Gå til innhold

urolige bein!!!


nikkinik

Anbefalte innlegg

Lurte på om andre med psykiske probl. strever med "urolige" bein på kveld/natt.( Har emosj. pers.forstyrrelse/borderline.) Det er så plagsomt at jeg ikke sover om natta,Sitter oppe å bare gråter innimellom.Fikk en sobril og en somadril av en bekjent for å se om det hjalp. Da sov jeg hele natta. Har spurt både psykiateren og fastlegen min om å få sånne tabletter,men får ikke. De er redd jeg skal samle opp og misbruke/ ta overdose. MEN når jeg virkelig trenger til nødvendig bruk innimellom kunne de vel gitt meg noen få tabl?????

Kunne jo fått de i dosett?

Noen forslag?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Somadril er en skit medisin. Så den bør man holde seg unna. Men det finnes mange medisiner som kan hjelpe deg å få sove. Ta å snakk med lege/psykiater om søvnproblemene og si at du trenger noe å sove på så finner dere helt sikkert en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det slik som bivirkning av Seroquel... Så jeg vet det er ganske grusomt å ha det slik. Heldigvis sluttet jeg på den medisinen.

Jada. Har hund og er mye ute....

Har prøvd masse forskjellige tabl. for å få sove, men de hjelper en el to kvelder så er det på'n igjen. Ikke no søvn.

Bruker ikke noen andre medisiner nå..Slutta med alt i sommer.Syns ikke noe hjelper. Er like ustabil samme hva jeg bruker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Har hund og er mye ute....

Har prøvd masse forskjellige tabl. for å få sove, men de hjelper en el to kvelder så er det på'n igjen. Ikke no søvn.

Bruker ikke noen andre medisiner nå..Slutta med alt i sommer.Syns ikke noe hjelper. Er like ustabil samme hva jeg bruker....

Kjenner en som hadde nytte av store doser vitamin E mot sine urolige ben - men aner ikke om det var tilfeldig.

Har du forsøkt å gjøre et nettsøk på temaet - mener å ha lest om ulike tiltak fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å gå en lang tur tidlig på kvelden og tøye godt ut etterpå?

en del medisiner får du urolige bein av. Vet jo ikke om du bruker noen. men da jeg tok Phenergan, var jeg veldig plaget, og måtte slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å spille musikk om natten for å bli roligere eller hvis jeg ikke får sove. Bruker ikke b- eller c-preparater men musikk kan gjøre noe av samme nytte.

Håper du finner ut av det.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg har også slike urolige bein.

Jeg har også borderline som deg.Vet ikke om det er den som er årsaken da,men alt er jo mulig så klart.

Jeg bruker imovane hver kveld for å få sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg har også slike urolige bein.

Jeg har også borderline som deg.Vet ikke om det er den som er årsaken da,men alt er jo mulig så klart.

Jeg bruker imovane hver kveld for å få sove.

Imovane hjelper ikke. Har prøvd ut mange forskjellige medisiner for å sove, men de virker bare ett par dager, så er jeg like søvnløs..

Må nok ha noe "sterkere", men det får jeg ikke. Tror jeg blir imun etter kort tid ang tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som hadde nytte av store doser vitamin E mot sine urolige ben - men aner ikke om det var tilfeldig.

Har du forsøkt å gjøre et nettsøk på temaet - mener å ha lest om ulike tiltak fra tid til annen.

Skal søke litt. Har ikke gjort det enda. Lurte på om det hadde sammenheng med det psykiske. Derfor var det fint å få spurt i dette forumet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en del medisiner får du urolige bein av. Vet jo ikke om du bruker noen. men da jeg tok Phenergan, var jeg veldig plaget, og måtte slutte.

Bruker ikke medisiner. Har ingen effekt på meg.Har prøvd mange slag. Men kanskje en må begynne for å bli kvitt disse "beina"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke medisiner. Har ingen effekt på meg.Har prøvd mange slag. Men kanskje en må begynne for å bli kvitt disse "beina"..

Prøv E-vitamin.Maxdose.Vet ikke hvor gammel du er og om du røyker. Men røyking over tid, kan gi dårlig sirkulerte ben. Noe som gjør de urolige, og at du ikke klarer og holde dem rolige. Du får kjøpt e-vitamin på helsekostbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal søke litt. Har ikke gjort det enda. Lurte på om det hadde sammenheng med det psykiske. Derfor var det fint å få spurt i dette forumet!!

Jeg vet ikke om det har sammenheng med det psykiske, men jeg har hørt om mange som sliter med det samme uten å ha psykiske vansker.

Enkelte medisiner som benyttes mot psykiske lidelser kan også gi mye uro i bena, men du sa at du ikke bruker medisiner - derfor tenker jeg at problemene med bena dine kan være et "selvstendig" problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv E-vitamin.Maxdose.Vet ikke hvor gammel du er og om du røyker. Men røyking over tid, kan gi dårlig sirkulerte ben. Noe som gjør de urolige, og at du ikke klarer og holde dem rolige. Du får kjøpt e-vitamin på helsekostbutikken.

meira! Skal prøve E vitamin. Er 39 år, røyker ikke nå, slutta for 2 mnd siden. Det er et "helvete" med disse urolige beina når det står på og jeg må prøve alle gode råd jeg får....Ellers blir det vel å beg å røyke igjen for å holde ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...