Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usj.. i dag er en sånn drittdag hvor ingenting frister... er småkvalm også. Samboern og jeg skal liksom kose oss i kveld med noe godt (middag og milkshake i den nye blenderen ;) og en film..

Men jeg er helt tom for middagsideer.. ikke noe frister heller.. Ikke lyst til å bruke lang tid på mat heller..

Så hva skal der spise? (Pliiis, ikke nevn julemat eller stek... )

Har dere noen gode milkshakeoppskrifter da? ; )

Skrevet

Idag er det "bestemors gryterett"

Veldig enkelt og vanvittig god da!

http://home.online.no/~roenhovd/

Klikk på oppskrifter og så på "bestemors gryte"

Takk for tips, men det er for mye til at jeg gidder i dag... : ) Blir nesten det samme som biff stronganoff...

Skrevet

I dag kjøper vi en ferdiggrillet kylling, og så lager vi litt ris, salat og steker en pose "opphøgde poteter" og har til.

Kjempegodt og veldig enkelt :)

Skrevet

Jeg kikka i fryser'n - og da ble det laks i fløte og gratinerte poteter :)

Skrevet

Vi tar en slik en grandiåsa!

I går spiste vi taco, og i morgen blir det spaghetti a'la capri.

Skrevet

Jeg hadde bare brødskiver idag, tar meg nok en pose nudlesuppe om en stund tenker jeg. Men hadde store planer om bakt potet, ostegratinert brokkoli med tomat og hvitløk, maiskolber og godt brød. Får ta det en annen dag.

Skrevet

Hjemmelaget italiensk-type pizza, stekt på pizzasteinen jeg fikk i bursdagsgave, har vi spist i dag.

*slikker meg om munnen*

Nevnte jeg at vi drakk rødvin til?

Skrevet

Hjemmelaget italiensk-type pizza, stekt på pizzasteinen jeg fikk i bursdagsgave, har vi spist i dag.

*slikker meg om munnen*

Nevnte jeg at vi drakk rødvin til?

Vi fikk også pizzastein til jul. Har du lyst til å dele den gode oppskriften din?

*håpefull*

Skrevet

Vi hadde indrefile' med berne-saus, hasselbakk-poteter og grønnsaker. Rødvin til.

Det var i dag. I går hadde vi joika-kaker og spagetti, for da var jeg ikke helt i form...

Skrevet

Vi fikk også pizzastein til jul. Har du lyst til å dele den gode oppskriften din?

*håpefull*

Vi lager snabbdeigen som er beskrevet her:

http://web.telia.com/~u19509478/deg_i.htm

Når deigen settes til heving setter vi på stekeovnen samtidig, 250-270 grader, med steinen inni. Den skal bli glovarm - det er hele poenget.

Deretter kjevles deigen ut, dekkes med tomatsaus på glass og ost, vi bruker jarlsberg.

Fyll på topping der igjen. Favoritter her i huset er blåost, evt med løk eller mais, eller skinke og paprika, karrimarinerte reker og løk, ellers hva hjertet måtte ønske eller kjøleskapet måtte by på.

I ovnen på steinen i 5-7 minutter i 250-270 grader, til osten koker godt og bunnen begynner å bli brun under.

Det går gjerne en til halvannen pizza per pers her i huset.Heldigvis er de raske å lage :-)

Amerikansk type pizza med tjukk bunn får aldri komme innenfor min dør igjen....

Skrevet

Vi lager snabbdeigen som er beskrevet her:

http://web.telia.com/~u19509478/deg_i.htm

Når deigen settes til heving setter vi på stekeovnen samtidig, 250-270 grader, med steinen inni. Den skal bli glovarm - det er hele poenget.

Deretter kjevles deigen ut, dekkes med tomatsaus på glass og ost, vi bruker jarlsberg.

Fyll på topping der igjen. Favoritter her i huset er blåost, evt med løk eller mais, eller skinke og paprika, karrimarinerte reker og løk, ellers hva hjertet måtte ønske eller kjøleskapet måtte by på.

I ovnen på steinen i 5-7 minutter i 250-270 grader, til osten koker godt og bunnen begynner å bli brun under.

Det går gjerne en til halvannen pizza per pers her i huset.Heldigvis er de raske å lage :-)

Amerikansk type pizza med tjukk bunn får aldri komme innenfor min dør igjen....

Og for å presisere: Bunnen skal altså kjevles _tynt_....

Skrevet

Vi hadde fiskegrateng, makaroni, hollandaisesaus og salat.

Som en kontrast til gårsdagen, da vi spiste biff på restautant ;)

Gjest pippiannika
Skrevet

Vi hadde fiskegrateng, makaroni, hollandaisesaus og salat.

Som en kontrast til gårsdagen, da vi spiste biff på restautant ;)

Hvilken restaurant? Kunne trengt et restaurant-tips..

Skrevet

Hvilken restaurant? Kunne trengt et restaurant-tips..

Big Horn :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...