,Ingenting er så truende som meningsløsheten, klem,

Depresjon er en sykdom.

Sykdom er en liegitimgrunn til å si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...