Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har fått svar fra deg tidligere ang bukplastikk operasjon. Jeg hadde da time til en konsultasjon. Den gikk helt greit og jeg skal opereres den 7 jan. Er kjempe spent og egentlig litt redd. Redd for å plages mye etterpå. Når jeg leser innleggene og svarene dine blir jeg mer oppmerksom på hvor lenge det vil gå før jeg blir som vanlig igjen. Hva syns du? Var det verdt det? Ble det sånn som du hadde forvenet? Fikk du nok informasjon før inngrepet? Har egentlig tusen spm men prøver med disse. Savner å snakke med noen som har vært igjennom det.

Skrevet

Hei!

Jeg har også nylig gått gjennom en full bukplastikk med flytting av navle så jeg håper det er greit at jeg også svarer :-)

Operasjonen var for 14 dager siden. Jeg var sengeliggende i 3 dager og det var kun ordentlig vondt den første dagen - altså samme dag som jeg ble operert.

Jeg har kontorjobb og var tilbake på jobb allerede uken etter operasjonen. Jeg kunne da gå helt oppreist - med unntak av når jeg har/hadde sittet lenge i ro. Da bruker jeg litt tid på å rette meg opp.

Det strammer fremdeles i magen men det gjør ikke vondt. Det er mer en sånn "god" stramming som minner meg på at jeg faktisk har flat mage. Legene fjernet litt under et kg fett og hud på meg.

Arret er veldig fint allerede og er ikke rødt lenger. Navlen er litt rød inni.

Hadde gjort det igjen uten å nøle så det er bare å glede seg!!

Skrevet

Hei

Så fint at du fikk det innvilget :)

Hos meg er det nå ca. to mndr siden operasjonen, som var fjerning av ca. 500 g fett og 1000 g hud samt stramming av magemuskler. Jeg var sykmeldt i 5 uker, og det trengte jeg. Tilbake på jobb sitter jeg fortsatt i joggebukse. Min mage er fortsatt hoven (eller i allefall tror og håper jeg det bare er hovenhet) og øm dersom jeg enten beveger meg for mye, eller sitter for mye rett opp i oppreist stilling. Jeg har kontorjobb.

Det er utrolig vanskelig for meg å si om det var verdt det ennå. I starten var jeg ikke i tvil, men nå går det mye rare tanker oppi hodet. Føler at den delen av magen som er over navlen har blitt større igjen enn for 4 uker siden. Har rett og slett kul der. Det under navlen er jo fint. Fortsatt litt hardt og hovent, men ganske flatt - og det er utrolig deilig!!

Det første jeg skal gjøre på nyåret, er å finne ut av om dette fortsatt er normalt. Jeg håper også at det retter seg litt mer når jeg kommer i mer aktivitet igjen. Fikk 8 ukers forbud mot trening og løft, og jeg som er vant til å gå på spinn et par ganger i uka, merker veldig godt på hele kroppen at den er lei av å sitte så rolig.

Når det gjelder smerter, er ikke det mye å grue for. Fikk jo smertestillende til bruk de første dagene, etter det har det bare vært at det kjennes stramt, men også da hos meg at jeg blir skikkelig øm av husarbeid eller å sitte for mye ennå. Nesten litt brennende. Ellers var noe av det tøffeste i starten å ligge på rygg og (prøve å) sove. Kunne ikke snu meg over på siden før etter litt over en uke. Og jeg gikk med dren i 6 dager, det var vondt de siste par dagene - men det er slett ikke alle som går med dren så lenge. Selve arret har aldri vært smertefullt eller vanskelig på noe vis.

Jeg skjønner godt du har spørsmål. Jeg sitter vel igjen med flere spørsmål etterpå enn før tror jeg. Føler det har vært litt lite info, dessverre.

Men ikke la deg skremme - av det jeg leser, er de aller fleste svært fornøyde etterpå, og kommer seg kjapt. Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...