flisa Skrevet 28. desember 2004 Skrevet 28. desember 2004 er god om man blander den med en pose Maggi potetstappe 0 Siter
flisa Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Skrevet 28. desember 2004 Nattmat? :fnis: bare satt i egne tanker en liten stund og følte at det var viktig informasjon 0 Siter
Femma Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 bare satt i egne tanker en liten stund og følte at det var viktig informasjon Jammen det var jo det! 0 Siter
flisa Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Skrevet 29. desember 2004 Jammen det var jo det! så klart! 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Den der pose-kålrotstappa er den god altså? God nok til å servere gjester ved siden av pinnekjøtt? Pinnekjøattet skal jeg få til, men gruer meg til kålrotstappa. Elsker enkle posegreier! 0 Siter
Gjest krepsa Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Den der pose-kålrotstappa er den god altså? God nok til å servere gjester ved siden av pinnekjøtt? Pinnekjøattet skal jeg få til, men gruer meg til kålrotstappa. Elsker enkle posegreier! NEI, den er helt forferdelig, ikke god i det hele tatt. Prøvde den selv, og vi kastet så å si alt. Ikke vanskelig å lage en hjemmelaget variant som er _MYE_ bedre enne denne fæle varianten i pose. 0 Siter
flisa Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Skrevet 29. desember 2004 Den der pose-kålrotstappa er den god altså? God nok til å servere gjester ved siden av pinnekjøtt? Pinnekjøattet skal jeg få til, men gruer meg til kålrotstappa. Elsker enkle posegreier! Ja, men du MÅ ha i potetstappe . ellers både smaker og lukter den spy. Du kan jo koke et par gulrøtter å mose å ha i også - godt det! og fin faarge 0 Siter
flisa Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Skrevet 29. desember 2004 NEI, den er helt forferdelig, ikke god i det hele tatt. Prøvde den selv, og vi kastet så å si alt. Ikke vanskelig å lage en hjemmelaget variant som er _MYE_ bedre enne denne fæle varianten i pose. Den er grusom alene - men bland den med potetmos fra pose -og den blir "normal" 0 Siter
Gjest krepsa Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Den er grusom alene - men bland den med potetmos fra pose -og den blir "normal" Har bare smakt den alene, og det var grusomt. Det er vel verdt et forsøk å prøve som du har beskrevet, for lettvint er det i allefall. 0 Siter
flisa Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Skrevet 29. desember 2004 Har bare smakt den alene, og det var grusomt. Det er vel verdt et forsøk å prøve som du har beskrevet, for lettvint er det i allefall. Ja - prøv! Det koster ikke mer arbeid eller penger enn at det er forsøket verdt heller! 0 Siter
Gjest enkelt og godt Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Den der pose-kålrotstappa er den god altså? God nok til å servere gjester ved siden av pinnekjøtt? Pinnekjøattet skal jeg få til, men gruer meg til kålrotstappa. Elsker enkle posegreier! Du, den er altså ikke god den der kålrotstappa der. Smaker RART. Du lager den helt enkelt selv ved å koke kålrot som du skreller og kutter opp i skiver/biter før den kokes. Ha godt med buljongpulver i vannet. Når den er god og myk, moser du den godt, og smaker til med pepper. Ha evt. noen smørklatter og/eller litt fløte oppi. 0 Siter
frosken Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Du kan ikke være bekjent av å bruke pose-stappe! *Har akkurat oppdaget hvor utrolig enkelt det er å lage god rotstappe....* 0 Siter
Babette Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Den der pose-kålrotstappa er den god altså? God nok til å servere gjester ved siden av pinnekjøtt? Pinnekjøattet skal jeg få til, men gruer meg til kålrotstappa. Elsker enkle posegreier! Nei, du kan ikke bruke posestappe til gjester, synes jeg. Den smaker syntetisk og pregløst. Det er veldig enkelt å lage kålrotstappe. Kok kålrot i små terninger, og NB! vær obs på at den trenger lang koketid i forhold til poteter. Så moser du den og sper med kraft fra pinnekjøttkokingen, salt og pepper etter smak, en smørklatt og eventuelt litt fløte (ikke nødvendig). Noen moser inn en kokt potet, og noen en en kokt gulrot. Det har jeg aldri prøvd. Beregn mye kålrot. 0 Siter
flisa Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Skrevet 29. desember 2004 Du kan ikke være bekjent av å bruke pose-stappe! *Har akkurat oppdaget hvor utrolig enkelt det er å lage god rotstappe....* enig i det -men da må man ha kålrot i huset AKKURAT da man vil ha det 0 Siter
flisa Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Skrevet 29. desember 2004 Du, den er altså ikke god den der kålrotstappa der. Smaker RART. Du lager den helt enkelt selv ved å koke kålrot som du skreller og kutter opp i skiver/biter før den kokes. Ha godt med buljongpulver i vannet. Når den er god og myk, moser du den godt, og smaker til med pepper. Ha evt. noen smørklatter og/eller litt fløte oppi. og muskat! .) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Den der pose-kålrotstappa er den god altså? God nok til å servere gjester ved siden av pinnekjøtt? Pinnekjøattet skal jeg få til, men gruer meg til kålrotstappa. Elsker enkle posegreier! Syns kålrotstappe i pose smaker for simpelt til å serveres sammen med pinnkjøtt! Den er OK sånn til hverdags, men smaker slett ikke som hjemmelaget. Kålrotstappe er da enkelt å lage, like enkelt som å dampe pinnekjøtt. 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 ÆSJ og ÆSJ atter ÆSJ!!!!! Toro sin kålrotstappe er pyton!!! Den er ferdig fordøyd for deg!!! Uwææ........jeg spyr ved tanken! Flisa: for noen lyster du har!!! 0 Siter
frosken Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 enig i det -men da må man ha kålrot i huset AKKURAT da man vil ha det Du som er venn med Fedon sørger vel for å ha nok grønnsaker innenfor husets fire vegger til enhver tid?!? 0 Siter
flisa Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Skrevet 29. desember 2004 ÆSJ og ÆSJ atter ÆSJ!!!!! Toro sin kålrotstappe er pyton!!! Den er ferdig fordøyd for deg!!! Uwææ........jeg spyr ved tanken! Flisa: for noen lyster du har!!! sa jeg ikke at du måtte blande den med potetmos da! *skriker tilbake* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.