Gå til innhold

Forminske bilde!!

Anbefalte innlegg

Gjest forminske
Skrevet

Hvor finnes et enkelt program hvor man kan gjøre dette?

Skrevet

Det aller enkleste er å ta det opp i paint som helt sikkert ligger på pc'en din - under "tilbehør" -så henter du bildet ditt og så velger du "bilde" fra menyen -og så strekk/forskyv, der kan du så still inn en prosenten på bredde og høyde (lag den lik i % da selvsagt)

og om bildet er i jpg - så er det vips mye mindre! :)

Skrevet

De fleste har Paint på pcen sin, og da gjør du følgende: Åpne Paint - åpne bildet - gå på "Bilde"-menyen - velg Strekk/forskyv - sett inn et tall i de to øverste, f.eks 50 eller 70. Samme tall i begge to, ellers ødelegger du proposjonene.

Så går du på fil - lagre som... og gir bildet et nytt navn, sånn at du ikke ødelegger den opprinnelige fila.

Skrevet

Det aller enkleste er å ta det opp i paint som helt sikkert ligger på pc'en din - under "tilbehør" -så henter du bildet ditt og så velger du "bilde" fra menyen -og så strekk/forskyv, der kan du så still inn en prosenten på bredde og høyde (lag den lik i % da selvsagt)

og om bildet er i jpg - så er det vips mye mindre! :)

Godt vi er enige. ;)

Skrevet

Godt vi er enige. ;)

men jeg er - som vanlig litt raskere til å reagere . hehe

Gjest grafisk designer så det holder
Skrevet

Vel, selvfølgelig er Paint løsningen for alle idioter som ikke har peil på grafikk eller data/mac!. For dem som driver med grafisk design o.l. vil jeg anbefale Photoshop eller i det minste Paint Shop Pro..til amatørbruk.

Ellers så er det jo mange fanatikere som sverger til Gimp o.l...

Skrevet

Vel, selvfølgelig er Paint løsningen for alle idioter som ikke har peil på grafikk eller data/mac!. For dem som driver med grafisk design o.l. vil jeg anbefale Photoshop eller i det minste Paint Shop Pro..til amatørbruk.

Ja, men Paint er gratis og ligger allerede inne vettu.

Skrevet

Rull inn, da. Man trenger ikke akkurat et grafikkprogram til mange tusen kroner for å forminske et bilde :)

Skrevet

"For dem som driver med grafisk design" skriver du. Tror du en som driver med grafisk design trenger spørre om hvordan man forminsker et bilde???

Skrevet

Selvsagt, men jeg trodde ikke dette var en skryte-blære-tråd, men en med gode råd,,,

Photoshopfantast

Gjest gåttinår
Skrevet

Herregud, så oppesen vi er. Blææh.

Skrevet

Det jeg gjør når jeg skal forminske et bilde, er at jeg åpner det, og så trykker jeg bare Lagre som... Trykke på knappen Mer, som ligger nederst til venstre og så endre Kvalitetsfaktoren helt nederst på den linja. Man trekker bare pilen mot venstre, etter hvor liten du vil ha filen.

Dette funker i hvert fall med jpg. Vet ikke med andre formater...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...