Gå til innhold

Hvem eier bilen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som vet hvordan man kan finne ut hvem som eier en bil ved registreringsnummeret?

Det er en bil som står på MIN plass, som har stått der i 2 uker nå. Det er sånn passe irriterende.

Har prøvd å søke etter en slik tjeneste, men finner ikke noe.

Noen som vet? Selvsagt er det noe jeg vil gjøre nå, så det må være en automatisk tjeneste..

Skrevet

Det finnes ingen automatisk tjeneste. Du må ringe biltilsynet eller politiet i åpningstiden.

Skrevet

Hvis det er lån med pant i bilen, så skal du kunne finne det på

http://www3.brreg.no/oppslag/losore/motorvogn/index.jsp

Hvis ikke må du vente til biltilsynet åpner, og ringe dit.

Det er ikke noe parkeringsselskap som drifter parkeringsplassene der du bor da? I såfall kan du jo tipse de om at bilen som står på din plass IKKE har din tillatelse til det. I såfall kan de bøtelegge og/eller taue bort bilen.

Gjest minste tiltaks vei
Skrevet

Du kan jo starte med å legge en lapp på bilens vindu, om at du eier plassen og be dem flytte seg.

Jeg sto engang feilparkert slik, pga en misforståelse trodde jeg det var min plass. Men da de la en lapp på ruten min etter et par dager, flyttet jeg meg straks.

Gjest Får ikke sove
Skrevet

Du kan jo starte med å legge en lapp på bilens vindu, om at du eier plassen og be dem flytte seg.

Jeg sto engang feilparkert slik, pga en misforståelse trodde jeg det var min plass. Men da de la en lapp på ruten min etter et par dager, flyttet jeg meg straks.

Etter to uker burde det vel ha gått opp et lys eller to for de som feilparkerer.

Tror nok heller de tenker som så at "så lenge ingen sier noe, eller bryr seg, så blåser de i det"

En lapp på ruta ville neppe gjort susen, såfrem det ikke er eldre mennesker det dreier seg om, da går man stille frem. Men uansett, så har vel de de er på besøk hos litt snøring på eget og andres.

Skrevet

I borettslaget mitt har vi et selskap som sørger for dette, vi bare ringer og de tauer bort bilen og gir vedkommende 600,- i bot. Enkelt og greit.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Brønnøysundregisteret kanskje?

Sett en lapp i ruta:

DE HAR PARKERT PRAKTFULT. VELKOMMEN I KLUBBEN FOR EVNESVAKE BILLISTER...

Skrevet

Er du virkelig av denne verden? Det finnes gode og effektive metoder for å fjerne biler som okkuperer andres parkeringsplasser.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Er du virkelig av denne verden? Det finnes gode og effektive metoder for å fjerne biler som okkuperer andres parkeringsplasser.

Fikk den lappen i ruta selv en gang. Og JEG tok i alle fall poenget + at jeg synes det var ganske så humoristisk....

Gjest alive&kicking
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre om jeg er av denne verden? Det var ikke det hun/han spurte om.

Det ble spurt om råd og jeg ga et som har virka effektivt på meg.

Skrevet

Hva har det med saken å gjøre om jeg er av denne verden? Det var ikke det hun/han spurte om.

Det ble spurt om råd og jeg ga et som har virka effektivt på meg.

Hvor mange nick skriver du under i denne tråden?

Gjest alive&kicking
Skrevet

Hvor mange nick skriver du under i denne tråden?

Hvor mange nick? Hvis du mener meg som skrev om evnesvake billister, så har jeg bare brukt

Skrevet

Hvor mange nick? Hvis du mener meg som skrev om evnesvake billister, så har jeg bare brukt

Se på tråden i sin helhet -så svarer jo ikke favn deg! :) Hun svare deMona - og så blir DU hissig....

Skrevet

Har du briller? I så fall foreslår jeg at du pusser dem og tar en titt på tråden og hvem som svarer hvem.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Se på tråden i sin helhet -så svarer jo ikke favn deg! :) Hun svare deMona - og så blir DU hissig....

Ok. Men du skjønner jeg fikk svaret på min side "svar til meg", så da trodde jeg det var et svar til meg. Synes ikke det var så rart jeg...

PS; det går an å skrive et svar uten å være hissig. Det kommer bare an på hvordan den som leser det tolker det....

FLIRER! :-)

Skrevet

Ok. Men du skjønner jeg fikk svaret på min side "svar til meg", så da trodde jeg det var et svar til meg. Synes ikke det var så rart jeg...

PS; det går an å skrive et svar uten å være hissig. Det kommer bare an på hvordan den som leser det tolker det....

FLIRER! :-)

Om du fikk svaret på "svar til meg" . så er eneste mulighet at du er deMona.

Skrevet

Jeg bor i Oslo, og ringer 815 22 000, trykker 2, og oppgir nummeret på bilen.

Da får jeg navn og adresse til eier.

Nå i romjulen er den tjenesten åpen fra 9 til 1345 (fredag til 1245).

Jeg vet ikke om dette nummeret dekker helet landet, men det vil jeg tro.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Om du fikk svaret på "svar til meg" . så er eneste mulighet at du er deMona.

Jeg er ikke det og jeg aner ikke hvorfor jeg fikk det svaret på min side. Jeg har ikke noe problem med å innrømme om jeg bruker flere nick, men akkurat denne gangen har jeg ikke gjort det. Spiller liten rolle for meg om du tror meg eller ikke. Jeg kjenner fakta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...