Gå til innhold

Trenger tips om kommunikasjonsterapi


Gjest Terapisøker

Anbefalte innlegg

Gjest Terapisøker

jeg ønsker å få et klarer innblikk i hvordan jeg kommuniserer med andre og hvordan andre oppfatter meg. Jeg synes det er vanskelig å få et klart svar fra en psykolog som skal ha meg i terapi eller fra venner som vil ha problemer med å være helt ærlige.

jeg opplever ofte misforståelser med andre uten at jeg helt skjønner hvorfor. og det plager meg en del. så jeg lurer på om det finnes noen gruppebaserte kurs som kunne være til hjelp for meg.? jeg går ikke til noen behandler for øyeblikket.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snakk med dem

Det beste er vel å spørre personene du får misforståelser med. Si rett ut at du føler deg misforstått. Prøv å formidle følelsene dine og hva du ønsker å formidle til andre. Noen ganger lever vi litt for mye i oss selv slik at vi glemmer hvordan vi tar oss ut for andre. Ulike miljøer kan også by på misforståelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er stabil psykisk og orker å være med på en ganske tøff gruppeprosess, så kan Acems komm-kurs kanskje være noe for deg. Det er ikke terapi - men gir en mulighet til å jobbe med seg selv intensivt i samspill med andre. Forutsetningen er som sagt at du er stabil psykisk, og at du vil orke en slik prosess uten å måtte ha oppfølgning i etterkant.

Du kan lese om kurset her http://www.acem.no/grupper/komm_kurs.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terapisøker

Hvis du er stabil psykisk og orker å være med på en ganske tøff gruppeprosess, så kan Acems komm-kurs kanskje være noe for deg. Det er ikke terapi - men gir en mulighet til å jobbe med seg selv intensivt i samspill med andre. Forutsetningen er som sagt at du er stabil psykisk, og at du vil orke en slik prosess uten å måtte ha oppfølgning i etterkant.

Du kan lese om kurset her http://www.acem.no/grupper/komm_kurs.html

tusen takk for tipset:) det var noe sånt jeg var ute etter. Dette virker bra men vet ikke om jeg har penger nok til det. Har du selv noen erfaringer med dette kurset? har du eller kjenner du noen som har deltatt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for tipset:) det var noe sånt jeg var ute etter. Dette virker bra men vet ikke om jeg har penger nok til det. Har du selv noen erfaringer med dette kurset? har du eller kjenner du noen som har deltatt på det?

Deltok på tilsvarende kurs for en del år siden, men det begynner å bli lenge siden nå så jeg vet ikke om kursene har endret seg.

Det er en spesiell erfaring og vel verdt å spare penger til dersom du er i form til å tåle intensiteten som er i opplegget. Det er imidlertid viktig å være helt klar over at "spillereglene" på et slikt kurs er helt annerledes enn hva som er tilfelle i psykiatrisk behandling. Du er fullt ut ansvarlig for deg selv og dine reaksjoner, men du kommer også nærmere inn på andre mennesker og får mer ærlige reaksjoner og tilbakemeldinger enn jeg tror er mulig i en annen setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...