Gå til innhold

hjelp..


nita85

Anbefalte innlegg

jeg lurer på et par ting..

jeg har ei venninne av meg som sliter veldig, og det samme gjør jeg selv. hun stoler bare på meg og forteller meg alt om det hun har opplevd osv. hun vet at jeg har gjennomgått det samme, og at jeg sliter veldig. alikevel så forteller henner minner og veldig detaljert hv som skjedde. jeg orker egentlig ikke øre på-jeg er helt kunst i flere dager etterpå. men jeg kan jo ikke svikte henne.hun stoler jo bare på meg. jeg må jo hjelpe henne-ellers får jeg vondt av meg selv og begynner mer med selvskading. hva kan jeg gjøre? jeg vil jo ikke si sorry men du vet hva jeg har vært igjennom, jeg orker ikke prate om det her eller høre på deg fortelle. jeg kan jo ikke det. men alikevel så klarer jeg ikke emre av det her. va skal jeg gjøre??

Nå for tiden de siste 2ukene så har jeg hatt fryktelig stikking i tinningen og som har flytta seg bakover som et lyn kun på vensre siden av hodet, og bare når jeg vrir hodet til venstre. er det noen som vet hva dette kommer av??

Jeg begynte på cipralex den 17 desember. etter dette har jeg hatt helt syke bivirkninger. svima av, svimmel, kvalm, konsentrasjonsvansker, konstant trøtt, får ikke sove, trøbbel med mage osv. dettte har ført til at jeg ikke kan kjøre bil-noe jeg er avhengig av. psykologen sier bivirkningee bare varer i 14dager så forsvinner de. men hvor lenge må jeg ta disse tablettene??

Jeg har en pupill som pulserer fra stor til liten til stor igjen osv, og det hender den høyre pupillen er dobbelt så stor som venstre. er dette en normal bivirkning eller bør jeg kontakt legen/psykolog for å få en annen type???

trenger hjelp og gode råd her folkens..

god romjul og godt nyttår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med lege angående hodepinen og pupillen, det kan hende det er medisiner som kan hjelpe deg.

Du må nok regne med å gå på zoloft en god stund, i hvert fall noen måneder. Det som er veldig viktig er at du IKKE slutter selv om du merker at symptomene blir mindre. Det er bare medisinene som virker.

Mye av det du beskriver er bivirkninger av medisinene, og psykologen din har rett i at det vanligvis gir seg i løpet av et par uker.

Når det gjelder venninnen din har du bare en mulighet. Du må fortelle henne at du ikke klarer å høre på hennes opplevelser, de ligger alt for nær opp til det du selv har opplevd. Og selv om du forstår hvordan hun har det, så blir det å høre på henne en for stor belastning for deg. Be henne oppsøke profesjonell hjelp, fortell henne at hun også der vil bli møtt med forståelse.

Forholdet mellom dere er ikke bra for noen av dere. For deg kan det rett og slett føre til at du blir enda dårligere, og det må du beskytte deg mot. Foreslå at dere heller gjør "vanlige" venninne-ting sammen, som å ta en tur på kino eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med lege angående hodepinen og pupillen, det kan hende det er medisiner som kan hjelpe deg.

Du må nok regne med å gå på zoloft en god stund, i hvert fall noen måneder. Det som er veldig viktig er at du IKKE slutter selv om du merker at symptomene blir mindre. Det er bare medisinene som virker.

Mye av det du beskriver er bivirkninger av medisinene, og psykologen din har rett i at det vanligvis gir seg i løpet av et par uker.

Når det gjelder venninnen din har du bare en mulighet. Du må fortelle henne at du ikke klarer å høre på hennes opplevelser, de ligger alt for nær opp til det du selv har opplevd. Og selv om du forstår hvordan hun har det, så blir det å høre på henne en for stor belastning for deg. Be henne oppsøke profesjonell hjelp, fortell henne at hun også der vil bli møtt med forståelse.

Forholdet mellom dere er ikke bra for noen av dere. For deg kan det rett og slett føre til at du blir enda dårligere, og det må du beskytte deg mot. Foreslå at dere heller gjør "vanlige" venninne-ting sammen, som å ta en tur på kino eller noe.

har vært hos legen nå, så det er fiksa!

jeg klarer ikke si det til henne, er redd hun ikke tåler det. hun har blitt skuffa så mange ganger at jeg er redd hun knekker sämmen.... hun blir oxo mest sannsynlig lagt inn neste uke, hu må ihvertfall inn til overvåkning osv. jeg vil jo bare hjelpe henne. meg er det ikke så viktig med. jeg blir jo ikke bedre. jeg har en plan med livet, det er å ha det moro, gjøre andre glade for så å begå selvmord. synes det er en fin plan jeg, for jeg orker ikke mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnslig du

har vært hos legen nå, så det er fiksa!

jeg klarer ikke si det til henne, er redd hun ikke tåler det. hun har blitt skuffa så mange ganger at jeg er redd hun knekker sämmen.... hun blir oxo mest sannsynlig lagt inn neste uke, hu må ihvertfall inn til overvåkning osv. jeg vil jo bare hjelpe henne. meg er det ikke så viktig med. jeg blir jo ikke bedre. jeg har en plan med livet, det er å ha det moro, gjøre andre glade for så å begå selvmord. synes det er en fin plan jeg, for jeg orker ikke mer...

hvis målet ditt er å dø hvorfor ber du om hjelp her inne da..elle for den saks skyld spiser Cipralex for å bli bedre.. dette her er fjortissvada!! voks opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært hos legen nå, så det er fiksa!

jeg klarer ikke si det til henne, er redd hun ikke tåler det. hun har blitt skuffa så mange ganger at jeg er redd hun knekker sämmen.... hun blir oxo mest sannsynlig lagt inn neste uke, hu må ihvertfall inn til overvåkning osv. jeg vil jo bare hjelpe henne. meg er det ikke så viktig med. jeg blir jo ikke bedre. jeg har en plan med livet, det er å ha det moro, gjøre andre glade for så å begå selvmord. synes det er en fin plan jeg, for jeg orker ikke mer...

Jeg lurer på om du ikke vet bedre enn det du skriver i en del av innleggene dine. For meg virker det som om du desperat søker etter "oppmerksomhet" - du vet at du vanligvis vil bli motsagt når du påstår at du ikke er viktig osv.

Det ville vært mer spennende å lese det du skriver dersom du er mer ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis målet ditt er å dø hvorfor ber du om hjelp her inne da..elle for den saks skyld spiser Cipralex for å bli bedre.. dette her er fjortissvada!! voks opp!

fordi folk her har hjulpet meg før. og cipralex fordi jeg blir tvunget til fet-ellers blir jeg lagt inn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om du ikke vet bedre enn det du skriver i en del av innleggene dine. For meg virker det som om du desperat søker etter "oppmerksomhet" - du vet at du vanligvis vil bli motsagt når du påstår at du ikke er viktig osv.

Det ville vært mer spennende å lese det du skriver dersom du er mer ærlig.

jeg er jo så ærlig som det går ann å få blitt!!!

oppmerksomhet?? NEI TAKK det vil jeg IKKE ha!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er jo så ærlig som det går ann å få blitt!!!

oppmerksomhet?? NEI TAKK det vil jeg IKKE ha!!!!!!

Men du forholder deg på en måte som gir maks "oppmerksomhet". Du sier jo at uansett hvor du er så er det noen som passer på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du forholder deg på en måte som gir maks "oppmerksomhet". Du sier jo at uansett hvor du er så er det noen som passer på deg.

ja det er det.. men det er fodri psykolog har kontakt med folk rundt meg og ber de på en måte passe på meg. ikke no jeg får gjort no med igrunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...