Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 15 år. Rett før jul begynte jeg å hoste og bli tett i nesen. Fikk feber og ble verre i romjulen, derfor gikk jeg til legen den 28/12. Han trodde det var streptokokker, jeg fikk penicillin. Det hjalp endel, men ble liksom aldri helt bra... Småhostet fortsatt.

Søndag 14 jan ble jeg dårlig på kvelden, fikk feber og ble hjemme fra skolen. Dro til samme lege tirsdag 16, og fikk vite at jeg hadde hovne kjertler på halsen og under armhulen, feber, eggehvite i urin, rød i halsen. Siden min yngre bror har hatt Mycoplasma i rumjulen, fikk jeg "Klacid".

Nå har jeg tatt denne kuren ferdig - én uke, og føler meg fortsatt ganske dårlig. Har ikke så mye feber nå, men er veldig slapp, svetter, tørrhoster litt, har dårlig matlyst og føler meg "tett" over alt.

Legen mistenkte kyssesyken ved siste legebesøk, men alle tester har vært negative.

Nå lurer jeg; kan jeg ha kyssesyken allikevel? Kan noen forklare hvorfor jeg ikke er blitt skikkelig bra igjen?

Mvh,

Axel

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16896-kyssesyke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Testen på kyssesyke er sikker såpass langt ut i forløpet. Noen med Mycoplasma trenger dobbelt så lang kur. Alternativet er at du har hatt en virus-infeksjon, da er det kun hvile og tålmodighet og fornuftig levesett som hjelper. Kontakt legen påny om du ikke kommer deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16896-kyssesyke/#findComment-78633
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...