Gå til innhold

merkelig kort fra folketrygden

Anbefalte innlegg

Gjest må ta noen medisiner
Skrevet

Hei, leverte frikortet og utskrift fra apoteket til trygdekontoert. I dag fikk jeg et bittelite brev/ark i posten, der det ikke står stort. Det står når frikortet gjelder, samt mitt navn/personnummer. Hva er dette? Det står frikort, og egenandelstak 1.

Gjest revmatikeren
Skrevet

Dette er det kortet du skal ta med deg når du skal ha medisiner og evt legebesøk innen 01/01/05

Skrevet

Dette er det kortet du skal ta med deg når du skal ha medisiner og evt legebesøk innen 01/01/05

Takk for svar! Men det står: årstall -04 på det..

Gjest revmatikeren
Skrevet

Det gjelder bare for 2004

:-)

Skrevet

ja, det gjelder kun ut 2004... Det er det som er så surt... når man endelig får frikort, så går det ut... Så ta ut medisiner og kom deg til legen før nyttår, hvis det er nødvendig..

Skrevet

Det er fremdeles 04 så løp på apoteket som Spirello sier

Skrevet

Det er fremdeles 04 så løp på apoteket som Spirello sier

Men da forstår jeg ingenting.. For legen skulle søke for meg om å få refundert noe (må ta noen medisiner mot migrene hver dag, og de får jeg ikke skrive på frikortet). Jeg ga trygdekontoret utskrift over medisinene jeg har kjøpt i år (begynte på dem i sommer). Betyr kortet at jeg kan f.eks. få en pk tabletter billigere?? Får snakke med trygdekontoret i morgen, men hvorfor må det være så innviklet... Og jeg har ikke penger til å kjøpe medisiner for nå; kjøpte nye rett før jul.

Skrevet

Jeg skulle få dekket noe for medisiner som jeg ikke får på frikortet. Kortet jeg fikk i posten er ikke det som vi får hos legen og som de skriver/stempler når vi er der..

Skrevet

ja, det gjelder kun ut 2004... Det er det som er så surt... når man endelig får frikort, så går det ut... Så ta ut medisiner og kom deg til legen før nyttår, hvis det er nødvendig..

Betre system i Sverige i så måte. Oppteninga av eigendelar skjer gjennom ein 365-dagars periode frå første legebesøk/uttak av medisinar og frikortet gjeld i eitt år frå utskriving - ikkje per kalanderår.

Alle reseptpliktige medisinar vert telt med; men det er to ulike oppteningar, eitt for legebesøk og eitt for medisinar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...