Gå til innhold

Litt vel mye fokus på flomkatastrofen

Anbefalte innlegg

Gjest rutangis netu
Skrevet

Du har ikke tenkt på at de høye seertallene skyldes at ganske mange rundt om kring i dette land sitter med nervene i helspenn, klumpen i halsen, og kniven i hjertet over familie og venner de frykter de ikke kommer til å se igjen? HAr det ikke sneiet tankene dine engang? Ikke i et sekund engang?

Du skal være så gla du, du skal prise deg evig lykkelig du, over at du ikke sitter på samme måten som mange av norges befolking og resten av europa og verden sitter nå, du skal prise deg EVIG lykkelig!

Du har ikke forstått mine betraktninger!

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

22

• Sør

15

• shandy

9

• snø

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest rutangis netu
Skrevet

HVorfor skulle ikke elendigheten vises?

Hvorfor skal ikke vi som sitter her hjemme få vite hva som skjer med våre kjære? er det for mye å be om at dere også desverre må innlemmes i grusomhetene, er det virkelig så enkelt å lukke øynene og late som om ting ikke har skjedd? At det har skjedd en ufattelig tragedie for utrolig mange mennesker?

Igjen, du har lest med forutintatthet! Jeg føler med alle de i verden som lider, også de som ikke blir vist i TV-ruta. Vi lar oss styre av det som blir vist der, synes synd på akkurat DE ofrene, og ofrer ikke en tanke på alle ofre som ikke blir berdiget sendetid. DET synes jeg smaker av dobbelmoral.

Skrevet

Hva var vitsen med all den dritten der? Og hva mener du med 'å stå fram'? Et innlegg undertenget 'favn, sier meg iallefall ingenting om din identitet! Ikke en nanomillimeter mer enn 'dtr' gjør om den som skrev det innlegget!!!!

Er du uenig i det, så får du være tøff nok til å sta fram med ditt virkelige navn og adresse her! INGEN her inne 'står fram'! Vil du være den første?

Du er ikke så lur du heller. Neinei.

Skrevet

Det er forskjellige ting. Folk dør ikke av mangel på ferieturer. Folk dør av mangel på computertomografi, og mangel på mat.

Med vennlig hilsen

Mener du at det er knapphet mht produksjonsmuligheter på Ct-maskiner, slik at dyrlegene okkuperer maskiner som ellers ville bli sendt dit de har større behov?

Dette handler vel om økonomiske prioriteringer, gjør det ikke?

Noen vil heller ha dyr i femilien enn å reise på ferieturer, og sett fra mitt perspektiv er det en grei prioritering.

Jeg synes det er grunn til å sette søkelys på vårt forbruk, og vår evne til å forbruke uten å være villige til å dele med de som trenger ressursene mere enn oss selv. Derimot synes jeg som vanlig at du har "blindspot" i forhold til menneskers ønsker om å ha kjæledyr. (Kanskje du har noen barndomsopplevelser som kan forklare dette...*s*)

Forøvrig håper jeg du har en fin jul :-)

Skrevet

Du har ikke forstått mine betraktninger!

Mye mulig det! Men da burde du kansje skrive det litt klarere! At du faktisk føler med dem som sitter hjemme og tenker på sine kjære og vennene sine! Ikke at du er lei actionliknenede nyhetsinnslag som selger! For det var det som sto der og inget annet! Du skriver også i et annet innlegg at det er vanskelig å bry seg om noe annet en sine egne! menst her kommer du drassende med at det er så og så mange millioner som dør av sult hele tiden! Er ikke dem som streifer tankene mine idag og ikke heller i morgen... ikke før de blir funnet! Tror ikke du tenker så mye på at det er faktisk det jeg gjør, og at det da er natrulig å irritere seg over slikt vissvass som du skriver her, om at nyhetene kun er ute etter seertall og at seerene kun liker slike nyheter og det er derfor det får så stor seeroppfølging... må bare få påstå at jeg syntes du tar feil!

Skrevet

Igjen, du har lest med forutintatthet! Jeg føler med alle de i verden som lider, også de som ikke blir vist i TV-ruta. Vi lar oss styre av det som blir vist der, synes synd på akkurat DE ofrene, og ofrer ikke en tanke på alle ofre som ikke blir berdiget sendetid. DET synes jeg smaker av dobbelmoral.

Mener du da i henhold til katastofen som nettopp har skjedd eller på alt det andre tragiske som hender i verden hele tiden?

Da må jeg bare beklage, for sultofrene har min minste oppmerksomhet akkurat no! Noe som for seg selv er den største selvfølgelighet, jeg vil ha hjem mine jeg!

Skrevet

Her i huset hadde ungene gledet seg til filmen de skulle sende på NRK i dag tidlig/formiddag. Da vi benket oss foran tv'n for å se filmen. Sa de at filmen gikk ut pga ekstra nyhetssendinger.

Jeg ble irritert. Vi har da fått vite det som er å få vite om denne katastrofen nå. Det var da ikke nødvendig å la alle andre program vike for nyhetene. Det de har å fortelle om denne katastrofen nå kan fint vente til 19.00 nyhetene.

Jeg håper ikke du virkelig mener at fordi barna ikke fikk sett film så ble du irritert!?!?!? 1500 nordmenn er savnet(og 70 000 mennesker totalt er døde) og du veil Se FILM!?!?! Joda jeg er enig i at det går an feks. og la nyhetssendingen gå på NRK" i stedet for det der idiotiske SVISJ eller hva det heter. Men tror du ikke at endel venner og bekjente av de som de ikek har hørt noe fra er litt mer interessert i nyhetene enn filmen du ville se.??? Er man redd og desperat så kan man faktisk ikke så nok informasjon om dette. Du får klage til NRK.

Skrevet

Her i huset hadde ungene gledet seg til filmen de skulle sende på NRK i dag tidlig/formiddag. Da vi benket oss foran tv'n for å se filmen. Sa de at filmen gikk ut pga ekstra nyhetssendinger.

Jeg ble irritert. Vi har da fått vite det som er å få vite om denne katastrofen nå. Det var da ikke nødvendig å la alle andre program vike for nyhetene. Det de har å fortelle om denne katastrofen nå kan fint vente til 19.00 nyhetene.

Vettu hva!Ærlig hva feiler sånne personer som deg?

Har aldri sett deg klage når programmer går ut pga sport! Har aldri sett nicket ditt heller, dette er jo tegn på feigskap!

Stakkars stakkars barna dine... de fikk ikke sett film de....

Kansje du heller skulle tatt deg en tur ut med barna, forklare dem hvorfor filmen gikk ut, og ta dere noen minutters stillhet og lære barna dine om de virkelige livet, altså det som foregår i verden og ikke det som skjer på film!

Huff... stakkars barn, som har en forelder som deg!

Skrevet

Hva var vitsen med all den dritten der? Og hva mener du med 'å stå fram'? Et innlegg undertenget 'favn, sier meg iallefall ingenting om din identitet! Ikke en nanomillimeter mer enn 'dtr' gjør om den som skrev det innlegget!!!!

Er du uenig i det, så får du være tøff nok til å sta fram med ditt virkelige navn og adresse her! INGEN her inne 'står fram'! Vil du være den første?

Herre jemmen! Du har mindre der oppi enn hva jeg trodde altså!

Hva er vitsen med et forum, om man ikke skulle kunne kjenne igjen noen på nicket som er den eneste måten å identifisere mennesker på nett på?

Flere her inne "kjenner" hverandre på nickene, skrivemåter osv...

Men feighet kommer på forskjellige måter!

Skrevet

Hehe, godt forsøk på å provosere. Du lyktes.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Mye mulig det! Men da burde du kansje skrive det litt klarere! At du faktisk føler med dem som sitter hjemme og tenker på sine kjære og vennene sine! Ikke at du er lei actionliknenede nyhetsinnslag som selger! For det var det som sto der og inget annet! Du skriver også i et annet innlegg at det er vanskelig å bry seg om noe annet en sine egne! menst her kommer du drassende med at det er så og så mange millioner som dør av sult hele tiden! Er ikke dem som streifer tankene mine idag og ikke heller i morgen... ikke før de blir funnet! Tror ikke du tenker så mye på at det er faktisk det jeg gjør, og at det da er natrulig å irritere seg over slikt vissvass som du skriver her, om at nyhetene kun er ute etter seertall og at seerene kun liker slike nyheter og det er derfor det får så stor seeroppfølging... må bare få påstå at jeg syntes du tar feil!

Det der med at de som savner sine kjære eller kjente er dypt bekymret, og at en føler sterkt med dem, er for meg så selvfølgelig at jeg ikke tenkte på å nevne det engang! Tar det for gitt at alle som har noen de er glad i skjønner det uten at vi forklarer det her. Vi kan vel allikevel diskutere medias rolle uten å gå helt av hengslene?

Gjest rutangis netu
Skrevet

Mener du da i henhold til katastofen som nettopp har skjedd eller på alt det andre tragiske som hender i verden hele tiden?

Da må jeg bare beklage, for sultofrene har min minste oppmerksomhet akkurat no! Noe som for seg selv er den største selvfølgelighet, jeg vil ha hjem mine jeg!

DET var jo virkelig et egoistisk utsagn! Det viser jo at alle bare tenker på seg selv, og deretter på andre! Sultofrene eller krigsofrene ofrer du ikke en tanke? jaja

Forøvrig er alle ofrene der nede helt avhengig av at den 'friske' del av verden nå gjør helt andre ting for å hjelpe enn å sitte foran TV-skjermen mye av dagen! En kan informere seg fortløpende uten å se alt flere ganger! Og hvordan skulle det gå hvis alle satt handlingslamma foran skjermen og akka seg?

Gjest rutangis netu
Skrevet

Herre jemmen! Du har mindre der oppi enn hva jeg trodde altså!

Hva er vitsen med et forum, om man ikke skulle kunne kjenne igjen noen på nicket som er den eneste måten å identifisere mennesker på nett på?

Flere her inne "kjenner" hverandre på nickene, skrivemåter osv...

Men feighet kommer på forskjellige måter!

Jeg tror nok ikke du får tak i essensen i alt jeg har skrevet. Du misforstår nok endel. Sannsynligvis er det en blanding av at jeg ikke forklarer klart nok og at du oppfatter litt feil? En gjør ofte det når en lar seg engasjere voldsomt følelsesmessig.

Forøvrig skal jeg huske på at jeg nok er litt dum! Heldig du som er så klok! ;-)

Skrevet

Det der var virkelig unødvendig i en debatt som denne, Sør!

Igjen går du laaangt over streken! Når har du tenkt å lære å gi deg når tiden er inne?

Beklager hvis jeg satt ting i perspektiv for deg, Mistera.

Personen etterlyste nyheter fra Norge, og fikk dem.

Med vennlig hilsen

Skrevet

DET var jo virkelig et egoistisk utsagn! Det viser jo at alle bare tenker på seg selv, og deretter på andre! Sultofrene eller krigsofrene ofrer du ikke en tanke? jaja

Forøvrig er alle ofrene der nede helt avhengig av at den 'friske' del av verden nå gjør helt andre ting for å hjelpe enn å sitte foran TV-skjermen mye av dagen! En kan informere seg fortløpende uten å se alt flere ganger! Og hvordan skulle det gå hvis alle satt handlingslamma foran skjermen og akka seg?

Jeg syntes ikke jeg er det MINSTE egoistik her!

Som du skriver her;Men hvis en IKKE er personlig engasjert, så er det kanskje lurt å ikke drukne seg i sorg og bekymringer på vegne av tusener av folk en ikke kjenner? Sier IKKE en ikke skal tenke på dem, men ikke dvele i dagesvis. Noen har blitt deprimerte av slikt, med det som resultat at de ikke lenger orker omsorgen for sine nærmeste. Og den er som sagt viktigere enn for tusener ukjente. Derav kommer at de som har kjente der nede selvfølgelig følger hver time med nyhetssendinger!

Jeg kan bare beklage at jeg ikke ofrer sult og krigsofrene en tanke på dager som dette! Hvorfor i helvete skulle jeg det? Jeg har all min enerig og mine tanker hos mine kjære som kansje ikke er lenger! Jeg bryr meg ikke spøyten (i øyeblikket) om alt det andre, og vet du... det skulle faen meg bare mangle! Hvorfor skal jeg sitte å være lei på vegne av millioner av mennesker jeg ikke kjenner? Når jeg har kjente og kjære i et katasrtofe område der det er flere titusner som har mistet livet! Og du... du kan desverre ikke gi meg noe svar på dette før du har opplevd dette på kroppen selv....

Tydlig at du ikke har opplevd tragedier av dette slag i livet ditt, men det unnskylder ikke din uvitenhet om andre pesoners sorg og smerte!

Skrevet

Mener du at det er knapphet mht produksjonsmuligheter på Ct-maskiner, slik at dyrlegene okkuperer maskiner som ellers ville bli sendt dit de har større behov?

Dette handler vel om økonomiske prioriteringer, gjør det ikke?

Noen vil heller ha dyr i femilien enn å reise på ferieturer, og sett fra mitt perspektiv er det en grei prioritering.

Jeg synes det er grunn til å sette søkelys på vårt forbruk, og vår evne til å forbruke uten å være villige til å dele med de som trenger ressursene mere enn oss selv. Derimot synes jeg som vanlig at du har "blindspot" i forhold til menneskers ønsker om å ha kjæledyr. (Kanskje du har noen barndomsopplevelser som kan forklare dette...*s*)

Forøvrig håper jeg du har en fin jul :-)

Hei,

Jeg kritiserte ikke "vanlig kjæledyrshold", men det er forskjell på det og computertomografi for dyr.

Jeg regner med du kjenner noen som "levde under 2. verdenskrig"?

Ser du at de kaster mat?

Mat (og medisin) ER forskjellig - vel å merke, ETTER at man ikke har hatt det.

Å "kaste" 2000 kr i mat er noe helt annet enn å kaste en stol til 2000 kr.

Håper dere også har hatt en god jul.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sør, fromm og hensynsfull? Ehee... har du tatt feil eller;)

Denna karen er kun kjent for sine sure oppgulp av en annen klasse, kun svada og misfornøyelse som kommer fra den "pennen" der! Fra ende til annen!

Fint hvis du kan forholde deg til emnet, Mistera, istedet for sure oppgulp om "Sør".

Skrevet

Jeg tror nok ikke du får tak i essensen i alt jeg har skrevet. Du misforstår nok endel. Sannsynligvis er det en blanding av at jeg ikke forklarer klart nok og at du oppfatter litt feil? En gjør ofte det når en lar seg engasjere voldsomt følelsesmessig.

Forøvrig skal jeg huske på at jeg nok er litt dum! Heldig du som er så klok! ;-)

Jeg har ikke latt meg noe som helst jeg! Skulle jeg lavære å bry meg voldsomt følelsesmessig når jeg faktisk har familie som ikke har gitt lyd fra seg? Da lar man seg ikke engasjere, da er man ufrivillig engasjert! Tror du ikke jeg skulle ønske at dette aldri hadde skjedd? At alle katastrofer av alle slag aldri kunne ha skjedd? Får bare beklage at jeg har "latt" meg engasjere....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...