Gå til innhold

depresiv?


annbek2

Anbefalte innlegg

jeg er en jente som sliter veldig med meg selv, jeg føler meg utilpass sammen med andre, å holder meg litt tilbake, jeg sliter med å få kontakt med andre.jeg kan gå dagevis uten å snakke, jeg føler at jeg er lei det meste. jeg føler at jeg kan være to personligheter til tider.

Jeg klarer svært sjelden å åpne meg forandre fordi jeg er redd.jeg var ett mobbeoffer på skolen som jeg selv mener har gjort at jeg har blitt slik. Hva kan jeg gjøre for å få det bedre??

Hvorfor føler jeg meg misslykket??

Hilsen en sliten ung jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flinkpike

Hei, jeg er ikke fagkyndig på området, men har selv vært veldig sliten, veldig lenge. Jeg vil absolutt anbefale deg å ta kontakt med en psykolog/psykiater for samtaleterapi. Hvis du har noen interesser/ hobbyer som innebærer kontakt med andre, kunne det kanskje være en idé å ta opp det, når du føler deg moden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei min venn:)

Jeg er en ung gutt som kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har hatt det slik de siste 15 årene. Jeg er depressiv og har angst for å være sammen med folk. Jeg føler meg veldig utrygg på andre. Kanskje fordi jeg er veldig utrygg på meg selv... Jeg føler meg ensom hele tiden, selv når jeg er sammen med familien og venner. Men, en dag tok jeg mot til meg å skrev en lapp med flere punkter som beskrev hva jeg tenker og føler. Jeg bestilte time hos legen, tok med lappen å ga den til henne. Hun leste gjennom den et par ganger, så begynte vi å prate forsiktig om tingene jeg sliter med. Etter den timen følte jeg meg utrolig lettet!! En fantastisk følelse å vite at nå er det noen andre, som er helt nøytral, som jobber sammen med meg for at jeg skal bli bedre. Jeg går til legen hver 14. dag, tar antidepressiva, og har begynt med samtaler med psykolog. Det går ikke så bra enda, men det hjelper så utrolig mye å vite at folk bryr seg, og vil ta vare på deg og støtte deg når du har det så vanskelig!

Du kan klare dette du også! Si det til deg selv, å bestill en time hos legen. Det blir garantert ikke verre:)

Hvis du vil så kan du få min mailadresse slik at vi kan "prate" med hverandre, å utveksle erfaringer, tanker osv. Det er opp til deg.

Ønsker deg lykke til og alt godt, kjære fremmede venn:) Med vennlig hilsen Martin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei min venn:)

Jeg er en ung gutt som kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har hatt det slik de siste 15 årene. Jeg er depressiv og har angst for å være sammen med folk. Jeg føler meg veldig utrygg på andre. Kanskje fordi jeg er veldig utrygg på meg selv... Jeg føler meg ensom hele tiden, selv når jeg er sammen med familien og venner. Men, en dag tok jeg mot til meg å skrev en lapp med flere punkter som beskrev hva jeg tenker og føler. Jeg bestilte time hos legen, tok med lappen å ga den til henne. Hun leste gjennom den et par ganger, så begynte vi å prate forsiktig om tingene jeg sliter med. Etter den timen følte jeg meg utrolig lettet!! En fantastisk følelse å vite at nå er det noen andre, som er helt nøytral, som jobber sammen med meg for at jeg skal bli bedre. Jeg går til legen hver 14. dag, tar antidepressiva, og har begynt med samtaler med psykolog. Det går ikke så bra enda, men det hjelper så utrolig mye å vite at folk bryr seg, og vil ta vare på deg og støtte deg når du har det så vanskelig!

Du kan klare dette du også! Si det til deg selv, å bestill en time hos legen. Det blir garantert ikke verre:)

Hvis du vil så kan du få min mailadresse slik at vi kan "prate" med hverandre, å utveksle erfaringer, tanker osv. Det er opp til deg.

Ønsker deg lykke til og alt godt, kjære fremmede venn:) Med vennlig hilsen Martin.

hei! takk for gode råd,det kommer godt med det. jeg har også prøvd å gå til lege men det nytter ikke så lenge jeg ikke kan snakke om meg selv å hva jeg føler. Jeg har hatt lystså mange ganger men, det sier bare stopp.Ja hadde vært koselig det med mailaddresa di så kunne vi kanskje delt våre plager.klemz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykketyvene

Anbefaler deg å lese boken "Lykketyvene" av Arne Repål og Torkil Berge. Mange gode råd der for hvordan man kan overkomme en depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! takk for gode råd,det kommer godt med det. jeg har også prøvd å gå til lege men det nytter ikke så lenge jeg ikke kan snakke om meg selv å hva jeg føler. Jeg har hatt lystså mange ganger men, det sier bare stopp.Ja hadde vært koselig det med mailaddresa di så kunne vi kanskje delt våre plager.klemz.

[email protected]

-klem-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...