Gå til innhold

Tenger anbefaling: PC-spill til barn 3-5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttene har aldri prøvd pc-spill, og de er 2 år og 4½ år gamle.

Anbefaling?

Gjest ikke enig med deg
Skrevet

Hvorfor vil du at de skal spille pc-spill når de er såpass unge? Hva får de ut av det? Lærer mer av legoklossene, spør du meg....

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

slå av pc'n?

Skrevet

Hvorfor vil du at de skal spille pc-spill når de er såpass unge? Hva får de ut av det? Lærer mer av legoklossene, spør du meg....

Saken er at de har fått et pc-spill i julegave, som jeg mener ikke er egnet for mine unger. Det skal derfor byttes.

Ønsker et "lek og lær" spill. Jadda - de leker med lego og alt annet. Har ikke tenkt å parkere ungene foran pc'n.

Hvorfor så negativ?

Skrevet

Lek og lær er det en serie som heter. Det er pedagogoske spill tilpasset ulike aldersgrupper. Personlig synes jeg de spillene er grusomt irriterende, men jeg vet det er mange som synes de er bra.

Av de spillene vi harm er det Pippi, Dyra på gården og Mummi som har fenget dem tidligst. Alle disse spillene er lette å komme i gang med. Du trenger ikke løse bestemte oppgaver for å få tilgang til hele spillet (slik oppbygging blir det fort frustrasjon av).

Gjest ikke enig med deg
Skrevet

Saken er at de har fått et pc-spill i julegave, som jeg mener ikke er egnet for mine unger. Det skal derfor byttes.

Ønsker et "lek og lær" spill. Jadda - de leker med lego og alt annet. Har ikke tenkt å parkere ungene foran pc'n.

Hvorfor så negativ?

Ja, den er grei, men syns at ungene nå til dags er FOR klistret til pc-en, og jeg syns ikke de lærer noe av det i det hele tatt. Skulle vært forbudt. Er mange intelektuelle spill man får kjøpt i leketøybutikkene, som jeg syns er mer nyttige, men hver sin smak ;) Heldigvis.

Så lenge de ikke blir avhenggige av det, og vil mer og mer, så er det jo greit...variasjon er det beste uansett.

Skrevet

Minsten min er snart 5, og han synes gameboy er gøy. Men pc spillet ble litt vanskelig, for musa forsvinner så mye rundt omkring..

Ellers er det små, fine oppgaver på eks. teletubbies og disney sidene.

Skrevet

Lillemor har "Lek og lær - førskole" og poden har "Lek og lær - andre klasse", det siste er det mest populære, men nok litt for vanskelig for dine to enda.

Skrevet

Josefine-spillene er søte og lette og forstå. Min sønn har spilt de siden han var ca 3 år og synes noen av de er morsomme ennå i en alder av 6.

Ellers lek&lær spillene som andre har foreslått.

Av andre; byggmester Bob, Gnottene e.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...