f300976d Skrevet 27. desember 2004 Skrevet 27. desember 2004 Jeg har tidligere hatt et problem med opphopning av ørevoks. Det er nå ca. 1,5 år siden, og jeg fikk da skylt ørene. Nå merker jeg en dott-liknende følelse og piping i venstre øre. Kan dette ha en sammenheng med opphopning av voks? Hvis ja, kan jeg skylle øret selv? Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre opphopning av ørevoks? 0 Siter
skorpion1975 Skrevet 28. desember 2004 Skrevet 28. desember 2004 Du har nok mye ørevoks ja. Gå på apoteket og kjøp revaxør: http://www.orionpharma.no/page?id=3103 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Ørevoks kan man oftest skylle ut selv; det finnes egne skyllesett på apoteket. Dersom voksen sitter langt inn eller er hard, kan det gjøres på legekontoret. Litt ørevoks skal man ha, og man bør ikke pirke; da dytter man oftest voksen lenger inn, og det produseres mer... Øresus ( "knitring",dottfølelse og nedsatt hørsel er vanlige symptomer på ørevoks. Dersom plagene vedvarer etter at voksen er fjærnet bør du kontakte fastlegen din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.