Gå til innhold

Roaccutan - betale selv.

Anbefalte innlegg

Gjest -Fortvila jente 19-
Skrevet

Hei!

Har vært hos hudlege som ikke ville gi meg Roaccutan. Han sa at jeg ikke var "ille" nok til at jeg fikk det dekket, men at jeg kunne betale det selv...

Er det verdt å betale ca. 10.000 kroner for å få roaccutan?!

Jeg er så utrolig lei av kvisene mine, og har fått skikkelig komplekser av dem. Selvtilliten min blir faktisk dårligere pga. problemhuden min og jeg orker ikke ha det sånn lenger!

Blir man helt fin i huden av Roaccutan, og holder den seg fin?

Takk for svar, og fortsatt god jul!

Skrevet

Hei!

Roaccutan kan absolutt anbefales. Det er en del bivirkninger, men resultatet blir nesten utelukkende bra. Avsluttet selv kur for 2 mnd siden, og foreløpig har det ikke vært tilbakefall. Jeg var ikke "kjempe" plaget selv, men hudlegen mente at faren for arr ville være tilstede. Derfor skrev han anbefaling til trygdekontoret, og det gikk greit. Synes det er rart at legen ikke vil gjre det samme for deg, spiller jo ingen rolle for ham. Dersom han gir tillatelse til deg å bruke roaccutan, så må han da gi deg anbefaling. Prøv en ny hudlege. Lykke til!

Gjest -Fortvila jente 19-
Skrevet

Hei!

Roaccutan kan absolutt anbefales. Det er en del bivirkninger, men resultatet blir nesten utelukkende bra. Avsluttet selv kur for 2 mnd siden, og foreløpig har det ikke vært tilbakefall. Jeg var ikke "kjempe" plaget selv, men hudlegen mente at faren for arr ville være tilstede. Derfor skrev han anbefaling til trygdekontoret, og det gikk greit. Synes det er rart at legen ikke vil gjre det samme for deg, spiller jo ingen rolle for ham. Dersom han gir tillatelse til deg å bruke roaccutan, så må han da gi deg anbefaling. Prøv en ny hudlege. Lykke til!

Takk for svar!

Har time hos en annen hudlege 6 januar... så er veldig spent på utfallet!

Mange nevner at en av bivirkningene ved roaccutan er at man blir veldig tørr i huden...

Denne tørrheten kan vel kurerers med gode kremer etc.? En plass leste jeg at man ble så tørr at det dannet seg "flak" i ansiktet... synes det høres veldig drøyt ut! Men det er kanskje dette man må regne med?!

Skrevet

Takk for svar!

Mange nevner at en av bivirkningene ved roaccutan er at man blir veldig tørr i huden...

Denne tørrheten kan vel kurerers med gode kremer etc.? En plass leste jeg at man ble så tørr at det dannet seg "flak" i ansiktet... synes det høres veldig drøyt ut! Men det er kanskje dette man må regne med?!

Hei igjen!

Jeg ble veldig tørr i huden den første måneden, så god fuktighetskrem måtte til. Men etterhvert ble ikke det noe problem lenger. Det må ihvertfall ikke stoppe deg fra å prøve Roaccutan, for det er en liten pris å betale for et varig, godt resultat. Lykke til!

• 2 uker senere...
Gjest Resultat?
Skrevet

Takk for svar!

Hvordan gikk det hos legen? Dersom han ikke ville gi deg, og du eventuelt skulle betalt selv, hvor skulle du gått for å ta de testene man må ta underveis (leveren osv.)?

Jeg tenker nemlig å gjøre det samme, men hvis jeg ikke går til MIN lege å gjør det, vet jeg liksom ikke helt hvor jeg kan gå for å teste, bestille time for test etc.

Har heller egentlig ikke mye, men er DRITTLEI likevel. I perioder kan huden være omtrent helt fint, andre ganger pyton (i mine øyne).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...