Gå til innhold

Astma og langvarig hoste

Anbefalte innlegg

Gjest kisseypooh
Skrevet

Hei folkens!!

Eg har astma og allergi og blir behandla med Seretide 50/250 x2,Telfast 120 mg,nasonex nesespray,og Bricanyl 0,5 ved behov. Den siste måneden har eg hatt ein vond hoste som ikke vil gi seg,det er ingenting som hjelper. Dersom eg ler litt så kan eg sitta å hosta i opptil ein time etterpå,snakke er også nesten helt umulig uten å hoste. Fysisk aktivitet som gymnastikk og lignende kan eg bare glømma. Hosten er vond i brystet (det river i brystet når eg hoster og av og til når jeg bare puster vanlig) Har ein av dåke noen forslag til kva dette kan være??

Har bestilt legetime men får ikke komme til får om 14 dager!!

Takknemlig for svar!

Koz

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier
Skrevet

Prøv om det hjelper å doble dosen med inhalasjonssteroider, det kan være at det er din astma som er i aktivitet. Hoste kan være et tegn på nettopp det. Hvis du er vandt til å måle PEF, så ta den frem nå. Hvis ingen ting hjelper må du kontakte legevakt, syns jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...