Gå til innhold

god jul og et spørsmål...

Anbefalte innlegg

Gjest trudna82
Skrevet

hei først vil jeg ønske alle en rikig god jul,er litt glad den er ferdig jeg da...:)

mitt spørsmål er som følger: er det noen som får livsopphold av sosialen??? og vet dere når pengene for januar skal komme??? har brukt en del penger i jula og er ganske blakk kan du si... noen som vet dette sikkert?? hører til sarpsborg kommune foressten,håper noen kan hjelpe.

Skrevet

Når fikk du de forrige da? Det står vel på vedtaket ditt hvilken dato de utbetales?

I Stavanger tror jeg det er en av de siste dagene før månedsskiftet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Når fikk du de forrige da? Det står vel på vedtaket ditt hvilken dato de utbetales?

I Stavanger tror jeg det er en av de siste dagene før månedsskiftet.

Med vennlig hilsen

det stod ikke noe i vedtaket om dette,vanligvis får jeg de rundt den 1hver mnd.

men jeg tenkte de ville komme litt før pga nyttåret... jeg aner ikke hvertfall.

Skrevet

det stod ikke noe i vedtaket om dette,vanligvis får jeg de rundt den 1hver mnd.

men jeg tenkte de ville komme litt før pga nyttåret... jeg aner ikke hvertfall.

Du får dem vel rett etter nyttår tenker jeg. Mange på sosialkontoret har tatt ferie. Jeg har i hvert fall aldri vært med på at penger derfra har kommet før tiden.

Gjest herregud!
Skrevet

Først maser du om engangsstønad, også begynner du å spørre om sosialhjelp?

Burde du ikke hatt en viss økonomisk plattform før du ble gravid?!

Håper du vet hva du gjør, for barn koster penger! Og de virkelige utgiftene kommer når barna er over 3 år, ikke når de er babyer.

Får håpe du ikke er enslig mor i tillegg..

Men det skulle ikke forundre meg..

Skrevet

Håper du vet hva du gjør, for barn koster penger! Og de virkelige utgiftene kommer når barna er over 3 år, ikke når de er babyer.

"Burde du ikke hatt en viss" IQ før du logget deg på nettet?!

"Får håpe du ikke er" Frp'er "i tillegg.. Men det skulle ikke forundre meg.."

Gjest herregud!
Skrevet

"Burde du ikke hatt en viss" IQ før du logget deg på nettet?!

"Får håpe du ikke er" Frp'er "i tillegg.. Men det skulle ikke forundre meg.."

Neida, jeg stemmer faktisk Senterpartiet.

Frp er et motbydelig parti.

Jeg ser daglig konsekvensen av unge foreldre\dårlig råd. Og de det går utover er barna.

Burde ikke være vanskelig å planlegge litt i 2004.

Skrevet

Neida, jeg stemmer faktisk Senterpartiet.

Frp er et motbydelig parti.

Jeg ser daglig konsekvensen av unge foreldre\dårlig råd. Og de det går utover er barna.

Burde ikke være vanskelig å planlegge litt i 2004.

Du vet INTET om trudna82, eller om graviditeten hennes.

Hvis du vil diskutere "fattige mødre" så gjør det på generelt grunnlag, og i en egen tråd.

For øvrig så plikter staten å sørge for at også fattige medlemmer av vår befolkning faktisk kan få barn. Det er derfor vi har staten.

Gjest herregud!
Skrevet

Hvis du vil diskutere "fattige mødre" så gjør det på generelt grunnlag, og i en egen tråd.

For øvrig så plikter staten å sørge for at også fattige medlemmer av vår befolkning faktisk kan få barn. Det er derfor vi har staten.

Vel, vel, fakta er at hun trenger sosialhjelp og er gravid.

At staten er der for å hjelpe til så også fattige jenter kan få barn, er bare tull.

De hjelper godt til når (u)lykken først har skjedd, ja. Men de yter da ikke bistand for at de skal bli gravide!

Og jeg diskuterer akkurat hva jeg vil i hvilken tråd jeg vil!

Nå natter jeg, så farvel!

Skrevet

Jasså, er det statens plikt å sørge for at alle som vil kan få barn? Det tror jeg er helt ukjent for alle andre enn deg.

Vel, med den syklige interresse som du i en annen tråd har blottlagt for hva som foregår i andre folks soverom, kunne du kanskje søke jobb som statlig oppsynsmann for at ladningen havner på rett sted?

Gjest bruk hodet
Skrevet

Men det er lov å bruke hodet! - Før man går bort og blir gravid så burde man kanskje bruke hodet litt og spørre seg om man har råd til det. Foresten så finnes det noe som heter prevensjon. Vi er tross alt kommet til 2004, snart 2005! *hrmf*

Skrevet

Men det er lov å bruke hodet! - Før man går bort og blir gravid så burde man kanskje bruke hodet litt og spørre seg om man har råd til det. Foresten så finnes det noe som heter prevensjon. Vi er tross alt kommet til 2004, snart 2005! *hrmf*

Det er lett å si for den som kan spise p-piller og andre hormonelle saker. Jeg har blitt gravid både med pessar, spiral og kondom. Men du synes kanskje at de som ikke skal spise hormoner skal være avholds?

Jeg synes det er utrolig hvordan du kan dømme uten å vite mer om situasjonen.

Skrevet

Det var et upassende svar på trudna82 sitt spørsmål

Skrevet

Hva så?

Hun har jo råd til det...

Skrevet

At staten er der for å hjelpe til så også fattige jenter kan få barn, er bare tull.

De hjelper godt til når (u)lykken først har skjedd, ja. Men de yter da ikke bistand for at de skal bli gravide!

Ja, og det er ikke "kriminelt" å trenge sosialhjelp.

Du trenger også sosialhjelp, men av det slaget som gjør at du lærer deg vanlig oppdragelse.

Skrevet

Jasså, er det statens plikt å sørge for at alle som vil kan få barn? Det tror jeg er helt ukjent for alle andre enn deg.

Vel, med den syklige interresse som du i en annen tråd har blottlagt for hva som foregår i andre folks soverom, kunne du kanskje søke jobb som statlig oppsynsmann for at ladningen havner på rett sted?

Det er statens oppgave å sørge for at barn ikke lever i fattigdom.

Det andre pisset ditt kan du spare deg - folk kan lese hva du skrev på Forum for seksualitet i natt.

Skrevet

Hva slags svar er det å gi til en som sliter?

Skrevet

Det er kanskje bare rikfolk som skal få lov til å bli gravid?

Hva med de som blir arbeidsledig og fattig og som allerede har små barn? Sende dem tilbake der de kom fra? Eller gi de bort til folk med penger?

Jeg synes det er usigelig trist at verdier skal måles i kroner og øre.

Skrevet

Det er statens oppgave å sørge for at barn ikke lever i fattigdom.

Det andre pisset ditt kan du spare deg - folk kan lese hva du skrev på Forum for seksualitet i natt.

Oi, som du hele tiden forandrer på utsagnene dine. Fra at staten har ansvar for at alle kan få barn, til at det det er statens avnsvar å sørge for dem økonomisk når de først er født....som er noe helt annet.

Prøv å bli litt seriøs.

Skrevet

Oi, som du hele tiden forandrer på utsagnene dine. Fra at staten har ansvar for at alle kan få barn, til at det det er statens avnsvar å sørge for dem økonomisk når de først er født....som er noe helt annet.

Prøv å bli litt seriøs.

Selvsagt skal forholdene legges til rette slik at også fattige har råd til å få barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...