Gå til innhold

Tragedien i Asia - SMS og mail...

Gjest Litt er bedre enn ingenting

Anbefalte innlegg

Gjest Litt er bedre enn ingenting
Skrevet

Under henvisning til ypperlig anmodning lenger ned om å gi så det monner til flomofrene, vil jeg også foreslå at dere sender en slik anmodning via SMS og/eller email til alle dere kjenner!

Det trigger ofte den globale samvittighet mer det enn å få anmodningen via TV-ruta.

Støtte til flomofrene istedenfor fyrverkeri i år, det må bli gjennomganstonen! Enig?

Skrevet

Jeg har fått sms, og videresendt den til nesten alle i kontaktlista mi.

Husker både Telenor og NetCom ga sms-overskuddet (ca 7 millioner kroner) videre etter Beslantragedien.... så det nytter!

Skrevet

Jeg har fått sms, og videresendt den til nesten alle i kontaktlista mi.

Husker både Telenor og NetCom ga sms-overskuddet (ca 7 millioner kroner) videre etter Beslantragedien.... så det nytter!

Har de sagt at de skal gi noe overskudd denne gangen, da?

Gjest rutangis netu
Skrevet

Ikke foreløbig. Men blir de presset, så kanskje...

Har vel ikke blitt stort nok kjør på SMS enda med støttemeldinger for flomofrene kanskje.

Gjest QuePasta
Skrevet

Ikke foreløbig. Men blir de presset, så kanskje...

Har vel ikke blitt stort nok kjør på SMS enda med støttemeldinger for flomofrene kanskje.

Husk at det er nesten umulig å beregne hva dette "overskuddet" er. Måten de gjorde det på i forb. med beslan-tragedien var å sjekke hvor stor økning av tekstmeldinger det var fra en dag til en annen, og donerte så et tilsvarende beløp.

Uansett, om Telenor, som ellers er en flott bidragsyter til en rekke forskjellig hjelpe-organisasjoner, skulle tjene 25 øre på at du oppfordrer en nabo til å gi penger, er det virkelig så ille?

Gjest rutangis netu
Skrevet

Husk at det er nesten umulig å beregne hva dette "overskuddet" er. Måten de gjorde det på i forb. med beslan-tragedien var å sjekke hvor stor økning av tekstmeldinger det var fra en dag til en annen, og donerte så et tilsvarende beløp.

Uansett, om Telenor, som ellers er en flott bidragsyter til en rekke forskjellig hjelpe-organisasjoner, skulle tjene 25 øre på at du oppfordrer en nabo til å gi penger, er det virkelig så ille?

Har vel ikke sagt jeg synes det er så veldig ille? Men det hadde jo heller ikke gjort noe om de hadde gitt et eventuelt flomkatastrofe-SMS-overskudd til en hjelpeorganisasjon. Det er ingen plikt de har, men siden de visstnok har store overskudd, så er det jo ikke så ille å ønske en slik ordning heller? Hadde vært verre å presse en bedrift med dårlige resultater til å gi i en slik situasjon.

Gjest QuePasta
Skrevet

Har vel ikke sagt jeg synes det er så veldig ille? Men det hadde jo heller ikke gjort noe om de hadde gitt et eventuelt flomkatastrofe-SMS-overskudd til en hjelpeorganisasjon. Det er ingen plikt de har, men siden de visstnok har store overskudd, så er det jo ikke så ille å ønske en slik ordning heller? Hadde vært verre å presse en bedrift med dårlige resultater til å gi i en slik situasjon.

Jeg synes det er veldig synd om 25 øre hindrer flomofrene fra å motta 100 kr.

Når det gjelder resultatet i Telenor så svinger jo det veldig fra milliard-underskudd i 2002 til milliard-overskudd i 2003. For deg og meg er det bra at Telenor går bra, for staten eier fortsatt mesteparten av Telenor.

Skrevet

De har ikke sagt det, men regner med at de gjør det om de merker at det blir stor økning i antall sendte sms'er. Det var det de gjorde sist, det sto skrevet om det i avisene også.

Skrevet

Jeg synes det er veldig synd om 25 øre hindrer flomofrene fra å motta 100 kr.

Når det gjelder resultatet i Telenor så svinger jo det veldig fra milliard-underskudd i 2002 til milliard-overskudd i 2003. For deg og meg er det bra at Telenor går bra, for staten eier fortsatt mesteparten av Telenor.

At Telenor enkelte år har underskudd trenger ikke ha noe som helst med norsk tele-trafikk, internett osv. å gjøre, det kan like gjerne være resultater av at de er inne i omtrent hvert eneste land i verden og kjøper seg inn i/etablerer mobil-/teleselskaper osv. Kunne vært interessant å finlest årsrapportene deres fra de siste årene... :-)

Gjest QuePasta
Skrevet

At Telenor enkelte år har underskudd trenger ikke ha noe som helst med norsk tele-trafikk, internett osv. å gjøre, det kan like gjerne være resultater av at de er inne i omtrent hvert eneste land i verden og kjøper seg inn i/etablerer mobil-/teleselskaper osv. Kunne vært interessant å finlest årsrapportene deres fra de siste årene... :-)

Ja - er det ikke bra?

Det står virkelig respekt av hva Telenor har fått til i de 10 årene som har gått siden Televerkets dager. Satsningen på forskning og utvikling har gitt Telenor et forsprang overfor utenlandske konkurrenter, og dette gjør denne ekspansjonen mulig. Og er det noe vi trenger her hjemme, så er det teknologi-bedrifter som lykkes! (De får nok orden på kundeservicen også etterhvert).

Skrevet

Ja - er det ikke bra?

Det står virkelig respekt av hva Telenor har fått til i de 10 årene som har gått siden Televerkets dager. Satsningen på forskning og utvikling har gitt Telenor et forsprang overfor utenlandske konkurrenter, og dette gjør denne ekspansjonen mulig. Og er det noe vi trenger her hjemme, så er det teknologi-bedrifter som lykkes! (De får nok orden på kundeservicen også etterhvert).

Sa ikke noe om at det var bra eller ikke, men at et overskudd eller underskudd hos Telenor ikke behøver ha noen som helst sammenheng med selskapets aktiviteter innenfor landets grenser å gjøre. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...