Gå til innhold

Litt vel mye fokus på flomkatastrofen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset hadde ungene gledet seg til filmen de skulle sende på NRK i dag tidlig/formiddag. Da vi benket oss foran tv'n for å se filmen. Sa de at filmen gikk ut pga ekstra nyhetssendinger.

Jeg ble irritert. Vi har da fått vite det som er å få vite om denne katastrofen nå. Det var da ikke nødvendig å la alle andre program vike for nyhetene. Det de har å fortelle om denne katastrofen nå kan fint vente til 19.00 nyhetene.

Jeg begriper ikke at du kan være så selvsentrert! Sett på en video om det er så viktig at de får se noe kjekt på tv, ungene dine dør ikke om de blir litt skuffet over et tv-program de ikke får sett.

I Asia derimot....

Beklager, men jeg klarer ikke å opparbeide så mye som en vag forståelse for dere som har "fått nok" av katastrofen i Asia.

Man blir ikke ferdig med denne katastrofen på lenge, lenge, lenge enda. Millioner har mistet alt de eier og har, hundrer av tusner har mistet noen de er glade i. I Norge sitter det mengder av mennekser og venter desperat på livstegn fra kjente og kjære.

Vær glad for at den eneste bekymringen du har er at ungene dine gikk glipp av en film på tv....!!!

Jeg gremmes!

:-(

Beste hilsen fra

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

22

• Sør

15

• shandy

9

• snø

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Her i huset hadde ungene gledet seg til filmen de skulle sende på NRK i dag tidlig/formiddag. Da vi benket oss foran tv'n for å se filmen. Sa de at filmen gikk ut pga ekstra nyhetssendinger.

Jeg ble irritert. Vi har da fått vite det som er å få vite om denne katastrofen nå. Det var da ikke nødvendig å la alle andre program vike for nyhetene. Det de har å fortelle om denne katastrofen nå kan fint vente til 19.00 nyhetene.

Nei, huff... stakkars små barn som ikke får se den koselige familiefilmen på NRK...

Beklager, men det syns jeg var kvalmende smålig. Det sitter tusenvis av mennesker klistret til skjermen hver eneste nyhets-oppdatering i håp om å få se et lite glimt av sine kjære som de ikke vet om er i livet eller ikke... og du beklager deg over at en film ikke blir sendt.

Skrevet

"Vi har da fått vite det som er å få vite om denne katastrofen nå."

Det var en svært naiv uttalelse å komme med, og viser bare at du ikke på langt nær har fått med deg nok om denne katastrofen.

Kanskje du heller burde følge bedre med på de nyhetssendinger som går?

Skrevet

Jeg begriper ikke at du kan være så selvsentrert! Sett på en video om det er så viktig at de får se noe kjekt på tv, ungene dine dør ikke om de blir litt skuffet over et tv-program de ikke får sett.

I Asia derimot....

Beklager, men jeg klarer ikke å opparbeide så mye som en vag forståelse for dere som har "fått nok" av katastrofen i Asia.

Man blir ikke ferdig med denne katastrofen på lenge, lenge, lenge enda. Millioner har mistet alt de eier og har, hundrer av tusner har mistet noen de er glade i. I Norge sitter det mengder av mennekser og venter desperat på livstegn fra kjente og kjære.

Vær glad for at den eneste bekymringen du har er at ungene dine gikk glipp av en film på tv....!!!

Jeg gremmes!

:-(

Beste hilsen fra

Man får ikke vite noe mer om sine kjære er i livet eller ikke ved å se på nyhetene. Det eneste man kan gjøre er å vente på en telefon eller prøve å ringe dem selv.

Skrevet

Man får ikke vite noe mer om sine kjære er i livet eller ikke ved å se på nyhetene. Det eneste man kan gjøre er å vente på en telefon eller prøve å ringe dem selv.

...men tror du kanskje ikke at folk som kanskje har mistet sine kjære har vagt mer behov for og interesse av nyheter fra katastrofeområdet, enn det de som ikke er rammet av katastrofen har av å se på en eller annen film??

Jeg er enig med Goliath i at de som har "fått nok" av katastrofen kanskje har sett litt for lite nyheter...

Det hadde selvfølgelig vært fint om vi bare kunne lukket øynene for det som har skjedd, for det er jo så langt borte. Men personlig synes jeg at om man klarer å "få nok" av det som har skjedd, så må man være følelsesmessig avstumpa.

Jeg har ikke mistet noen, ei heller kjenner jeg noen som er savnet. Men jeg har ingen problemer med å sette meg inn i hvordan de som er rammet har det, og jeg gråter med de som har mistet sine, og gleder meg over dem som finner igjen sine kjære i live.

Og om barnetv viker for nyeheter, så synes jeg man i stedet burde skru av tv, sette seg ned med barnet sitt, leke litt, lese en bok. Gjøre noe sammen - mens man sender en tanke til alle dem som har mistet den muligheten for all framtid.

Herregud - hva er katastrofen - flodbølgen i Asia eller at barnetv ikke kommer når det skal????

Beste hilsen fra

Skrevet

Enten er dette et sykt tulleinnlegg, eller så har du fått antennene dine trukket ut med roten.

Du burde kanskje heller være glad for at du faktisk har et barn som kan se TV?

Skrevet

Amen!

;o)

Beste hilsen fra

Nå klemte jeg til skikkelig, ser jeg, hehe...

Skrevet

Takk for din utblåsning. Jeg har i mitt stille sinn tenkt som så at "Vel og bra med innsamling til flomofrene, men nå de sultet i over ett år i Darfur. Hvor blir det alle alle sms-aksjonene og Tenn-et-lys-i-vinduet-aksjonene for dem???"

Opplys meg:

Hva i helv... er poenget med å spre krones-budskap om tenne et lys i sin egen stue?

Er det noen som blir mette av det? Stopper det blod? Vekker det liv?

Skrevet

Enten er dette et sykt tulleinnlegg, eller så har du fått antennene dine trukket ut med roten.

Du burde kanskje heller være glad for at du faktisk har et barn som kan se TV?

'Trukket ut med roten...' hehe, den har jeg memorert for senere anledninger.

Skrevet

Noe så åndssvakt. Ikke tegn til intelligent liv fra din kant, noe du sikkert er klar over i og med at du ikke tør å stå fram.

Håpet er at du bløffer om at du har unger!

Skrevet

Ville bare si at sultkatastrofer vel av og til også kan være en naturkatastrofe. mangel på regn i en lang periode feks. Slik at avlingene ikke kunne høstes i land hvor det er alt de har å leve av.

Man kan si det er slik også av og til, men som oftes så er det pga at de som sitter i landetshovedsete er skyldig i sultkatastrofene!

Skrevet

Nei, nettopp..folk her i norge er så selvsentrerte at de kun reagerer dersom noen de kjenner er med i en katastrofe..ellers gir de faen!

Og med det så mener du at jeg ikke hadde brydt meg om dette hadde skjedd en plass der jeg ikke kjente noen?

Pisspreik kaller jeg sånt! Dessuten kjenner du ikke meg, og har på ingen måte et grunnlag for å komme med slike påstander om meg!

Skrevet

Synes ikke jeg har fått vite nok enda jeg, så jeg følger med på CNN-nyhetene også.

Når barne-tv går ut pga andre sendinger, så er det jo bare å sette på en video.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Noe så åndssvakt. Ikke tegn til intelligent liv fra din kant, noe du sikkert er klar over i og med at du ikke tør å stå fram.

Håpet er at du bløffer om at du har unger!

Hva var vitsen med all den dritten der? Og hva mener du med 'å stå fram'? Et innlegg undertenget 'favn, sier meg iallefall ingenting om din identitet! Ikke en nanomillimeter mer enn 'dtr' gjør om den som skrev det innlegget!!!!

Er du uenig i det, så får du være tøff nok til å sta fram med ditt virkelige navn og adresse her! INGEN her inne 'står fram'! Vil du være den første?

Skrevet

Litt enig! Har vel dødd noen millioner i sultkatastrofer de siste åra, uten at det har fått så mye dekning som de her titusener flomofre.

Dere husker vel hvor mye oppmerksomhet bare 2000 døde fikk 11. september 2001? Så det må tydelig litt mer action til enn ens akte død pga manglende mat? For at det skal bli gode TV-sendinger mener jeg. Seertall, vet dere! Det genererer inntekter! Kan jo ikke filme et barn i dagevis, der det ligger nesten uten å røre seg før det dør. Ingen gidder vel se det. Men et flys om krasjer i en skyskraper og monsterbølger som dreper folk, det blir litt mer actiinfilm-aktig, og DET liker folk helt tydelig. For hadde vi ikke sett på, så hadde de ikke sendt så mye. Seertalla blir nøye målt...

Du har ikke tenkt på at de høye seertallene skyldes at ganske mange rundt om kring i dette land sitter med nervene i helspenn, klumpen i halsen, og kniven i hjertet over familie og venner de frykter de ikke kommer til å se igjen? HAr det ikke sneiet tankene dine engang? Ikke i et sekund engang?

Du skal være så gla du, du skal prise deg evig lykkelig du, over at du ikke sitter på samme måten som mange av norges befolking og resten av europa og verden sitter nå, du skal prise deg EVIG lykkelig!

Skrevet

Har du ikke hørt de meningene/mistankene forfektet før da? Jeg har ikke noe fasit på hva som er riktig og galt, men har lært meg til ikke å være naiv og internasjonale TV-kanaler er nok ganske opptatt av å tjene penger (= seertall).

Selvfølgelig må de sende, det er jo informasjon de driver med.. Men til slutt sitter jeg litt igjen og føler meg som en kikker. BØR envise personlig tragedie så i detalj for andre mennesker. De gasser seg liksom i tragedien. Det er langt forbi nødvendig informasjon liksom.

Og det er ikke psykisk sunt å fordype seg alt for mye i tragedier.

HVorfor skulle ikke elendigheten vises?

Hvorfor skal ikke vi som sitter her hjemme få vite hva som skjer med våre kjære? er det for mye å be om at dere også desverre må innlemmes i grusomhetene, er det virkelig så enkelt å lukke øynene og late som om ting ikke har skjedd? At det har skjedd en ufattelig tragedie for utrolig mange mennesker?

Skrevet

Du skriver: "Men man må ikke glemme skjedd at det skjer ting rundt oss her hjemme"

Du har selvsagt helt rett - her har du noen nyheter fra Norge:

http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/4381052.html

Kanskje de gir grunn til ettertanke...

Det der var virkelig unødvendig i en debatt som denne, Sør!

Igjen går du laaangt over streken! Når har du tenkt å lære å gi deg når tiden er inne?

Skrevet

Hei,

Det går fint an å ha katt/hund uten at det skal bli en milliardindustri.

Fra artikkelen:

"Han mener kjæledyrene i større grad behandles som familiemedlemmer. Ikke minst innen veterinærmedisin har det skjedd mye de siste årene.

– Hunder og katter kan nå behandles for alvorlige sykdommer. De kan få både computertomografi og gjennomgå hoftetransplantasjoner. Slikt var utenkelig for få år siden, sier Bredal."

Computertomografi!!!!

Når barn dør pga mangel på noen poser salt/sukker (for å fikse diaré) så er det perverst med computertomografi for katter.

Jeg har ikke noe "imot" hunder/katter som "får restmat" (slik som i gamle dager), men når de får bedre medisinsk behandling enn 90% av menneskene i verden, så er noe MEGET galt.

Med vennlig hilsen

Er det ikke opp til eierene da, om hvor mye penger de vil bruke på kjæledyrene sine?

Kan vel aldri tenke meg at du ikke har en hobby som koster litt! (du er jo på nett titt og ofte, og hva blir brukt årlig av sånt har du reknet på det?)

Hvor mye omsetter diverse industrier hvert år, av dødelige ting som er et absolutt must have?

Det var faktisk andre ting du kunne komt trekkende med enn dette! Men vi vet jo du har dine korstog!

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Det er dødtid på nyhetsfronten i romjula, det skjer ingenting i politikken eller noe. Jeg tror ikke du har gått glipp av noen vesentlige nyheter akkurat.

Ettersom det fortsatt er 800 nordmenn savnet der nede er det nok mange, mange familier som ønsker å få vite alt som er å vite.

Skrevet

Tror Sør helst ser at han ikke hadde henvist til den linken *s*. - Jeg sitter her med et smil om munnen når jeg leser innleggene hans. Skal liksom være så from og hensynsfull til alt og alle. Men så blir det bare feil alt sammen. *lol*

Sør, fromm og hensynsfull? Ehee... har du tatt feil eller;)

Denna karen er kun kjent for sine sure oppgulp av en annen klasse, kun svada og misfornøyelse som kommer fra den "pennen" der! Fra ende til annen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...