Gå til innhold

Den derre Toro Kålrotstappe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nattmat? :fnis:

bare satt i egne tanker en liten stund og følte at det var viktig informasjon :)

Skrevet

bare satt i egne tanker en liten stund og følte at det var viktig informasjon :)

Jammen det var jo det!

Gjest rutangis netu
Skrevet

Den der pose-kålrotstappa er den god altså? God nok til å servere gjester ved siden av pinnekjøtt? Pinnekjøattet skal jeg få til, men gruer meg til kålrotstappa. Elsker enkle posegreier!

Skrevet

Den der pose-kålrotstappa er den god altså? God nok til å servere gjester ved siden av pinnekjøtt? Pinnekjøattet skal jeg få til, men gruer meg til kålrotstappa. Elsker enkle posegreier!

NEI, den er helt forferdelig, ikke god i det hele tatt. Prøvde den selv, og vi kastet så å si alt. Ikke vanskelig å lage en hjemmelaget variant som er _MYE_ bedre enne denne fæle varianten i pose.

Skrevet

Ja, men du MÅ ha i potetstappe . ellers både smaker og lukter den spy. Du kan jo koke et par gulrøtter å mose å ha i også - godt det! :) og fin faarge

Skrevet

NEI, den er helt forferdelig, ikke god i det hele tatt. Prøvde den selv, og vi kastet så å si alt. Ikke vanskelig å lage en hjemmelaget variant som er _MYE_ bedre enne denne fæle varianten i pose.

Den er grusom alene - men bland den med potetmos fra pose -og den blir "normal" :)

Skrevet

Den er grusom alene - men bland den med potetmos fra pose -og den blir "normal" :)

Har bare smakt den alene, og det var grusomt. Det er vel verdt et forsøk å prøve som du har beskrevet, for lettvint er det i allefall. :)

Skrevet

Har bare smakt den alene, og det var grusomt. Det er vel verdt et forsøk å prøve som du har beskrevet, for lettvint er det i allefall. :)

Ja - prøv! Det koster ikke mer arbeid eller penger enn at det er forsøket verdt heller! :)

Gjest enkelt og godt
Skrevet

Du, den er altså ikke god den der kålrotstappa der. Smaker RART. Du lager den helt enkelt selv ved å koke kålrot som du skreller og kutter opp i skiver/biter før den kokes. Ha godt med buljongpulver i vannet. Når den er god og myk, moser du den godt, og smaker til med pepper. Ha evt. noen smørklatter og/eller litt fløte oppi.

Skrevet

Du kan ikke være bekjent av å bruke pose-stappe!

*Har akkurat oppdaget hvor utrolig enkelt det er å lage god rotstappe....*

Skrevet

Nei, du kan ikke bruke posestappe til gjester, synes jeg. Den smaker syntetisk og pregløst.

Det er veldig enkelt å lage kålrotstappe. Kok kålrot i små terninger, og NB! vær obs på at den trenger lang koketid i forhold til poteter. Så moser du den og sper med kraft fra pinnekjøttkokingen, salt og pepper etter smak, en smørklatt og eventuelt litt fløte (ikke nødvendig). Noen moser inn en kokt potet, og noen en en kokt gulrot. Det har jeg aldri prøvd.

Beregn mye kålrot.

Skrevet

Du kan ikke være bekjent av å bruke pose-stappe!

*Har akkurat oppdaget hvor utrolig enkelt det er å lage god rotstappe....*

enig i det -men da må man ha kålrot i huset AKKURAT da man vil ha det :)

Skrevet

Du, den er altså ikke god den der kålrotstappa der. Smaker RART. Du lager den helt enkelt selv ved å koke kålrot som du skreller og kutter opp i skiver/biter før den kokes. Ha godt med buljongpulver i vannet. Når den er god og myk, moser du den godt, og smaker til med pepper. Ha evt. noen smørklatter og/eller litt fløte oppi.

og muskat! .)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Syns kålrotstappe i pose smaker for simpelt til å serveres sammen med pinnkjøtt! Den er OK sånn til hverdags, men smaker slett ikke som hjemmelaget. Kålrotstappe er da enkelt å lage, like enkelt som å dampe pinnekjøtt.

Skrevet

ÆSJ og ÆSJ atter ÆSJ!!!!!

Toro sin kålrotstappe er pyton!!! Den er ferdig fordøyd for deg!!! Uwææ........jeg spyr ved tanken!

Flisa: for noen lyster du har!!!

Skrevet

enig i det -men da må man ha kålrot i huset AKKURAT da man vil ha det :)

Du som er venn med Fedon sørger vel for å ha nok grønnsaker innenfor husets fire vegger til enhver tid?!?

Skrevet

ÆSJ og ÆSJ atter ÆSJ!!!!!

Toro sin kålrotstappe er pyton!!! Den er ferdig fordøyd for deg!!! Uwææ........jeg spyr ved tanken!

Flisa: for noen lyster du har!!!

sa jeg ikke at du måtte blande den med potetmos da! *skriker tilbake*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...