Gå til innhold

Bokmerker i Opera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått ny pc. Skulle overføre bokmerkene fra Opera på den gamle til den nye. Eksporterer bokmerkene til en mappe på skrivebordet. Overfører til ny pc, alt går greit.

Så sletter jeg mappen jeg har liggende på skrivebordet. (På gammel pc altså) Finner ingen bokmerker i Opera. Restorer mappen, alt ok med bokmerkene i Opera. Eksporterer bokmerkene til en ny fil, under c:\programfiler\opera75 eller noe. Får beskjed "Could not save hotlist file. No such file or directory" så viser den til mappen jeg hadde på skrivebordet.

Så altså - den er helt opphengt i at bokmerkene skal ligge på skrivebordet! Jeg vil jo ikke ha de på skrivebordet, det skulle jo bare være midlertidig mens jeg fant filer jeg skulle overføre fra den ene pcen til den andre. Prøver å kopiere både .adr og .bak-fila inn på annet område, men så fort jeg sletter temp-mappa mi på skrivebordet så forsvinner bokmerkene fra Operaen. Prøver å importere fra ny plassering, men da får jeg altså den feilmeldinga hvor den viser til skrivebords-mappa.

Dette gjør meg rimelig frustrert nå... *grrrrr*

Har vært rundt overalt i preferences, (og funnet veldig mye lurt som jeg ikke visste fra før), men ingenting hvor det står noe om dette.

Hjelp?

Skrevet

Når du importerer så lager du en peker til den nye bokmerkefilen - bokmerkene blir ikke kopiert til et annet sted.

Legg bokmerkefilen (opera6.adr) der du ønsker å ha den, og importer den derfra.

For å se hvor de ulike filene ligger, gå til Help > About Opera.

Det greieste for å flytte slike data er å bare ta hele Profile-mappen (og evt Mail), og overskrive de nye med de gamle etter installasjon.

Skrevet

Når du importerer så lager du en peker til den nye bokmerkefilen - bokmerkene blir ikke kopiert til et annet sted.

Legg bokmerkefilen (opera6.adr) der du ønsker å ha den, og importer den derfra.

For å se hvor de ulike filene ligger, gå til Help > About Opera.

Det greieste for å flytte slike data er å bare ta hele Profile-mappen (og evt Mail), og overskrive de nye med de gamle etter installasjon.

"Legg bokmerkefilen (opera6.adr) der du ønsker å ha den, og importer den derfra."

Legger fila opera6.adr inn i Opera-mappen. Går på file - import - import bookmarks - finner opera-mappen, finner fila, og velger ok. Får beskjed "37 entries overført", bokmerkene ligger på plass. SÅ, serru... går det 3 sekunder, så kommer følgende melding: "Could not save hotlist file. No such file or directory, c:\dokuments and settings\blabla og den viser til mappen på skrivebordet som ikke ligger der lenger. Try again?"

Bokmerkene ligger der fortsatt, fram til jeg lukker opera og åpner opera på nytt.

Hva har egentlig hotlist med saken å gjøre?

Skrevet

"Legg bokmerkefilen (opera6.adr) der du ønsker å ha den, og importer den derfra."

Legger fila opera6.adr inn i Opera-mappen. Går på file - import - import bookmarks - finner opera-mappen, finner fila, og velger ok. Får beskjed "37 entries overført", bokmerkene ligger på plass. SÅ, serru... går det 3 sekunder, så kommer følgende melding: "Could not save hotlist file. No such file or directory, c:\dokuments and settings\blabla og den viser til mappen på skrivebordet som ikke ligger der lenger. Try again?"

Bokmerkene ligger der fortsatt, fram til jeg lukker opera og åpner opera på nytt.

Hva har egentlig hotlist med saken å gjøre?

Hmmystisk.

Vent nå litt... er dette en backup fra CD? I så fall er filen nesten sikkert skrivebeskyttet, om du har kopiert den direkte over fra CD. Da vil ikke Opera klare å skrive til filen for å lagre endringene. Legg filen på riktig plass, høyreklikk og velg Egenskaper, og pass på at det ikke er haket av for skrivebeskyttelse.

Skrevet

Hmmystisk.

Vent nå litt... er dette en backup fra CD? I så fall er filen nesten sikkert skrivebeskyttet, om du har kopiert den direkte over fra CD. Da vil ikke Opera klare å skrive til filen for å lagre endringene. Legg filen på riktig plass, høyreklikk og velg Egenskaper, og pass på at det ikke er haket av for skrivebeskyttelse.

Ja, det ER mystisk.

Filen har ikke vært innom noen cd. Den har blitt laget og lagt i en temp-mappe, (som har blitt kopiert til en annen pc via nettverket) og kopiert inn i Opera-mappen igjen.

Skjønner ikke hvordan den klarte seg FØR jeg eksporterte bokmerkene?

Ingen av filene er skrivebeskyttet.

Skrevet

Hmmystisk.

Nå fant jeg fram igjen den mappa mi og la den på skrivebordet, importerte bokmerkene og alt er ok. Så eksporterer jeg de til opera-mappen, og importerer de fra opera-mappen igjen. Da ligger alle dobbelt opp, fordi både bokmerkene på skrivebordet og i opera-mappen ligger inne. Så sletter jeg mappen, og ALLE bokmerkene er borte...

Jeg gir snart opp, og lar den teite mappen ligge på skrivebordet. Det funker jo, men det er sykt irriterende at den ikke vil høre på meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...