Gjest må ta noen medisiner Skrevet 27. desember 2004 Skrevet 27. desember 2004 Hei, leverte frikortet og utskrift fra apoteket til trygdekontoert. I dag fikk jeg et bittelite brev/ark i posten, der det ikke står stort. Det står når frikortet gjelder, samt mitt navn/personnummer. Hva er dette? Det står frikort, og egenandelstak 1. 0 Siter
Gjest revmatikeren Skrevet 27. desember 2004 Skrevet 27. desember 2004 Dette er det kortet du skal ta med deg når du skal ha medisiner og evt legebesøk innen 01/01/05 0 Siter
Gjest må ta noen medisiner Skrevet 27. desember 2004 Skrevet 27. desember 2004 Dette er det kortet du skal ta med deg når du skal ha medisiner og evt legebesøk innen 01/01/05 Takk for svar! Men det står: årstall -04 på det.. 0 Siter
Gjest revmatikeren Skrevet 27. desember 2004 Skrevet 27. desember 2004 Takk for svar! Men det står: årstall -04 på det.. Det gjelder bare for 2004 :-) 0 Siter
Spirello Skrevet 27. desember 2004 Skrevet 27. desember 2004 Takk for svar! Men det står: årstall -04 på det.. ja, det gjelder kun ut 2004... Det er det som er så surt... når man endelig får frikort, så går det ut... Så ta ut medisiner og kom deg til legen før nyttår, hvis det er nødvendig.. 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. desember 2004 Skrevet 27. desember 2004 Det gjelder bare for 2004 :-) Det er fremdeles 04 så løp på apoteket som Spirello sier 0 Siter
Gjest må ta noen medisiner Skrevet 27. desember 2004 Skrevet 27. desember 2004 Det er fremdeles 04 så løp på apoteket som Spirello sier Men da forstår jeg ingenting.. For legen skulle søke for meg om å få refundert noe (må ta noen medisiner mot migrene hver dag, og de får jeg ikke skrive på frikortet). Jeg ga trygdekontoret utskrift over medisinene jeg har kjøpt i år (begynte på dem i sommer). Betyr kortet at jeg kan f.eks. få en pk tabletter billigere?? Får snakke med trygdekontoret i morgen, men hvorfor må det være så innviklet... Og jeg har ikke penger til å kjøpe medisiner for nå; kjøpte nye rett før jul. 0 Siter
Gjest må ta noen medisiner Skrevet 27. desember 2004 Skrevet 27. desember 2004 Det gjelder bare for 2004 :-) Jeg skulle få dekket noe for medisiner som jeg ikke får på frikortet. Kortet jeg fikk i posten er ikke det som vi får hos legen og som de skriver/stempler når vi er der.. 0 Siter
Zarine Skrevet 28. desember 2004 Skrevet 28. desember 2004 ja, det gjelder kun ut 2004... Det er det som er så surt... når man endelig får frikort, så går det ut... Så ta ut medisiner og kom deg til legen før nyttår, hvis det er nødvendig.. Betre system i Sverige i så måte. Oppteninga av eigendelar skjer gjennom ein 365-dagars periode frå første legebesøk/uttak av medisinar og frikortet gjeld i eitt år frå utskriving - ikkje per kalanderår. Alle reseptpliktige medisinar vert telt med; men det er to ulike oppteningar, eitt for legebesøk og eitt for medisinar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.