Gå til innhold

Send en RAKETT til Røde Kors!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Underskrift
Skrevet

Støttes!!!!

Har ringt. Ring dere også.

Sammen er vi pengesterke:o)

Skrevet

Nå får jeg vel på pukkelen her, men pytt.

Jeg kan godt gi penger til slike formål, men jeg misliker sterkt at andre maser på meg for å få meg til å gi.

Skrevet

Nå får jeg vel på pukkelen her, men pytt.

Jeg kan godt gi penger til slike formål, men jeg misliker sterkt at andre maser på meg for å få meg til å gi.

Hvem er det som maser på deg?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nå har jeg et prinsipp om at jeg aldri sender mine penger opp i lufta så jeg bruker ikke penger på raketter fra før av.

Ikke drikker jeg heller.

Men jeg kan godt avstå fra varm mat nyttårsaften og sende matpengene nedover.

Tar jeg med 1. nyttårsdag blir det jamen litt mer penger til sultne barn i Somalia.

Ja, det gjør jeg! (kanskje juleflesket forsvinner også)

Skrevet

Nå har jeg et prinsipp om at jeg aldri sender mine penger opp i lufta så jeg bruker ikke penger på raketter fra før av.

Ikke drikker jeg heller.

Men jeg kan godt avstå fra varm mat nyttårsaften og sende matpengene nedover.

Tar jeg med 1. nyttårsdag blir det jamen litt mer penger til sultne barn i Somalia.

Ja, det gjør jeg! (kanskje juleflesket forsvinner også)

Hei,

Sånn generelt ville jeg avstått fra mat (hvis det er det som er din greie) andre dager enn Nyttårsaften.

Kos deg på Nyttårsaften. De får det ikke bedre i Asia om du sender penger fra den 31. desember eller den 4. januar (hverdag).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvis jeg gir 100 kroner til Røde Kors, hvor mye av de 100 kronene blir da brukt til å bygge opp Asia?

Spør generelt. Mener jeg har sett noen tall på dette og at de var ganske groteske.

Noen som vet?

Hvis du ikke gir 100 kroner blir ikke en krone av hundrelappen brukt til å bygge opp Asia. Om du mener det er galt at deler av pengene blir brukt til administrasjon tror jeg du har feil fokus. Også folk som arbeider med bistand må ha lønn selv for å ha noe å leve av. Og hvem vet, kanskje akkurat din hundrelapp kommer hel fram til Asia?

Gjest telenor-ansatt
Skrevet

Jeg skjønner jo selvsagt at alt arbeidet som Røde Kors eller andre organisasjoner gjør/får andre til å gjøre, for å hjelpe under ulike katastrofer og kriser, koster. Det jeg vil unngå er at Telenor eller andre som IKKE er med på å bidra til å hjelpe får en andel av pengene.

Hvis ikke Telenor ser seg i stand til å gi 100-lappen (som det koster å ringe Røde Kors' nummer) uavkortet til Røde Kors, så er det noe riv ruskende galt i Telenor! Det er greit at Telenors tjenester normalt koster, men de burde pokker meg være med på å sponse en slik aksjon!

Telenor pleier ikke å ta betalt for sånne telefontjenester - de gjorde det tidligere, men sluttet fordi de fikk mye (velfortjent) pepper. Men hvis du ikke vil risikere noe, kan du jo sette rett inn på en av hjelpeorganisasjonenes konto, i stedet.

Skrevet

Telenor pleier ikke å ta betalt for sånne telefontjenester - de gjorde det tidligere, men sluttet fordi de fikk mye (velfortjent) pepper. Men hvis du ikke vil risikere noe, kan du jo sette rett inn på en av hjelpeorganisasjonenes konto, i stedet.

Jeg har satt penger inn på Røde Kors' konto.

Men ingenting er bedre enn at Telenor har sluttet å ta grov fortjeneste av slike innringninger.

Det hadde vært kjempefint med en eller annen dokumentasjon på dette. (Jeg har ikke funnet noen dokumentasjon på det motsatte altså, bare så det er sagt). Men ville vært fint å kunne vise til vedkommende som sa til meg at det var slik.

Skrevet

Hvem er det som maser på deg?

Med vennlig hilsen

Disse innleggene her er faktisk masete. Og så står de med bøsser for både det ene og det andre rundt omkring.

Telefonmas er også til å bli sint av, for de spiller på at en umulig kan ha empati om en ikke ønsker å gi penger til dem.

Ønsker jeg å gi, så klarer jeg å gi helt uten mas.

Tv-aksjonen er forøvrig grei.

Skrevet

Disse innleggene her er faktisk masete. Og så står de med bøsser for både det ene og det andre rundt omkring.

Telefonmas er også til å bli sint av, for de spiller på at en umulig kan ha empati om en ikke ønsker å gi penger til dem.

Ønsker jeg å gi, så klarer jeg å gi helt uten mas.

Tv-aksjonen er forøvrig grei.

Du klarer kanskje. Mens enkelte andre trenger en liten påminnelse for å "våkne" av sine egne selvsentrerte tanker...

Skrevet

Du klarer kanskje. Mens enkelte andre trenger en liten påminnelse for å "våkne" av sine egne selvsentrerte tanker...

Det går helt fint om en ildsjel står pent og pyntelig på f.eks et kjøpesenter. Da kan jeg selv velge å gå bort og gi litt. Frelsesarméen er et godt eksempel.

Men når det skal mases og jeg får bøssen plassert like under nesen og innsamleren peker på vesken min og forlanger at jeg gir penger...eller når jeg blir oppringt og ringeren lurer på hvordan jeg kan ha samvittighet til å ikke gi,,,,_da_ blir cecily irritert da!

Vi burde gi, jeg er enig i det, men det er måten jeg misliker. Kan en ikke få lov til å gi i stillhet uten mas?

Gjest telenor-ansatt
Skrevet

Jeg har satt penger inn på Røde Kors' konto.

Men ingenting er bedre enn at Telenor har sluttet å ta grov fortjeneste av slike innringninger.

Det hadde vært kjempefint med en eller annen dokumentasjon på dette. (Jeg har ikke funnet noen dokumentasjon på det motsatte altså, bare så det er sagt). Men ville vært fint å kunne vise til vedkommende som sa til meg at det var slik.

Jeg har ikke dokumentasjon på akkurat dette - men det var snakk om det ved en innsamlingsaksjon for noen år siden, da Telenor tok en del av 100-lappen ved innringing. Og den beslutningen ble omgjort umiddelbart etter at mediene satte fokus på den, heldigvis.

Jeg tar det for gitt at de (vi) ikke har begynt å ta penger igjen nå, og er sikker på vi ville hørt det dersom det var sånn.

Gikk inn på Telenors hjemmesider, og det sto ikke noe om dette - men derimot at Telenor har avlyst sin julekampanje og gitt annonseplassen til Røde Kors i stedet, vederlagsfritt. Da kan jeg umulig tenke meg at de tar penger for oppringningene - spesielt ikke siden de også lar folk i Thailand ringe gratis via en spesiell operatør (som jeg har glemt navnet på).

Jeg elsker Telenor som arbeidsplass, men har generelt ingen illusjoner om store, internasjonale selskap! Men akkurat her tror jeg altså at Telenor oppfører seg "etter boka".

Skrevet

Jeg har ikke dokumentasjon på akkurat dette - men det var snakk om det ved en innsamlingsaksjon for noen år siden, da Telenor tok en del av 100-lappen ved innringing. Og den beslutningen ble omgjort umiddelbart etter at mediene satte fokus på den, heldigvis.

Jeg tar det for gitt at de (vi) ikke har begynt å ta penger igjen nå, og er sikker på vi ville hørt det dersom det var sånn.

Gikk inn på Telenors hjemmesider, og det sto ikke noe om dette - men derimot at Telenor har avlyst sin julekampanje og gitt annonseplassen til Røde Kors i stedet, vederlagsfritt. Da kan jeg umulig tenke meg at de tar penger for oppringningene - spesielt ikke siden de også lar folk i Thailand ringe gratis via en spesiell operatør (som jeg har glemt navnet på).

Jeg elsker Telenor som arbeidsplass, men har generelt ingen illusjoner om store, internasjonale selskap! Men akkurat her tror jeg altså at Telenor oppfører seg "etter boka".

Det er jo bra! :-)

Det med å ringe gratis (og ta imot samtaler ringt fra Norge til norske mobiltelefoner gratis) gjaldt bare i 48 timer, tror det går ut ved midnatt? Hvis det ikke er blitt forlenget? Det beste var jo om Telenor utvidet tilbudet til de fleste norske kom seg hjem...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...