Gå til innhold

Sheperds Pie

Gjest den ekte noor

Anbefalte innlegg

Gjest den ekte noor
Skrevet

"put casserole in oven"-betyr det at jeg skal putte en kasserolle i ovnen? Eller en ildfast form?

Gjest Paiform?
Skrevet

Nå er ikke jeg helt sikker på dette da, men ut fra det jeg har sett på engelske matprogrammer så virker det for meg som om casserole menes selve innholdet i kasserollen. (Altså at hvis man lager en gryterett el.l, så kaller de gryteretten for casserole). Mulig jeg tar helt feil men.

Så skulle jeg ha oversatt det du skriver, så ville jeg vel ha sagt at man skal sette maten i ovnen.

Jeg vil ikke tro at du skal sette kasserollen i ovnen i alle fall. Så jeg ville hatt det over i en ildfastform, og stekt maten i denne. (Eventuelt en paiform?! siden det er pai du lager?!).

Skrevet

Hei,

Det er hva enn du lager paien i. Det er ganske vanlig å lage den i en jerngryte, og da setter du hele gryten i ovnen.

Vær forsiktig, fordi den blir uhyggelig varm.

Med vennlig hilsen.

Skrevet

casserole betyr gryterett. Altså forma med maten i. Sør seier jarngryte - dei oppskriftene eg har går mest ut ifrå vanlege ildfaste former. Har aldri fått det servert :-/

Uansett, det smakar godt :-p ~~~~~~

Skrevet

Du lager sheperds pie i en ildfast form. Selv lager jeg det i en høy form som settes i stekovnen så maten stekes.

Skrevet

Nå er ikke jeg helt sikker på dette da, men ut fra det jeg har sett på engelske matprogrammer så virker det for meg som om casserole menes selve innholdet i kasserollen. (Altså at hvis man lager en gryterett el.l, så kaller de gryteretten for casserole). Mulig jeg tar helt feil men.

Så skulle jeg ha oversatt det du skriver, så ville jeg vel ha sagt at man skal sette maten i ovnen.

Jeg vil ikke tro at du skal sette kasserollen i ovnen i alle fall. Så jeg ville hatt det over i en ildfastform, og stekt maten i denne. (Eventuelt en paiform?! siden det er pai du lager?!).

SEr på BBC Food du også? :)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Man kan lære mye av TV, hun hadde iallefall rett:) Og maten ble god:)

Skrevet

Man kan lære mye av TV, hun hadde iallefall rett:) Og maten ble god:)

Modig gjort å lage det syns jeg! :-) Lenge siden jeg har laget noe for første gang nå.....hmmmm :-)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Modig gjort å lage det syns jeg! :-) Lenge siden jeg har laget noe for første gang nå.....hmmmm :-)

Har nylig blitt forlovet, så jeg prøver å vise mine husmoderlige sider;)

Skrevet

Heisann!

Vi har desverre ikke mer enn 4 kanaler *snufs*, så det er stort sett bare Jamie Oliver (sikkert ikke rett skrevet..?!) jeg får med meg :)

Jeg synes det er spennende med nye oppskrifter, særlig oppskrifter på desserter og kaker...hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...