Gå til innhold

Tips til biff

Anbefalte innlegg

Gjest Kjøttmannen

Jeg skal snart lage en middag og hadde tenkt å lage dette:

- Biff

- bakte poteter me kryddersmør og mais

- peppersaus

- stekte grønnsaker (løk, paprika og sjampingong)

- salat

Høres dette patent ut? Jeg vet ikke hvor mange grader jeg skal steke biffen på og hvor mange grader de bakte potetene skal ligge på i ovnen og hvor lenge. Noen som har tips til meg om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168874-tips-til-biff/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres kjempegodt ut! ; ) Ikke stek grønnsakene, bare snnu dem i panna med litt olje og salt... sukkererter er kjempesnadder også, men de bør være sprøe, ikke bløte som de blir hvis de stekes for lenge...

Bakte poteter pleier jeg å ha i ovnen i to - tre timer, kommer an på str. på 230 grader. Stikk en gaffel i etter 1 1/2 time og sjekk. er de ferdige før tida så gjør ikke det noe, de holder sge varme i flere timer... Bare la de stå i ovnen f.eks.

Synes ikke du trenger salat i tillegg til maiskolber og stekte grønnsaker... Min favoritt er hvitløkssmør i poteten, men kanskje ikke så bra hvis dette er en "date" og bare du spiser det. : )

Lykke til med middagen... PS: Du kan godt komme til meg i morra og lage middag! ; )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168874-tips-til-biff/#findComment-1105282
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...