Gjest Vinteren Skrevet 28. desember 2004 Skrevet 28. desember 2004 Hei, kjenner dere denne kremen: A-DERMA, avoine rhealba for atopisk hud? Jeg har en tendens for å få kviser, men huden min er også irritert (har vært plaget av eksmen også). Denne kremen skal være god for ømfintlig hud, og visstnok også forhindre kviser. Jeg har kjøpt denne kremen, men så ser jeg at den inneholder olje (mineral oil (paraffinum liquidum)). Er ikke det litt dumt,da? Med olje, liksom, eller er dette en type olje som ikke gi kviser? Ble litt skeptisk, selv om jeg har hørt at den skal være bra. Det er også omega-6 fettsyrer. Er det bra? 0 Siter
Gjest Comer Skrevet 2. januar 2005 Skrevet 2. januar 2005 Hei. Hudkremer laget med mineraloljer legger en hinne utenpå huden som hindrer de gode hjelpestoffene i kremen i å virke.Videre vet jeg ingenting om denne kremen. Personlig bruker jeg ceramidekremen fra Mirandas, den gjenoppbygger huden og gjør den myk. Jeg har imidlertid ingen større hudproblemer, men iallefall kremer med mineraloljer er ikke bra. Beste hilsener fra 0 Siter
Gjest a-derma Skrevet 2. januar 2005 Skrevet 2. januar 2005 Hei Jeg kjøpte også tilfeldig denne kremen på apoteket for ca halvannen mnd siden. Har som deg, tendenser til kviser, sensibel og tørr hud med litt eksem rundt nesa. Jeg har som regel alltid en og annen (flere) kviser, men etter at jeg begynte med denne kremen både morgen og kveld, har jeg blitt så fin i huden! I tillegg renser jeg huden eller utsatte områder med klorhexodin. Tidligere har jeg brukt dyre kremer som Declor og Bioterm, uten at de har gitt meg slike resultater som denne. Jeg kommer iallefall til å fortsette med den! Selv om den lukter litt vondt... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.