Gå til innhold

Litt vel mye fokus på flomkatastrofen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset hadde ungene gledet seg til filmen de skulle sende på NRK i dag tidlig/formiddag. Da vi benket oss foran tv'n for å se filmen. Sa de at filmen gikk ut pga ekstra nyhetssendinger.

Jeg ble irritert. Vi har da fått vite det som er å få vite om denne katastrofen nå. Det var da ikke nødvendig å la alle andre program vike for nyhetene. Det de har å fortelle om denne katastrofen nå kan fint vente til 19.00 nyhetene.

Uff så leit at du og ungene dine ikke fikk sett filmen.....*rister på hodet*

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

22

• Sør

15

• shandy

9

• snø

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*Tragedier av dette slag* Tragedien er vel for de der nede som har mistet MANGE av sine kjære, kanskje alle de nærmeste, PLUSS at de har mistet alle eiendeler samt husvære (som ikke var forsikret) og ikke har penger til mat. DE må være der nede.

Pårørende her oppe i Europa har også mistet sine kjære, men har alt det praktiske i orden rundt seg. Disse situasjonene kan ikke sammenlignes. Pårørendes sorg her oppe kan ikke settes opp mot dem som må leve videre der nede. Og ikke skjønne DET er egoistisk det!

Vend nesen hjemmover før du dømmer andre lille venn!

Hvor i tråden sier jeg at jeg ALDRI har bryddt meg? Jeg sier at akkurat NÅ bryr jeg meg ikke spøyten om sultkatastrofene og andre ting som skjer i verden, jeg trenger først å få denne flomkatastrofen på avstand før jeg bryr meg om andre titusener av mennesker i andre sultrammede land og verdensdeler.

Om DU ikke skjønner det, så sier det en veldig god del om deg og din måte å se andre på... Men du kan jo bare vente på at dette rammer deg, så rekner jeg med at pipen får en annen dralt!

Skrevet

Jeg er HELT enig med deg jeg. OG som du skriver, ALL respekt til alle pårørende.

Igår var det extrasendinger hele formiddagen, reprise på reprise av reportasjer.

Jeg er bare SÅÅÅ glad at barna våre alltid har en voksen i huset, tenker på de barna som sitter aleine hjemme fordi at pappa og mamma er på jobb ...... og ingen kan styre kanalene på TV`n.....

Du prater om respekt! Du aner jo ikke hva respekt vil si jo!

Klager du like mye når sporten blir sendt i reprise på reprise? Har ikke jeg sett!

Men at de sender ekstrasendinger viser bare at de forstatt ikke har fått kontroll over situasjonen og at fortsatt veldig mange i fra norge er savnet ennå, og at faktisk ganske mange vil veldig gjerne se hvordan det utvikler seg der nede og om de kan få et glimt av sine kjære....

Respekt lille venn!!!

Hvor viser du det?

Skrevet

Vel, jeg mente ikke deg spesiellt, men intrykket jeg har fått javnt over.

Det fokuseres vel mye på våre, kontra de som er dømt til å forbli der de er.

Du kan vel være enig i dette.

Jeg ser det er mange som dømmer innskriver og antagelig (tulleinnlegget om tapt barneprogram), men jeg ser og hører ikke så veldig mye om annet enn tapte, og savnede nordmenn.

Det blir noe vridd da (etter min mening), for disse som fremhever seg selv, og skal så fromt tenke på andres ulykke.

Du eller andre får ikke meg til å tro at de bryr seg filla mer om innbyggerne, og deres lidelser, enn de gjør om mange mennesker som dør av sult f.eks.

De følger med for å se om det er nordmenn som er reddet, ikke gamla eller hennes barnebarn, som bor i et skur bak turistenes luksustilværelse.

OK... hva mener du her egentlig? At det er egoistisk av oss som savner noen der nede å ikke tenke på alle andre rundt om kring i verden og bruke all vår energi på dem i steden for å være bekymret for våre egne som fortsatt er savnet?

Forsto ikke innlegget ditt!

Gjest rutangis netu
Skrevet

Vend nesen hjemmover før du dømmer andre lille venn!

Hvor i tråden sier jeg at jeg ALDRI har bryddt meg? Jeg sier at akkurat NÅ bryr jeg meg ikke spøyten om sultkatastrofene og andre ting som skjer i verden, jeg trenger først å få denne flomkatastrofen på avstand før jeg bryr meg om andre titusener av mennesker i andre sultrammede land og verdensdeler.

Om DU ikke skjønner det, så sier det en veldig god del om deg og din måte å se andre på... Men du kan jo bare vente på at dette rammer deg, så rekner jeg med at pipen får en annen dralt!

Jeg har vel lest dine innlegg på samme måten som du har lest mine da kanskje?

Og hva vet du om hvem av oss andre som har eller ikke har opplevd å miste sine kjæreste,og under hvilke omstendigheter. Jeg har mistet mange. Er det bare DIN sorg og din måte å forholde seg til den på, som er riktig mener du?

Skrevet

Jeg har vel lest dine innlegg på samme måten som du har lest mine da kanskje?

Og hva vet du om hvem av oss andre som har eller ikke har opplevd å miste sine kjæreste,og under hvilke omstendigheter. Jeg har mistet mange. Er det bare DIN sorg og din måte å forholde seg til den på, som er riktig mener du?

Jeg og har mistet kjære på andre måter! Men det er første gangen jeg kansje har mistet noen i noe sånt som dette! De er jo ikke funnet ennå, så nå er sjansene svært store for at de aldri vil bli funnet!

Ikke har jeg heller sagt noe om at MIN måte er den eneste rette! Vis meg hvor det står, vær så snill!

Det er du som har begynt å anta ting om meg, om hvordan jeg tenker i henhold til katastrofer, det er du som har tillagt meg egenskapene du påstår jeg har med å ikke bryr meg! Det har du da skrevet til meg mang en gang i denne tråden om hvor egoistisk jeg er fordi jeg sørger over tapet på venner (har fortsått nå at de aldri vil bli funnet) og ikke bryr meg om hva som skjer i resten av verden!

Da må jeg bare beklage at jeg er litt selvopptatt i sorgen, at jeg reagerer litt på innleggene dine om hvor egoistisk jeg er, noe jeg ikke er til vanlig....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...