Gå til innhold

har fått en DVD fra Spaceworld , nå får jeg ikke byttet den igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk en forseglet DVD i julepresang fra Spaceworld. NÅ i dag gikk jeg til en spaceworld butikk og ville bytte den. Det kunne jeg ikke fordi de ikke solgte den filmen jeg skulle bytte. Må jeg altså først ringe de ulike Spaceworld-butikkene og spørre om de har den filmen før jeg kan bytte?

gjelder byttingen bare i samme spaceworldbutikk eller?

Skrevet

Det er ikke en rettighet man har krav på å få byttet når man handler over disk.

Det er en service butikkene gjør for kundene.

Ikke sikkert alle er så villige.

Gjest Cinderellla
Skrevet

Du har 10 dagers angrefrist, da skal du kunne få igjen pengene eller bytte til annet produkt!!!

Dette er et krav du har ja!!!

Synes du har blitt veldig dårlig behandlet der du var!!!

At DE ikke har den filmen du fikk er vel ikke ditt problem!! Her skulle de tatt i mot dvd´en din og byttet filmen selv med de andre Spaceworld butikkene. Synes du fikk skikkelig dårlig service der du var!!!

Stå på, dette har du krav på å få byttet!

De prøver seg men du bør ikke gi deg!

En jeg kjenner printet ut hele kjøpsloven fra internett og ga den til de!! Der står det svart på hvitt hva du har krav på! ;-)

Lykke til!!!:-)

Skrevet

Du har 10 dagers angrefrist, da skal du kunne få igjen pengene eller bytte til annet produkt!!!

At DE ikke har den filmen du fikk er vel ikke ditt problem!! Her skulle de tatt i mot dvd´en din og byttet filmen selv med de andre Spaceworld butikkene. Synes du fikk skikkelig dårlig service der du var!!!

En jeg kjenner printet ut hele kjøpsloven fra internett og ga den til de!! Der står det svart på hvitt hva du har krav på! ;-)

Angrefristen gjelder ikke ved kjøp over disk. Den gjelder ved postordre/netthandel og dørsalg.

Butikken er i sin fulle rett til å ikke bytte varen. Man kan selvsagt kalle det dårlig service, men dårlig service er dessverre ikke forbudt :)

Gjest førbannet
Skrevet

Opplevde noe av det samme før jul. Kjøpte defekt mp3 spiller hos Spaceworld. Så jo ikke dette før vi hadde brukt den. Gikk tilbake og ville ha ny, men nei..den skulle sendes inn til rep. Og man vet jo hva som skjer da. En sånn spiller blir ikke fin igjen.Skulle få den tilbake etter en ukes tid. Det har nå gått 2 uker..som vanlig. Håper den går ad undas en gang til. Da har vi krav på ny. Nei Spaceworld er og blir en drittbutikk..skyhøye priser og dårlig service. Så vi burde visst bedre og skygga unna den butikken.

Skrevet

Det er ikke en rettighet man har krav på å få byttet når man handler over disk.

Det er en service butikkene gjør for kundene.

Ikke sikkert alle er så villige.

Men da bør de i det minste opplyse kundene om at det ikke er sikkert at de får byttet saken. Når folk kjøper med foresegling så er jo det en forsikring om at den kan byttes. Dessuten så vil jo butikken tjene på det også.

Heretter så får de se og informere!!

Skrevet

Ingenting av det du skriver står i forbrukerkjøpsloven... Man har ikke angrerett på varer kjøpt i butikken. At butikkene bytter varer er en service de yter, ingen rettighet du har. Dersom butikken ikke selger den varen du ønsker å bytte, så er det naturlig at de ikke vil ta den inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...