Gå til innhold

Litt vel mye fokus på flomkatastrofen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med all respekt for ofrene, turistene, deres pårørende og ellers alle som er innvolvert i flomkatastrofen på en eller anne måte; jeg synes det blir litt vel mye fokus på det. Hver bidige nyhetssending på samtlige kanaler handler om denne.

Ja, det er en tragedie for dem som er rammet. Men man må ikke glemme skjedd at det skjer ting rundt oss her hjemme.

Vet jeg blir lynchet for dette innlegget, men jeg måtte bare blåse ut litt

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

22

• Sør

15

• shandy

9

• snø

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke bare her hjemme
Skrevet

Det er ikke bare her hjemme det skjer ting som ikke kommer på nyhetene. Det er jo mange sultkatastrofer som aldri får så mye media dekning som denne flomkatastrofen.

Skrevet

Vi er vitne til den største naturkatastrofen i nyere tid.

Det skulle bare mangle at den ble dekket.

Skrevet

Hvilke hjemlige katastrofer er det du mener har blitt forbigått de siste dagene?

Gjest QuePasta
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Hva skjer her hjemme som du føler ikke dekkes?

Husk at foreløbig er det meldt om 45.000 døde. 13 nordmenn er bekreftet døde, mens mange hundre fortsatt er savnet. (For å sette det i perspektiv: I togulykken på Åsta for noen år siden, døde det 19.)

Gjest jaddajadda
Skrevet

Vi er vitne til den største naturkatastrofen i nyere tid.

Det skulle bare mangle at den ble dekket.

ShitDiddelyDo, sitat: "Det skulle bare mangle at den ble dekket."

Den ER allerede dekket. Er enig med dtr at det ikke er nødvendig å blåse det hele opp. Skjedd er skjedd. - Se f.eks. www.vg.no idag; siden er full av stoff om flomkatastrofen. For min del så hadde det vært nok med en nyhet som forteller om flommen. Man trenger da ikke ørten artikler for å skjønne at det er skjedd en flomkatastrofe.

Skrevet

Det er ikke bare her hjemme det skjer ting som ikke kommer på nyhetene. Det er jo mange sultkatastrofer som aldri får så mye media dekning som denne flomkatastrofen.

En sult katastrofe kan ikke sammenlignes i det hele tatt med denne eller andre naturkatastrofer!

Sultkatastrofer er som oftest menneskeskapte... det er ikke naturkatastrofer!

Flere mennesker fra land i Europa, inkludert Norge har offre der nede, personlig så kjenner jeg mennesker som ikke har gitt lyd fra seg ennå, som det ikke lykkes å få kontakt med, da vil det si at det er flere med meg og mine som ønsker å holde seg oppdatert på hva som skjer der nede, da info i fra UD og andre instanser ikke er tilstrekkelig!

Skrevet

Det er vel ikke til å komme fra at de mange nordmenn i områdene gjør saken mer "aktuell" for oss. Flere hundre nordmenn er savnet og det er dramatisk ut fra alle målestokker.

Det er (heldigvis) slik at vi engasjerer oss mer når våre egne er rammet.

Like full vil nok de fleste bli emosjonelt berørt når titusener dør i slik katastrofer, uansett hvem som er ofre.

....

Vi står overfor en uhyggelig naturkatastrofe og kanskje den ulykken som har kostet flest nordmenn livet.

Det må selvsagt dekkes av nyhetsmedia, og selvsagt i et omfang som er tilpasset alvoret.

Skrevet

Hva er det som har skjedd her hjemme som er så mye viktigere, da?

Det er klart de må ha informasjon når en så stor naturkatastrofe har skjedd.

De fleste ønsker å få vite mest mulig, og å bli oppdatert jevnlig på dette, både for å forsøke å forstå og å fatte hva dette egentlig innebærer.

Skrevet

Den ER allerede dekket. Er enig med dtr at det ikke er nødvendig å blåse det hele opp. Skjedd er skjedd. - Se f.eks. www.vg.no idag; siden er full av stoff om flomkatastrofen. For min del så hadde det vært nok med en nyhet som forteller om flommen. Man trenger da ikke ørten artikler for å skjønne at det er skjedd en flomkatastrofe.

Nei, men det trengs for oss som ikke vet hvor vi har våre!

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Hva skjer her hjemme som du føler ikke dekkes?

Husk at foreløbig er det meldt om 45.000 døde. 13 nordmenn er bekreftet døde, mens mange hundre fortsatt er savnet. (For å sette det i perspektiv: I togulykken på Åsta for noen år siden, døde det 19.)

Jeg kan ikke komme på noe sånn på stående fot enkelt-saker som ikke har blitt dekket godt nok. Men når samtlige nyhetssendinger er utvidet og handler bare om dette, blir man litt lei. Det skjer garantert ting her i Norge som de ikke får plass til å nevne.

Selvsagt skal nyhetene handle om flomkatastrofen, men det er da ikke nødvendig å gulpe opp det samme om og om igjen hver dag.

Skrevet

Jeg kan ikke komme på noe sånn på stående fot enkelt-saker som ikke har blitt dekket godt nok. Men når samtlige nyhetssendinger er utvidet og handler bare om dette, blir man litt lei. Det skjer garantert ting her i Norge som de ikke får plass til å nevne.

Selvsagt skal nyhetene handle om flomkatastrofen, men det er da ikke nødvendig å gulpe opp det samme om og om igjen hver dag.

lei?

Skrevet

Det er frivillig både å lese avisene og se på nyhetene, og hvis man ikke ser de første 20 minuttene av en nyhetssending kan man få med seg andre nyheter etterpå. I avisene er det lett å bare scrolle nedover forbi de 30 første artiklene, så får man med seg det andre som står.

Jeg får også nok. Orker ikke mer, men jeg klarer veldig lett å unngå å få mer info enn jeg vil. Det er jo mange som vil vite ALT, eneste jeg er interessert i er en oppdatering om dagen om ca hvor mange som er omkommet, både totalt og antall nordmenn.

Skrevet

Så lei at jeg skifter kanal.

å du verden. Tror ikke det er noe om den ubehagelige katastrofen på Cartoon Network :)

Gjest Nyco i det filosofiske hjørnet
Skrevet

Nei.

Jeg synes det er greit å bli minnet på hvilke ubetydelige små drittlus vi er, i den store sammenhengen.

Og at vi har ganske så kort tid på oss her på kloden. Det gjør det lettere å holde ut alle de sinnsyke idiotene som slakter ned sine medmennesker for fote og uten å blunke, i et tåpelig forsøk på evig et eller annet. Når man vet at innen en liten tidsramme på ca 80 år, en promp i motvind! Så er de like mye støv og gjørme som meg!

Da tenker jeg at jeg like gjerne kan prøve å være en hyggelig person, og være snill og grei mens jeg er her.

Grusomt vondt å tenke på alle barna.

Skrevet

Så om - la meg si - datteren eller moren din var på ferie i Thailand i julen, og du ikke hadde hørt et ord fra henne siden flodbølgen, hadde det fortsatt vært for mye i media om dette?

Skrevet

Så om - la meg si - datteren eller moren din var på ferie i Thailand i julen, og du ikke hadde hørt et ord fra henne siden flodbølgen, hadde det fortsatt vært for mye i media om dette?

ilene1365380268
Skrevet

Jeg synes at det er veldig aktuell nyhet. Verden er blitt mye mindre, og angår oss i hverdagen. Selv kjenner jeg til seks personer fra ulike miljøer herfra som er der nede. Og jeg kan tippe at det er flere av de jeg kjenner som har naboer eller slektninger som er der nede.

For ikke å snakke om alle de thailandske, indiske og folk fra Sri lanka som har bofste slektninger der.

Det er også lett å leve seg inn i den tragedien de nå opplever der nede.

Så jeg synes at fokuset er der det burde være.

Ser ikke for meg hvilke andre nyheter som kan være viktigere??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...