Gå til innhold

bør jeg legges inn???


nita85

Anbefalte innlegg

skolen vil ha meg lagt inn på spykiatrisk. psykologen hinter til at jeg bør legges inn. venninnene mine vil legge meg inn.

jeg skjønner det ikke. alle har vel selvmordstanker og driver med selvskading ved hjelp av kutting, ikke spise på 4-14dager, trener hardt, tar piller i overtall, tar narkotiske stoffer, blander masse piller og har forskjellige ønsker med livet.

bør jeg legges inn pga dette??????

jeg eraggressiv osv, men jeg tør ikke fortelle psykologen min om det jeg gjør. hun vet bare om en av 9 overgripere og et par av minst 30 overgrep. jeg tør ikke fortelle. er redd jeg blir lagt inn.

kan noen hjelpe meg?

hva bør jeg gjør?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør få et stabilt og godt forhold til psykologen din slik at du kan snakke med henne om alt. Den beste behandlingen er langvarig stabil poliklinisk behandling.

Innleggelser hjelper ikke i lengden. En innleggelse kan ofte gjøre vondt verre fordi du blir fratatt ansvaret for deg selv. Så når du da blir utskrevet klarer du ikke å ta ansvar for eget liv også har du det gående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør få et stabilt og godt forhold til psykologen din slik at du kan snakke med henne om alt. Den beste behandlingen er langvarig stabil poliklinisk behandling.

Innleggelser hjelper ikke i lengden. En innleggelse kan ofte gjøre vondt verre fordi du blir fratatt ansvaret for deg selv. Så når du da blir utskrevet klarer du ikke å ta ansvar for eget liv også har du det gående.

jeg klarer jo ikke ta ansvaret for meg selv nå engang. alltid noen som passer på meg. på skolen er det lærere. på fotballen er det trenere. hjemme er det kjærsten min. ute er det venner. jeg klarer ikke stå på egne bein-det har jeg bevist gang på gang..

jeg har gått til poliklinisk behandling hos psykologen min nå i snart 2år... det hjelper jo ikke no.. vi har et veldi bra bånd, men jeg er redd for hva de gjør dersom jeg forteller hele sannheten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du tar feil når du mener at alle har selvmordstanker, selvskader, tar masse piller , narkotiske stoffer etc. Det er det ikke alle som har/gjør. Det er helt klart at du trenger hjelp, men om innleggelse er der rette for deg må nok være opp til psykologen og legen din å bestemme. Og selvsagt opp til deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer jo ikke ta ansvaret for meg selv nå engang. alltid noen som passer på meg. på skolen er det lærere. på fotballen er det trenere. hjemme er det kjærsten min. ute er det venner. jeg klarer ikke stå på egne bein-det har jeg bevist gang på gang..

jeg har gått til poliklinisk behandling hos psykologen min nå i snart 2år... det hjelper jo ikke no.. vi har et veldi bra bånd, men jeg er redd for hva de gjør dersom jeg forteller hele sannheten!!!

Eneste måten å få den rette hjelpa på er å fortelle HELE sanheten.

Man blir ikke bedre hvis man ikke forteller ALT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten å få den rette hjelpa på er å fortelle HELE sanheten.

Man blir ikke bedre hvis man ikke forteller ALT.

jeg kan jo ikke fortelle alt. da vil de nok tro jeg er gal. det får de ikke lov til å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst? Mener du virkelig at det er vanlig med selvskading, overdoser, narkotika etc?

Du har nok ikke så mye kontakt med "virkeligheten" hvis du tror dette er vanlig. Og da er det ikke lett for deg selv å vurdere behovet for en innleggelse. Så mitt råd er å stole på psykologen. Han/hun kjenner deg nok ganske godt, og har også kunnskap og erfaring til å vite om en innleggelse kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Mener du virkelig at det er vanlig med selvskading, overdoser, narkotika etc?

Du har nok ikke så mye kontakt med "virkeligheten" hvis du tror dette er vanlig. Og da er det ikke lett for deg selv å vurdere behovet for en innleggelse. Så mitt råd er å stole på psykologen. Han/hun kjenner deg nok ganske godt, og har også kunnskap og erfaring til å vite om en innleggelse kan hjelpe deg.

det er jo ganske vanlig!!! omtrent alle venna mine gjør no sånt så for meg er det vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest izzabell

Du bør få et stabilt og godt forhold til psykologen din slik at du kan snakke med henne om alt. Den beste behandlingen er langvarig stabil poliklinisk behandling.

Innleggelser hjelper ikke i lengden. En innleggelse kan ofte gjøre vondt verre fordi du blir fratatt ansvaret for deg selv. Så når du da blir utskrevet klarer du ikke å ta ansvar for eget liv også har du det gående.

Innleggelser kan være til god hjelp for mange. Mens andre ikke har godt av det. Har sett mennesker bli både bedre og verre. Kommer helt an på personen. Selv var jeg innlagt i to år og er nå helt frisk og leder et godt normalt liv. Takk og pris.

Men noen vil være syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet bedre enn å tro at "alle har det sånn".

Spørs om det er innleggelse som vil hjelpe deg, men forhåpentligvis kan du diskutere dette med psykologen din på en god måte.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer jo ikke ta ansvaret for meg selv nå engang. alltid noen som passer på meg. på skolen er det lærere. på fotballen er det trenere. hjemme er det kjærsten min. ute er det venner. jeg klarer ikke stå på egne bein-det har jeg bevist gang på gang..

jeg har gått til poliklinisk behandling hos psykologen min nå i snart 2år... det hjelper jo ikke no.. vi har et veldi bra bånd, men jeg er redd for hva de gjør dersom jeg forteller hele sannheten!!!

Ut i fra det du skriver her, så vil vel en innleggelse være mer konstruktivt enn det som foregår rundt deg nå. Det at "alle" er engasjert i å skulle ta vare på deg, mens du selv fraskriver deg evnen til å ta ansvar, fører neppe noe godt med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan jo ikke fortelle alt. da vil de nok tro jeg er gal. det får de ikke lov til å tro.

Hva har du å miste på å fortelle hva som er sant?

Du er den du er, enten du forteller om ting eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har du å miste på å fortelle hva som er sant?

Du er den du er, enten du forteller om ting eller ikke.

har vel ikke stort å miste annet enn det som er igjen av verdighet og hemmelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel ikke stort å miste annet enn det som er igjen av verdighet og hemmelighet.

Men har du ikke ganske mye å vinne på å være ærlig?

Behandling vil sjelden ha noen særlig effekt før man tør å være ærlig og direkte. Håper du tør å være det etterhvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du ikke ganske mye å vinne på å være ærlig?

Behandling vil sjelden ha noen særlig effekt før man tør å være ærlig og direkte. Håper du tør å være det etterhvert:-)

det er mulig.... får se hva som skjer etterhvert men jeghåper jo på å kunne si sannheten en gang, det er bare det at det er så jævli tøft og tungt, derfor jeg ikke klarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mulig.... får se hva som skjer etterhvert men jeghåper jo på å kunne si sannheten en gang, det er bare det at det er så jævli tøft og tungt, derfor jeg ikke klarer..

innleggelse e absolutt altid ikke bra.. spørr om du får være dagpasient istede??? Mye bedre. På den psyk posten æ e, e de faaan mæ folk som har vært der i over 10 år... dem vil faan ikke bli frisk. Hold dæ uttafor sykehus så lenge som mulig.!! De e vanskelig å kom sæ utigjen!!!!

Lykke te!!!

kjempe klem !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

innleggelse e absolutt altid ikke bra.. spørr om du får være dagpasient istede??? Mye bedre. På den psyk posten æ e, e de faaan mæ folk som har vært der i over 10 år... dem vil faan ikke bli frisk. Hold dæ uttafor sykehus så lenge som mulig.!! De e vanskelig å kom sæ utigjen!!!!

Lykke te!!!

kjempe klem !!

jeg blei lagt i april/mai i år, det føltes trygt, men nå gåre nedover igjen.. huff.. har klart å fortelle en god del, men ikke alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...