Gå til innhold

roacuttan /Dr.Anker

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvor er det billigste stedet for å få resept på roacuttan? Jeg betalte nemlig 800 kr sist gang jeg fikk resept på tetracyclin, og syntes at det var i det dyreste laget. (Det var på Volvat i Oslo) Burde jeg dra til en almenn lege, hudlege, hudsalong,....? Jeg trenger bare en resept, så jeg behøver dermed ikke å dra til det beste stedet.

Bor i Oslo, så hvis du vet om noen konkrete steder, hadde det vært fint

-Takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16894-roacuttan-dranker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest smurfen

Jeg er jo ikke akkurat legen du henvender deg til. Faktisk ikke lege i et hele tatt, men jeg er 99.9% sikker på at Roaccutane bare kan foreskrives av spesialist med hud som fagområde (les: hudlege). Dvs. at du sånn jeg har forstått det a) enten må dra til allmenlege og få henvisning til spesialist, eller B) gå på privat klinikk hvor du får time hos hudlege direkte. (Koster faktisk ikke all verden tatt i betraktning hvor store totalkostnadene ved en kur er).

Og en ting til; det er ikke bare å troppe opp å få en resept på Roa og stikke ut døra igjen. Du må først ha prøvd diverse andre midler (lokalbehandling, tetracykliner, ..) i lengre tid... uten tilfredsstillende resultater. Deretter må du, i samsvar med legen din, søke Trygdekontoret ditt om å få dekket utgiftene dine. Dvs. De dekker faktisk bare 2/3 av det beløpet som overstiger kr. 1200. Du bør nok anta en totalkostnad på omentrent kr. 15000 (Hvorav grovt regnet Trygdekassa betaler kr. 10000 tilbake til deg).

Er du jente tror jeg de er litt ekstra restriktive med å foreskrive Roa fordi det er SVÆRT fosterskadelig.

Men som sagt så er jeg ingen lege så ta dette med en klype salt. Hva med å plinge på tråden til legen du var hos sist og spørre om ikke han/hun kan skrive ut en henvisning til spesialist? Er du heldig så får du det gratis...

Lenke til kommentar