shandy Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Kan noen fortelle meg hva som skjedde med tråden "Hva mener andre om filming?" på seksualitet? Ser at mesteparten er slettet, og jeg bare lurer på om jeg fikk svar fra Morsk. Fikk noen det med seg? Ble det skikkelig rabalder der eller, fader altså, jeg ville hatt fulgt med på akkurat det der. Kan noen være så snill å svare meg. Skriv til hotten min istedenfor her, det er vel neppe ønskelig fra webmaster. [email protected] Takker så mye hvis noen gidder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168883-goliat-s%C3%B8r-eller-hvem-som-helst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morsk Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hvorfor ikke spørre meg? Det var neppe "vår" del av diskusjonen som gjorde at dette ble slettet, og dersom DENNE tråden kunne blitt fri for løgnhalsen er det en viss sjans for at den kan bli stående, tror jeg. ------------------------- Vel, nå til saken. Jeg svarte at jeg ville at du skulle ringe denne politiadvokaten en gang til å spørre om det finnes noe rettspraksis på dette, eller om det bare er snakk om justeori forutsatt at alle kriteriene er oppfylt. De er: 1. At man selv er med på filmen. 2. At filmen/bildene er oppbevart utilgjengelig for utenforstående. 3. At filmen/bildene aldri har vært distribuert eller vist til utenforstående. Du skrev også at denne politiadvokaten hadde oppfordret DEG til å anmelde dette. På meg høres det svært lite troverdig og seriøst ut fra en politiadvokat, for hvis det er noe som er HELT sikkert så er det at ingen andre enn eventuellt fornærmede kan har noe med å anmelde dette. Det sier seg selv. Jeg lurer også på hva praksis er for noe som ligger i samme gate, nemlig filming og fotografering av intetnanende toppløse på badestrender og som det i motsetning til det aktuelle filmen florerer på nettet med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168883-goliat-s%C3%B8r-eller-hvem-som-helst/#findComment-1104893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hvorfor ikke spørre meg? Det var neppe "vår" del av diskusjonen som gjorde at dette ble slettet, og dersom DENNE tråden kunne blitt fri for løgnhalsen er det en viss sjans for at den kan bli stående, tror jeg. ------------------------- Vel, nå til saken. Jeg svarte at jeg ville at du skulle ringe denne politiadvokaten en gang til å spørre om det finnes noe rettspraksis på dette, eller om det bare er snakk om justeori forutsatt at alle kriteriene er oppfylt. De er: 1. At man selv er med på filmen. 2. At filmen/bildene er oppbevart utilgjengelig for utenforstående. 3. At filmen/bildene aldri har vært distribuert eller vist til utenforstående. Du skrev også at denne politiadvokaten hadde oppfordret DEG til å anmelde dette. På meg høres det svært lite troverdig og seriøst ut fra en politiadvokat, for hvis det er noe som er HELT sikkert så er det at ingen andre enn eventuellt fornærmede kan har noe med å anmelde dette. Det sier seg selv. Jeg lurer også på hva praksis er for noe som ligger i samme gate, nemlig filming og fotografering av intetnanende toppløse på badestrender og som det i motsetning til det aktuelle filmen florerer på nettet med. Du skriver: "Jeg lurer også på hva praksis er for noe som ligger i samme gate, nemlig filming og fotografering av intetnanende toppløse på badestrender og som det i motsetning til det aktuelle filmen florerer på nettet med." Du ser ingen forskjell mellom hemmelig filming av andre som har sex på ditt eget private soverom, og filming på en offentlig strand? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168883-goliat-s%C3%B8r-eller-hvem-som-helst/#findComment-1104895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morsk Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Du skriver: "Jeg lurer også på hva praksis er for noe som ligger i samme gate, nemlig filming og fotografering av intetnanende toppløse på badestrender og som det i motsetning til det aktuelle filmen florerer på nettet med." Du ser ingen forskjell mellom hemmelig filming av andre som har sex på ditt eget private soverom, og filming på en offentlig strand? Selvsagt er det forskjell, og selvsagt er det likheter. Det er pga. det siste at jeg spør. --------------------- Kan du ikke holde den løgnstinkende signaturen din unna denne tråden slik at Shandy og jeg kan diskutere uten at alt blir slettet en gang til? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168883-goliat-s%C3%B8r-eller-hvem-som-helst/#findComment-1104898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Hvorfor ikke spørre meg? Det var neppe "vår" del av diskusjonen som gjorde at dette ble slettet, og dersom DENNE tråden kunne blitt fri for løgnhalsen er det en viss sjans for at den kan bli stående, tror jeg. ------------------------- Vel, nå til saken. Jeg svarte at jeg ville at du skulle ringe denne politiadvokaten en gang til å spørre om det finnes noe rettspraksis på dette, eller om det bare er snakk om justeori forutsatt at alle kriteriene er oppfylt. De er: 1. At man selv er med på filmen. 2. At filmen/bildene er oppbevart utilgjengelig for utenforstående. 3. At filmen/bildene aldri har vært distribuert eller vist til utenforstående. Du skrev også at denne politiadvokaten hadde oppfordret DEG til å anmelde dette. På meg høres det svært lite troverdig og seriøst ut fra en politiadvokat, for hvis det er noe som er HELT sikkert så er det at ingen andre enn eventuellt fornærmede kan har noe med å anmelde dette. Det sier seg selv. Jeg lurer også på hva praksis er for noe som ligger i samme gate, nemlig filming og fotografering av intetnanende toppløse på badestrender og som det i motsetning til det aktuelle filmen florerer på nettet med. "Vel, nå til saken. Jeg svarte at jeg ville at du skulle ringe denne politiadvokaten en gang til å spørre om det finnes noe rettspraksis på dette, eller om det bare er snakk om justeori forutsatt at alle kriteriene er oppfylt. De er:" Rettspraksis var: mest sannsynlig bøter hvis dette ikke er vist til andre, samt inndragelse av alt han har i sin besittelse. Om det blir vist til andre, eller distribuert vil det alt etter omfang, da kunne dreie seg om fengselsstraff. Jeg fremla spesifikt denne saken - akkurat slik den var fremstilt. Det var det som politiadvokaten her tok stilling til. Altså ikke generellt. "1. At man selv er med på filmen." Det som betyr noe her, er at det er andre uvitende med. "2. At filmen/bildene er oppbevart utilgjengelig for utenforstående." Det er formildende, MEN det finnes ingen garanti for at det vil forsette slik i fremtiden. Det er derfor ikke lov å sitte på slikt matriell som kan krenke andres privatliv. Bare det at han har disse filmene, er altså straffbart. "3. At filmen/bildene aldri har vært distribuert eller vist til utenforstående." Det har jeg svart deg på. "Du skrev også at denne politiadvokaten hadde oppfordret DEG til å anmelde dette. På meg høres det svært lite troverdig og seriøst ut fra en politiadvokat, for hvis det er noe som er HELT sikkert så er det at ingen andre enn eventuellt fornærmede kan har noe med å anmelde dette. Det sier seg selv." Feil! Det er mest vanlig at den som er fornærmet anmelder saken selv, men politiet trenger en anmeldelse, så tar de stilling til sakens art, og om de vil forfølge den videre - uavhengig av hvem som har anmeldt den. "Jeg lurer også på hva praksis er for noe som ligger i samme gate, nemlig filming og fotografering av intetnanende toppløse på badestrender og som det i motsetning til det aktuelle filmen florerer på nettet med." Her kan jeg ikke svare 100% sikkert, da jeg ikke har spurt om dette, men mener at filming på offentlige strender i utgangspunktet ikke er lov, men her er det litt annerledes, fordi man selv har valgt om man f.eks vil gå toppløs eller ikke. På offentlige strender, er de fleste klar over at det kan være folk med kameraer eller filmapparat, og de fleste gir da blaffen i om de blir filmet eller tatt bilde av. De går jo sånn i full offentlighet til skue for den som vil se uansett. Men selv her, er det et eller annet med krenking av privatlivets fred, og en overivrig fotograf, eller buskefilmer kan få bøter - da særlig av offentlige personligheter som vil være i fred. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168883-goliat-s%C3%B8r-eller-hvem-som-helst/#findComment-1104963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morsk Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 "Vel, nå til saken. Jeg svarte at jeg ville at du skulle ringe denne politiadvokaten en gang til å spørre om det finnes noe rettspraksis på dette, eller om det bare er snakk om justeori forutsatt at alle kriteriene er oppfylt. De er:" Rettspraksis var: mest sannsynlig bøter hvis dette ikke er vist til andre, samt inndragelse av alt han har i sin besittelse. Om det blir vist til andre, eller distribuert vil det alt etter omfang, da kunne dreie seg om fengselsstraff. Jeg fremla spesifikt denne saken - akkurat slik den var fremstilt. Det var det som politiadvokaten her tok stilling til. Altså ikke generellt. "1. At man selv er med på filmen." Det som betyr noe her, er at det er andre uvitende med. "2. At filmen/bildene er oppbevart utilgjengelig for utenforstående." Det er formildende, MEN det finnes ingen garanti for at det vil forsette slik i fremtiden. Det er derfor ikke lov å sitte på slikt matriell som kan krenke andres privatliv. Bare det at han har disse filmene, er altså straffbart. "3. At filmen/bildene aldri har vært distribuert eller vist til utenforstående." Det har jeg svart deg på. "Du skrev også at denne politiadvokaten hadde oppfordret DEG til å anmelde dette. På meg høres det svært lite troverdig og seriøst ut fra en politiadvokat, for hvis det er noe som er HELT sikkert så er det at ingen andre enn eventuellt fornærmede kan har noe med å anmelde dette. Det sier seg selv." Feil! Det er mest vanlig at den som er fornærmet anmelder saken selv, men politiet trenger en anmeldelse, så tar de stilling til sakens art, og om de vil forfølge den videre - uavhengig av hvem som har anmeldt den. "Jeg lurer også på hva praksis er for noe som ligger i samme gate, nemlig filming og fotografering av intetnanende toppløse på badestrender og som det i motsetning til det aktuelle filmen florerer på nettet med." Her kan jeg ikke svare 100% sikkert, da jeg ikke har spurt om dette, men mener at filming på offentlige strender i utgangspunktet ikke er lov, men her er det litt annerledes, fordi man selv har valgt om man f.eks vil gå toppløs eller ikke. På offentlige strender, er de fleste klar over at det kan være folk med kameraer eller filmapparat, og de fleste gir da blaffen i om de blir filmet eller tatt bilde av. De går jo sånn i full offentlighet til skue for den som vil se uansett. Men selv her, er det et eller annet med krenking av privatlivets fred, og en overivrig fotograf, eller buskefilmer kan få bøter - da særlig av offentlige personligheter som vil være i fred. Takk for utfyllende svar. Det hele blir allikevel til syvede og sist nokså teoretisk og justeknisk all den tid jeg aldri kan erindre å ha lest om en slik dom, hvor alt som kan tenkes av formildene omstendigheter er inne i bildet. Jeg tror faktisk at politiet i en slik konkret sak ville gått inn for en minnelig ordning, tatt seg en prat med vedkommende, og bedt ham slette dette, fremfor å bruke en haug med ressurser på å bøtelagt noen for å ha filmet seg selv sammen med samboeren. Filmen måtet da også vært vist til en rekke utenforstående noe man skulle tro at heller ikke fornærmede ville være særlig interresert i. Når det gjelder dette med hvem som anmelder, har jeg fortsatt vanskelig for å forstå at en politijurist mener at det har noe for seg at uvedkommende gjør det. Kan ikke i min fantasi se hvordan videre etterforskning skulle blitt hvis de skulle følge opp et slik rykte. Vel, vel...på tide å skru på kameraet og gå å legge seg:-) God Natt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168883-goliat-s%C3%B8r-eller-hvem-som-helst/#findComment-1104976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.